Inlägg från: Mysan59 |Visa alla inlägg
  • Mysan59

Tror du på medium?

#294 Nej, visst skulle det vara mycket märkligt om dessa personer kunde gissa sig till så detaljerat om ens liv.

I mitt fall var det också så att hon visste allt från barndom fram till dagen vi satt där (nästan) och hon var aldrig tveksam eller frågande. Hon bara visste!

Jag var verkligen förvånad över vad hon såg i sina vanliga spelkort.

• Mysan59

TBS: OK, vi vet vad du tycker nu och att gå in i en sån här tråd och kalla folk för korkade.... Lågt!

• Mysan59
    Trynträ skrev 2009-03-15 10:18:10 följande:
    Men grejen är att du inte vet om de är lögnare eller ej. Flera personer i denna tråden säger att de varit med om saker som inte går att förklara och ändå envisas du med att kalla de korkade. De kan inte bevisa det de känner för du var inte där. Varför inte nöja sig med det. Hur mycket du än vill så kan de inte bevisa det. Det kan mycket väl vara så att vetenskapliga test inte går att tillämpa på mediala personer eftersom de kanske inte kan se på beställning exakt det frågeställaren frågar. De kanske kan se vissa fragment över frågeställningar som inte är givna på förhand.
    Bra sagt! Jag förstår inte heller varför det ska envisas med denna bevisning hela tiden.

OK att man vill avslöja dom som bluffar för att tjäna pengar på detta, det är väl en sak, men vi som bara har varit med om vissa oförklarliga upplevelser, varför måste vi bevisa det.
  • Mysan59
    TBS skrev 2009-03-15 15:14:04 följande:
    Ni behöver som sagt inte bevisa något alls. Men ni kan inte förvänta er att andra ska acceptera er tro som en möjlig sanning om ni inte kan presentera något som pekar på att det ni påstår har någon verklighetsförankring. Som andra tidigare har påpekat borde det ligga i erat eget intresse att avsjöja bedragarna.
    Men jag förväntar mig inte att du ska tro på vad jag säger. Men nästan överallt, ute bland vänner och deras vänner, på jobbet osv. finns det alltid nån/några stycken som har upplevelser att berätta.

Men dom tar inte betalt för det eller springer runt och berättar för alla vitt och brett, utan bara när det tas upp i ett samtal.

Så vad tjänar dom på det? Inget.
  • Mysan59

Herregud! Det är ju ingen idé att ens försöka få dessa skeptiker att förstå. Det är som att stånga pannan blodig...

Bra försök iaf Fröken Freda!

• Mysan59

R Franklin skrev 2009-03-20 14:35:43 följande:

Fröken Freda skrev 2009-03-20 13:06:17 följande: Det första håller jag absolut med om, självklart skall ingen vara elak emot andra av någon orsak. Men accepterad är inte lika självklart. Om jag benhårt tror att världen skulle bli bättre av att man avrättar var tredje nyfött barn i världen genom skållning, då hoppas jag att ni inte accepterar det (Oavsett om jag mår bra av det eller inte).
    Fast det var ju en jäkligt dålig jämförelse. Detta handlar ju inte om att skada nån annan, utom dessa som gör det för egen vinnings skull och då gäller det ju att lura av folk pengar, inte ta livet av dom
  • Mysan59

R Franklin skrev 2009-03-20 19:32:02 följande:

Den är tyvärr inte alls så dålig som du önskar... www.guardian.co.uk/society/2003/dec/16/health... www.timesonline.co.uk/tol/news/world/us_and_a... us/around-the-nation-vigil-for-flying-saucer-brings-death-to-woman.html" target="_blank">www.nytimes.com/1982/11/20/us/around-the-nati... www.independent.ie/national-news/no-one-will-... www.stopsylvia.com/articles/montel_opal.shtml Jag kan fortsätta med fler länkar om du vill...
    Jag orkade inte gå in på alla länkar, men grejen är ju att du tar fram extrema fall och det är INTE sånt som dom mediala jag känner sysslar med.

