Inlägg från: Mysan59 |Visa alla inlägg
  • Mysan59

Tror du på medium?

TBS skrev 2009-03-08 21:01:32 följande:
    OM dom gjorde det varför berättar dom inte om det isf? Om polisen betalar för tjänsterna så måste det redovisas, men det finns så vitt jag vet inga registrerade utbetalningar till siare.
    Ehhh hur vet du det? Det är mest utomlands som dom tar hjälp av medium, vad jag vet.
  • Mysan59
    Radium skrev 2009-03-09 15:35:03 följande:
    "Om du kallar oss korkade så kan väl vi kalla dig insnöad som bara kan se åt ett håll. Själv väljer jag att vidga mina vyer. Blir så mycket roligare då." - Men du kan ju inte vidga dina vyer, eftersom du inte har den intellektuella förmågan att förstå psykologin bakom det mänskliga behovet av en tro på andar, gudsväsen och spöken. Vidskepelse, magi, gudsväsen har som starkast förankring i kulturer där utbildningsnivån och kunskapsnivån är låg. Nu är jag ärlig, men tyvärr måste man vara korkad för att tro på spöken och att det går att tala med avlidna personer. Jag kan förstå att barn tror på tomten och spöken, eftersom de inte vet bättre. Men vuxna människor i Sverige idag? Sedan tycker jag man får räkna med att bli kallad "korkad" om man påstår att man kan tala med spöken. Skulle jag påstå att jag hade en utomjordisk relation med en marsian förväntar jag mig att folk skulle tycka jag var korkad om jag inte kunde bevisa det.
    Men du, varför vill du vara inne och diskutera med folk som du anser vara korkade?

Dessutom tror jag att det finns mycket vi inte kan förklara... än. Men vetenskapen gör nya upptäckter hela tiden. Vi kanske inte får veta i vår livstid, men dom efter oss kanske kommer tycka att det är fullt naturligt med ande-kontakter...

Vem vet? Ni kan iaf inte bevisa att det INTE finns dom som är mediala.

Och dom som är mediala och skriver här inne har inget behov av att bevisa nåt för er, dom vet vad dom upplever själva.
  • Mysan59

TBS: Nu är det ju så att det finns massor av folk som upplever saker som inte går att förklara på naturlig väg.

Troll, vättar etc. hör man ju inte nån som ser, ja nån enstaka kanske.

Men folk som är mediala, finns det precis överallt. Men dom springer inte runt och pratar om det, utan oftast kan det komma fram när man sitter och pratar om sånt.

Varför skulle alla dessa personer ljuga? Dom ljuger i såna fall i slutna sällskap, där dom inte tjänar ett dugg på det.

Och observera att det är ur alla samhällsklasser... Så några dumskallar är det inte.

• Mysan59
    TBS skrev 2009-03-09 20:29:38 följande:
    Jag tror faktiskt inte att alla ljuger, många är nog övertygade om att de faktiskt har paranormala förmågor, men det är inte samma sak som att faktiskt besitta övernaturlig kraft. Eftersom att de studier som gjorts är rörande eniga om att medium inte har rätt oftare än icke-mediala människor, anser jag det bevisat att det inte är fråga om annat än fantasier. Hur många måste påstå att det finns vättar för att du ska tro på det? 10? 1000? Behövs NÅGOT annat bevis än hörsägen?
    Nej då, så lätt är jag inte att övertyga, men i fallet med övernaturligt, så har jag själva upplevt en del konstiga saker som inte kunnat förklaras på någon naturlig väg.

Och jag undersöker alltid först om jag kan hitta en naturlig förklaring.
  • Mysan59
    TBS skrev 2009-03-09 20:49:33 följande:
    Vill du berätta?
    Det kan jag göra nån gång, men just nu ska jag förbereda mig för sängen, ska upp och jobba i morron.

