Katten kräks!
Min katt kräks varje dag. Har gjort så i en vecka ungefär. Jag vet inte vad det är för fel? Kan katter få magsjuka eller dyl??
Min katt kräks varje dag. Har gjort så i en vecka ungefär. Jag vet inte vad det är för fel? Kan katter få magsjuka eller dyl??
en frisk katt spyr inte efter varje måltid.
katten kan inte själv be om läkar hjälp, du måste ta det ansvaret åt den, djur brukar visa ett tappert ansikte utåt eftersom svaghet kan kosta dem livet i naturen, men du har ingen aning om hur stackarn mår igentligen...
Hårbollar på g kanske, fått i sig ngt om den går ute som den inte tål. Kolla allmäntillståndet på katten, blir den trött,slö,dålig balans och kräks med ev blod och blod i avföringen så bör du direkt ta kontakt med vet..då kan den fått i sig ngt giftute.
Om man är allergisk mot foder brukar det ändå vara klåda som är första symtom eller att man tappar päls fläckvis.
Alla sjukdomar vi får kan katt oxå få, magsjuka är ganska vanligt förekommande hos katt, det du kan ge din katt för att lugna magen är, kokt kyckling,ris(kokt).
jag gissar på att det är Royal canins outdoor du köper till katten...
Katterna tuggar maten ganska dåligt så om fodret ser otuggat ut så är det hel i sin ordning. MEN oftast så kräks katterna upp allt foder som de äter för att det sitter något i halsen. Det kan vara hårbollar, fjäderrester (han är ju utekatt och jagar säkert både det ena eller det andra) eller rent utav mask! Om det är spolmask så hostar katterna upp masken (som går via blodet till lungorna där den utvecklas till en fullstor mask. Sen hostas masken upp och sväljs ned i magen och tarmarna igen där den lägger ägg, som tas upp av blodet, åker till lungorna osv). Spolmask är jättevanligt hos katterna och det är inte alltid säkert att man märker av den.
Men jag tycker som de andra: ta den till veterinären och be om en koll! Katterna kan vara hur pigga som helst även fast de har ont och mår helkass!
prinsesstårtan skrev 2009-02-26 08:28:44 följande:
Ursäkta, men är du inte riktigt klok i huvudet?!!
Katten har spytt I EN VECKA! Kan du ge din katt den omsorg den behöver så ska du inte ha nån.
Förmodligen har den en ganska allvarlig födoämnesallergi, eller så har den stopp i strupe-mage-tarm.
"Den ser pigg ut.." Fan va sne jag blir på sånt här.