• TBS

Tror du på medium?

Fröken Freda skrev 2009-03-21 12:31:12 följande:

Uppfattar jag det rätt nu: Du har aldrig spått dig? Ändå sitter du här och snackar om det som om du visste allt om det. Intressant! Du har med andra ord NOLL erfarenheter i ämnet då också.
    Det är därför jag frågar.
    Vill du vara snäll och svara?
  • TBS

Fröken Freda skrev 2009-03-21 12:31:12 följande:

Uppfattar jag det rätt nu: Du har aldrig spått dig? Ändå sitter du här och snackar om det som om du visste allt om det. Intressant! Du har med andra ord NOLL erfarenheter i ämnet då också.
    Frågan jag fick lyder: "Hur många gånger under hela ditt liv har du gått till en medial människa och spått dig?"

Eftersom att jag inte tror på medialitet kan jag bara svara noll, även OM jag faktiskt har varit hos en spåtant
  • TBS

Fröken Freda skrev 2009-03-21 12:35:50 följande:

Frågan? Jag uppfattade ingen fråga i ditt senaste inlägg, jag citerar: Att svara något annat än NOLL på den frågan skulle innebära att allt jag tidigare skrivit vore lögn;)Frågor påvisas med ett frågetecken efter en fråga och meningen är inte formulerad som en fråga. Var däremot jag som ställde en fråga till dig.
    Min fråga finns i inlägg #373
  • TBS

Fröken Freda skrev 2009-03-21 12:37:16 följande:

Då har du enligt min mening inte tillräckligt med erfarenhet som ligger till grund för dina påståenden som du hittills lagt in i denna tråden.  Då tycker jag det är mycket intressant hur man kan vara så tvärsäker på allt som vederbörande skrivit i denna tråd.
    Hur många spåtanter måste jag besöka innan jag kan anses ha grund för mina påståenden?
  • TBS

Fröken Freda skrev 2009-03-21 12:40:45 följande:

Ska formulera mig tydligare. grundpelare i min tanke om det hela (innefattar de medium jag träffat, ej alla men det är relativt många för att jag ska anse att det är något som de flesta medium tar fasta på) kan liknas som motto. Och du vet förmodligen vad ett motto är?Jag har aldrig hävdat att alla mediala är bra människor. Visst kan en medial människa vara lika sjuk som en annan människa. Bara för att man är medial så innebär inte det att man inte är mänsklig.
    Hur många mediala människor har du träffat då?
  • TBS

Fröken Freda skrev 2009-03-21 12:43:35 följande:

Jag kan faktiskt inte räkna upp dem då jag inte räknar alla människor jag någon gång träffat så du får ha överseende med att du inte kommer att få något svar på den frågan.
    Jag syftar på de som du känner så väl att du kan göra uttalanden om deras personlighet.

Sedan skulle det vara spännande att höra ungefär hur många medium du träffat, totalt. Är det 10? 20? 30? 100?
    Någon hum borde du väl ändå ha, det är ju inte direkt "hur många brunetter du någonsin träffat" jag efterfrågar
  • TBS

Fröken Freda skrev 2009-03-21 12:49:43 följande:

Din fråga är en uppskattningsfråga men jo jag har nog träffat 30-40 stycken och hur många jag känner är ca 10. Räcker det som svar till dig? Plus att jag själv har en medial förmåga. Men att jämföra mig med dig är ju ganska lustigt då du inte ens varit och spått dig en gång som du tidigare skrivit. Vad har man då egentligen som ligger till grund för allt det du skrivit? Enligt mig ingenting.
    30 mediala människor har du träffat alla i Sverige? I så fall kan du väl inte påstå att "verkligt mediala" människor är särskilt sällsynta?

Att själv gå till en spåtant gör varken till eller från i frågan, om hennes spådomar visar sig påhittade, säger det ju något om just henne men inte ett skvatt om resten av världens medium. Slutsatserna måste bygga på starkare grunder än så, jag anser att mina slutsatser gör det.
  • TBS

Fröken Freda skrev 2009-03-21 15:42:25 följande:

När har jag påstått att verkligt mediala människor är sällsynta?Huruvida frågan om man själv varit hos en spåtant är ju relevant. Och har man inte varit hos någon och spått sig så har man faktiskt ingen egen erfarenhet. Hävdar du annat? Eller vilken erfarenhet gundar du dina egna påståenden på?
    Jag har ingen erfarenhet så till vida att jag inte vet hur proceduren går till (kollar dom fortfarande i kristallkulor?)
    Men jag kan dra slutsatser utifrån det jag faktiskt vet..

Tex:
    Medium är INTE till någon hjälp vid polisutredningar, försvinnanden etc. TROTS att de är flitiga på att höra av sig till polisen för att lämna "tips" så löser dom inte några mysterium. De kostar pengar istället för att spara pengar åt samhället i och med att alla "tips" som inte leder någonvart ska behandlas.

Trots att många medium tjänar sitt levebröd på att spå människor, är dom inte intresserade av att få 1.000.000 dollar för att bevisa det dom kan i ett vetenskapligt test.

Spådomarna är beroende av att den som blir spådd, själv är troende.
  • TBS

I inlägg #371 skriver du:

"En äkta medial människa gör inte en annan människa illa då en grundpelare inom medialitet är att vara mycket förlåtande och aldrig skada en annan människa!"

Men i inlägg #382 skriver du:

"Jag har aldrig hävdat att alla mediala är bra människor. Visst kan en medial människa vara lika sjuk som en annan människa"

Hur hänger det ihop? Kan en ÄKTA medial människa vara ond och skada andra människor med vilje, eller inte?

Om dom kan det och medialitet faktiskt existerar (som du säger) är det väl rimligt att anta att de brottslingar som orsakat dessa människors död faktiskt ÄR "äkta".
    Då faller teorin om att medium inte orsakar lidande med sina förmågor..

• TBS
    Mysan59 skrev 2009-03-21 16:07:05 följande:
    Gå till ett medium och kolla först, sen kan du återkomma och säga vad DU själv upplevde.
    Jag har pratat med ett "medium", jag blev INTE imponerad.
    (Saidas son/barnbarn/systerson el nått likn.)
Svar på tråden Tror du på medium?