Ska ut med hundar nu osv.
  • Mysan59

R Franklin skrev 2009-03-09 21:17:23 följande:

Vad sägs om ett ögonvittne som sett en tomte? overnaturligt.ifokus.se/Forum/Read.aspx...
    Han som skrev det där, dog för några månader sen, av sitt medfödda hjärtfel, så jag vill inte diskutera det.
  • Mysan59
    TBS skrev 2009-03-09 21:35:34 följande:
    "Men du! hur såg han ut..Kan du inte beskriva honnom, hadde varit så rolig o set om han såg ut som den lilla Nissen som jag har set. Fast det stämmer inte på Janes beskrivning, för jag är ingen snäl mäniska.." (saxat från "övernaturligt i fokus") För att få se tomtar måste man ha "ett gott hjärta och ett rent sinne". Så för mig är det nog kört;) (däremot behöver man tydligen inte kunna stava hjälpligt) Ot men det här är så hysteriskt roligt!
    Nu vill jag bara påpeka att du hånar en person som är död.

(Innan jag lägger mig)
  • Mysan59
    TBS skrev 2009-03-09 21:42:39 följande:
    Då får jag väl hoppas att h*n inte kommer tillbaka och spökar för mig
    Han var så jädrans snäll, har jag hört, så det tror jag inte. Om han inte bara kommer och klappar dig lite på kinden, så känner du nånting så kan det vara han
  • Mysan59

Jag spådde mig ca 94 nångång, hos en som hette Taikon, hon var klockren.

Hon talade om allt som hänt mig från jag var liten fram tills dess datum jag satt där.

Och det var INTE så att hon tittade på mig för att kolla om det var rätt, hon visste det bara!

Det var absolut ingen cold reading eller vad ni kallar det.

Hon var helt klockren! Och jag var rätt chockad...

Den enda frågan hon kom med var: Har du två eller tre barn? Det var ingen tvekan om att jag skulle ha två eller tre. Jag har tre, men kan förstå varför hon frågade, vilket jag inte vill uttala mig om här.

Jag kunde ha haft 1-2, 3-4, vad som helst, eller rentav inga barn, men hon visste att det var två eller tre stycken. Och hon visste en hel del, som inte bara kunde vara gissningar, omöjligt helt enkelt!

• Mysan59
    TBS skrev 2009-03-12 21:53:21 följande:
    Seriöst?! Är det här din uppfattning om en imponerande "spådom"?? De FLESTA får ju för fasen " 2 eller 3 barn"! Om hon hade dristat sig att gissa lite till skulle chansen att prick rätt på EXAKT antal barn, vara nära 50% Hon kunde tom gissat vilka kön dina barn har med 25% säkerhet. Det du beskriver är absolut inte någon "cold reading" (de imponerar faktiskt inland med sin teknik) det är en gissning! Gissningar kräver knappt ens någon talang. Än mindre några mediala krafter NU förstår jag varför ni tror på övernaturliga förmågor! LMAO!
    Hon GISSADE INTE, hon SA att det var två eller tre! Och allt annat stämde på pricken. Hon satt INTE och "såg ditten och datten" och fiskade efter att jag skulle nicka eller se ut på nåt speciellt sätt, som kunde vägleda henne.

Hon använde en kortlek och tittade knappt på mig över huvud taget!

JAG var där, det var inte du! Du vet inte alls hur hon betedde sig.

Och vadå, dom FLESTA har två eller tre barn!? Är DU seriös?!

Jag känner folk som har från ett (1) barn till tio (10) barn, så varför i helvete skulle hon säga (inte gissa) att jag hade två eller tre barn.

Och JAG kan förstå varför hon undrade, men det vill jag inte tala om här.

Grejen är också att vi var två stycken, en kompis till mig, hon sa allt rätt där också.

GISSADE INTE! Hon TALADE om allt från barndom till vuxenliv...

Du får gärna tro vad du vill, det skiter jag i, men tala inte om för mig, vad jag ska tro eller inte.
Svar på tråden Tror du på medium?