Och själv skulle jag ALDRIG betala såna summor, eller ge bort alla mina pengar som vissa av dessa gör.

Det är jättetragiskt att dom går på det där och låter sig bli lurade. Man måste ju ta eget ansvar också och inte gå på vad som helst.
  • Mysan59

R Franklin skrev 2009-03-20 20:37:46 följande:

Jag kan kort summera länkarna, de går till artiklar som tar upp historier om människor som på ett eller annat sätt mist livet pga sk mediala människor, det har alltså ingenting med pengar att göra.
    Ja men nu börjar jag förstå varför det inte går att diskutera med dig, eftersom du förmodligen jämför ALLA som säger att dom är mediala, med det du sitter och läser.

Du tror väl att vi går på allt som sägs, som vissa personer i artiklarna har gjort, men dom flesta gör inte det! Och dom jag känner skulle aldrig göra nåt liknande!

Det finns folk som bluffar och försöker tjäna pengar inom alla områden!

För då kan vi ju också se på hur vissa läkare beter sig:

www.tv4.se/1.892050/2009/03/13/lakare_greps_rattfull_pa_vag_till_operation

marianova.com/users/prinsessanmalin/blog/kalla-fakta-fallet-mimmi

Om man nu ska hålla på och hårddra det. För dessa läkare är minst lika farliga...
  • Mysan59

R Franklin skrev 2009-03-20 22:32:54 följande:

Det är kanske därför man har både tester och licenser på läkare till skillnad ifrån medium?
    Och ändå funkar det så dåligt med många läkare. Har träffat många som inte skulle vara läkare över huvud taget, precis som många inte ska vara / leka mediala...
  • Mysan59
    TBS skrev 2009-03-21 15:55:20 följande:
    Fröken Freda skrev 2009-03-21 15:42:25 följande: Jag har ingen erfarenhet så till vida att jag inte vet hur proceduren går till (kollar dom fortfarande i kristallkulor?) Men jag kan dra slutsatser utifrån det jag faktiskt vet.. Tex: Medium är INTE till någon hjälp vid polisutredningar, försvinnanden etc. TROTS att de är flitiga på att höra av sig till polisen för att lämna "tips" så löser dom inte några mysterium. De kostar pengar istället för att spara pengar åt samhället i och med att alla "tips" som inte leder någonvart ska behandlas. Trots att många medium tjänar sitt levebröd på att spå människor, är dom inte intresserade av att få 1.000.000 dollar för att bevisa det dom kan i ett vetenskapligt test. Spådomarna är beroende av att den som blir spådd, själv är troende.
    Gå till ett medium och kolla först, sen kan du återkomma och säga vad DU själv upplevde.
  • Mysan59

Oj vad jag känner igen det där, Fröken Freda! Träffade också en för länge sen som spådde mig och om hon bara gissade allt så träffsäkert som hon gjorde, ja då.... vet jag inte hur hon betedde sig.

Hon tittade knappt på mig heller, la sina kort (vanliga spelkort) och bara talade om allt jag varit med om, från barndomen och framåt.

Det går bara inte att gissa/läsa av, så perfekt, jag tror inte på det!

• Mysan59

Fröken Freda skrev 2009-03-21 20:43:38 följande:

Hon jag var hos hade med vanliga spelkort. Var det i gbg?
    Nä, i Stockholm och det var ca 13-14 år sen...
  • Mysan59

Fröken Freda skrev 2009-03-21 20:46:34 följande:

Att ni orkar hålla på och försöka överbevisa folk att tro som nio trots att det hittills tagit er, hmm, 42 sidor (!) utan märkbart resultat kanske?
    Ja Fröken Freda, du hann före mig, men visst menade jag ungefär så
Svar på tråden Tror du på medium?