• LykkeLee

Katten kräks!

Min katt kräks varje dag. Har gjort så i en vecka ungefär. Jag vet inte vad det är för fel? Kan katter få magsjuka eller dyl??

• Svar på tråden Katten kräks!
  • MrsMurphy

Jag har en kräkiskatt med känslig mage som måste käka specialkost för känsliga magar. Vet inget om dom kan drabbas av magsjuka men vad äter den på dagarna i dagsläget? Kan ju vara värt att försöka ge den lite "snällare" mat i några dagar så att magen lugnar ner sig. Annars är det nog läge för veterinären snart... Eller ring iaf och rådfråga!

Allt är såååååååå naturligt så...
  • MissCA

Min katt kräktes ett tag o ja förstod ingenting, tills vi fatta att de va katt maten med räksmak som hon kräktes av, hon tål inte räkor ..

• CTMT

Gå till en veterinär. Kisen kanske har känslig mage och behöver speciellt torrfoder, så var det för vår ena katt!

• LykkeLee
    MrsMurphy skrev 2009-02-26 08:17:53 följande:
    Jag har en kräkiskatt med känslig mage som måste käka specialkost för känsliga magar. Vet inget om dom kan drabbas av magsjuka men vad äter den på dagarna i dagsläget? Kan ju vara värt att försöka ge den lite "snällare" mat i några dagar så att magen lugnar ner sig. Annars är det nog läge för veterinären snart... Eller ring iaf och rådfråga!
    Det kanske kan vara det.. I dagsläget så äter den ett torrfoder för utekatter (kan för mit liv inte komma på vad det heter just nu och jag har hällt upp det i en foderhink så jag har inte påsen kvar) det är köpt på djurbutik och skall hålla hög kvalitét. Men det kanske är för kraftigt ändå. Var köper du ditt foder och vad heter det?
  • LykkeLee
    Cornbread skrev 2009-02-26 08:21:24 följande:
    hur ser kräket ut?
    Dt är som om fodret kommer upp helt igen... Det verkar som om han sväljer fodret helt liksom utan att tugga.. helskumt!
  • Cornbread
    Svar på #7
    LykkeLee skrev 2009-02-26 08:23:09 följande:
    Dt är som om fodret kommer upp helt igen... Det verkar som om han sväljer fodret helt liksom utan att tugga.. helskumt!
    Ok, för min katt kräkte som slem och då hade han fel på tarmen..
    men när de spyr torrt och massa hår i är det normalt.
  • prinsesstårtan

har katten kräkts i en vecka måste du ju uppsöka en veterinär....

• LykkeLee
    prinsesstårtan skrev 2009-02-26 08:24:26 följande:
    har katten kräkts i en vecka måste du ju uppsöka en veterinär....
    Ja jag kanske borde göra det.. men han är inte medtagen på något annat sätt.. pigg ochglad och busig. Han kräks efter han har ätit, men sen är det full fart igen...
Svar på tråden Katten kräks!