• Snarkofagen

    ~*~ 30+ som fick barn i oktober 06, del 8 ~*~

    Vi är ett gäng mammor som hängt ihop sedan barnen var nyfödda. Nu längtar vi nog alla efter varmare väder så att vi slipper klä på våra sötingar så mycket kläder. Vi följs åt i barnens fantastiska utveckling och diskuterar syskon, gränsdragningar och föräldraskap.

    Vi pratar om våra liv som mammor, kvinnor och fruar/sambos. Inget ämne är för högt, inget för lågt. Vissa av oss är tvåbarnsmammor medan andra fortfarande överväger saken. Någon sägs visst även fundera på en trea vilket vi andra applåderar

    Första tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m21186971.html
    Tvåan: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m24193317.html
    Trean: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m27267076.html
    Fyran: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m30075894-4.ht...
    Femman: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m33051403.html
    Sexan: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m35581000.html
    och sjuan: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m38670698.html

    Medlemmar vid TS 25/2-09

    Daimis - Emmy 30 sep (Upplands Väsby)
    bussig - Felix 6 okt (Stockholm)
    Mejja75 - Thea 7 okt (Malmö)
    Annelitan - Josefine 18 okt (Söderhamn)
    Snarkofagen - Ella 18 okt (Gröndal)
    1 tu 3 - Amanda 19 okt (Bromma) och lillebror Gustav 27 maj -08
    "Nollan" - Félix 24 okt (Montreal) och lillebror Elliot 14 mars -08
    teasa - Louie 30 oktober (Karlskoga)

  • Svar på tråden ~*~ 30+ som fick barn i oktober 06, del 8 ~*~
  • Snarkofagen

    teasa: Lycka till på intervjun idag! Det är ju fredagen den trettonde, en magisk dag. Då kan ALLT hända!

    Jag ska gå och lägga mig igen *gäsp* Ella vaknade halv sex i morse, kors i taket. Jag somnade sent igår och känner mig helseg. Jag bara MÅSTE sova en tupplur innan jag ger mig i kast med jobbsökande, a-kasseterrorism och mer FL-surfande.

    Ha det!

  • Daimis

    Ojoj, va ni har skrivit mkt
    Jag varken hinner el orkar sitta vid datorn under vardagarna just nu... kom på i onsdags att jag glömt att jag vunnit en auktion på tradera i lördags, oups liksom, dax o betala den kanske

    Vi bygger om mkt på jobbet nu så man är lite sliten. Vår butik är utvald att va testbutik, så vi har flyttat o byggt om en hel avdelning samtidigt som vi bygger sommar. Mkt är det. Men nu är det ena bygget klart. Kul att få va först m nåt o fint blev det!
    Men slut är vi!

    Hur lång är Emmy?? vet inte...men 92 passar på pricken så hon är väl kanske 92 då?? Väger kanske 11kg... har inte heller varit på bvc på evigheter....
    Är väl vid 3 nästa gång tror jag...

    Mejja; det var ett tag...men ge inte upp nu! Va skoj d vore om vi plussade samtidigt Fast jag har 2v kvar av pillrena....sen får vi se

    Teasa; Hur gick d på intervjun?? Tycker det är modigt o söka nytt skulle gärna göra d själv....men törs inte riktigt...

    Snarko; När kom hantverkarna??

    Fredag den 13 igår ja märkte inte av det. Var värre den 12. Sambon kom hem o berättade att han hade fått ett träd i huvet. han är sjuk o sover dåligt men jobbar ändå...så han hade inte varit så uppmärksam då han sågade ner ett träd... det hade visst dragit m sig ett annat som ja, då föll på honom. Mindre trevligt. Men han klarade sig undan m en ömm skalle *puh*

  • teasa

    Intervjun: jo det gick väl ok, men det var en heldag ihop med 5 andra sökande och vi fick både enskilda och gruppuppgifter att göra. Men som vanligt kommer man ju på en massa kloka saker i efterhand som man skulle ha sagt. Vi får väl se om det ens blir aktuellt.... bara av att gå dit kommer man ju på en massa saker som faktiskt är rätt bra med jobbet jag har. Lite läskigt är det allt.... jag har trots allt 9 år där jag sitter och byter man jobb hamnar man ju sist på LAS listan.

    Annars inte så mycket nytt... jag tvingade just Molly att vila middag så hon skulle orka med att kolla lite på melodifestivalen ikväll.... får väl se om det går.

  • Mamma till bröderna bus

    Hej på er, trevlig helg oxå förstås. Här hemma håller vi på att laga middag åt en väldigt hungrig kille (visseligen allt som oftast nära svältgränsen) så humöret är på top, vi får hem en kompisfamilj oxå på middag så det blir trevligt, vi ska se melodifestivalen ihop hade vi tänkt.

    Vill oxå berätta att jag börjat en receptblogg efter påtryckningar av en arbetskollega, den är länkad från Felix blogg =) idag bjuds det på pasta med en sås av fläskfilé och paprikor. smaskig är den vill jag lova.. ha det toppen för nu måste jag röra runt i grytorna =)

    En grej till.. mätte Felix nu och han är 91cm =)

  • Annelitan

    Kikar in en snabbis här medans busfia röjer i hela lägenheter...jösses vad hon stökar till! *suck*

    Gör inget annat än städar och röjer tycker jag och sen är det framdraget igen på några sekunder...

    Usch igår ramlade Josefine och slog sig på någotvis som jag inte såg..mitt på hallgolvet hon ramlade så illa så hon fick fläskläpp och ett sår i tandköttet vid ena framtanden och jäklar vad hon blödde...usch hon blev så rädd så benen skakade på henne ... och jag blev så rädd, trodde hon skadat tänderna (hoppas hon inte gjort det)...men fick vara lugn...och hon var så gullig...hon sa till mig...det gick bra...det gick bra... och var så  duktig fast hon gjort sig så illa lillgumman...

    Förstår inte riktig hur hon kunde ramla och slå sig på ingenting ....bara på golvet...såg det inte för jag var i köket då...

    Annars är allt bara bra här...vi ska ha en städ och mysdag i dag och bara vara hemma...men det är ju som sagt nästan ingen ide att städa...vill ju att hon ska få leka med...kanske blir bättre ordnig och mindre framdraget längre fram. *hoppas*

    Hej så länge...*springer iväg det händer något skumt i köket nu, blev så tyst*

  • Mamma till bröderna bus

    Anneliten- Felix har oxå slagit i så där rakt på munnen, ett tips!!! gå till tandläkaren i morgon och anmäl det till ert försäkringsbolag, för även om det inte är något nu så vet man ju inte hur det är med tanden där under...

  • Daimis

    Annelitan; Fy så läskigt! Kan hon inte bara trillat m ansiktet rakt i golvet då?
    De snubblar ju på allt o inget nu våra kära små. Emmy klättrade på pappas rygg haromdagen då han satt i soffan o käkade. o helt plötsligt tappar hon balansen o gör en typ kullerbytta över huvet på honom o ner. som tur är fick han tag i henne innan hon slog ryggen i tallriken. Hon slog sig inte men blev rädd. vi med. De tänker lig liksom inte för

    Idag, tråkig dag! Har varit ensam m Emmy då sambon är o lär sig sitt nya jobb... skulle inte va där så länge sa han (var där hela dagen igår oxå) ringde för 1½ timma sen o sa han var på väg o lämna gubben o så, nog hemma om en timma. Hmmm...mmm...suck, inte. O vi som ska veckohandla idag, det vet han ju. Känns som det kommer bli sent o därmed ha en trött unge m oss

    Blä

  • Snarkofagen

    Kors i taket, hantverkaren kom kl 08.43! Skönt att slippa sitta och vänta precis hela tiden.

    Annelitan: Tycker Josefine fortfarande om jympan? Vi börjar om en vecka och jag ser jättemycket fram emot att få göra nåt kul tillsammans med Ella. Läskigt med smällen på munnen. Sånt händer ju superfort, som tur är har barn väldigt fint läkekött. Smart tips, bussig. Har nog inte tänkt på att det faktiskt är viktigt att gå till läkaren för att få en skada registrerad. Hur länge till ska Josefine vara hemma med dig? För visst är du fortfarande hemma?

    bussig: Aha, ska kolla in din matblogg också. Kul!

    Här hemma kollade vi inte schlager, vi är inga schlagerkex. Vi är VERKLIGEN inga schlagerkex! Men det lär väl ändra sig när Ella blir äldre.

    Dagens söta. Ella har fått "riktiga" trosor och GÅR NU utan (sorry, Ella sitter bredvid och trycker på shift-knappen...) blöja och endast med trosor. Hon SÄGER TILL NÄr hon blIR KISSNÖDIG OCH SPRINGER till pottan och draR NER TROSORNA: Sen sätter hon sig, gör sin business, häller innehållet från pottan i toan, torkar sig (nåja, hjälpligt...) och spolar Hoppas på en blöjfri sommar!!!

    Ha det gott, alla. Ska ta hand om övertrött plutt som inte sovit tupplur och som busat med farmor hela dagen.

  • mejja75

    Bussig: Var inne och kikade på din receptblogg. Smarrigt värre Kommer bli en återkommande besökare!

    Snarko: Heja Ella! Vad duktig hon är Försöker att Thea ska vara utan blöja så mycket som möjligt här hemma, men toabesöken med resultat är lätträknade...
    Hon säger inte till innan hon blir kissnödig, däremot när hon kissar och då är det ju redan to late.

    Thea gjorde också en rejäl vurpa igår. Vi var hemma hos några kompisar och hon snubblade på mattkanten och slog kinden i bordsbenet på matborden. Hon blev illblå på kinden direkt.

Svar på tråden ~*~ 30+ som fick barn i oktober 06, del 8 ~*~