• Fru T

VI från Linköping Del 3!!!!

Apipoulai skrev 2009-05-14 22:42:08 följande:
    Äter du värktabletter mot foglossningen eller?
    ja mot all värk...
    Bf 30e Maj Ååå vad ja längtar
  • Fru T
    Apipoulai skrev 2009-05-14 22:49:39 följande:
    Usch då, vad har du mer för värk då?Hoppas värktabletterna funkar, inte roligt att ha ont.
    hehe be mig inte dra upp listan

Nee riktigt så illa är det inte men det är som sagt en hel del värk i höfterna som har med tyngden å inte fogarna att göra å så har ja ett jättejobbigt tryck mot revbenen uppe på högersida som sätter igång bara ja sitter upp en liten stund... Sen är det ju all "mensvärk" me...

Bm vill ju att ja ska ta värktabletter va 6e timma men ja tar bara när ja har ONT.. känns som man "lurar" kroppen lite annars...
  • Fru T
    Moonlight83 skrev 2009-05-14 22:57:44 följande:
    Hej!Hoppar på här hoppas det går bra. har nyligen plussat och är beräknad enligt FL till 17/1.Vart i linköping har ni gått hos BM? Var de bra och erbjöd de allt ni ville ha? tex,KUB test,UL,VUL vid så många tillfällen som behövdes för just er?
    Hej å välkommen

Dom flästa av oss går på Kvinnohälsan å vad ja vet så är det ingen som är missnöjd.. Vul är nånting som man inte "behöver" och görs bara vid komplikationer, annars så får man kontakta nån privat klinik och betala för det. Dom som gjort vul här i tråden har gjort det pga blödningar och jag gjorde det när ja las in för illamående i vecka 7..

Det ingår två Ul, ett i vecka 12-13 och vid det erbjuds man att göra KUB sen är nästa Ul i vecka 18-20 å det är det vanliga rutin ul...

Vissa får även ett tillväxt ul, men det gör dom bara om det är nödvändigt

Hjärtljuden har jag fått lyssna på från vecka 24 ca..

jag går hos Kristin Båth och är supernöjd
  • Fru T

Bra man känner sin kropp (eller ja va nog bara sjukt trött)

Rycktess upp ur sömnen å hade sååå ont å det kom å gick å ja va heelt övertygad om att jädrar, ja har värkar... sen vaknar ja till liv å inser att ja e bara jäkligt skitnödig

bra där...

• Fru T
    thelifesaviour skrev 2009-05-15 08:53:44 följande:
    Haha, händer mig lite då och då också. :D Tror att nu jävlar är något fel, nu går allt åt helvete. Så visar det sig att jag bara har gaser. Heh.
    Det är ju en sak om det händer när man e vaken me men när man ligger å sover kan man ju lura sig vad som liksom .-D

snacka om att känna sig snuvad på konfekten...

Mina mostrar va här igår å käka å dom satt å snacka en hel del om deras förlossningar, inga detaljer men mer att hur mycket dom gick över med alla...

Så nu är ja inte ett dugg inställd på att hon kommer kika ut tidigare, bara tedde som är...
  • Fru T
    Familjetrollet skrev 2009-05-15 12:25:13 följande:
    mina första 2 barn kom innan bf,nr 3 kom två dagar efter bf och nr 4 blev vår ängeldet verkara vara vanligt att folk går över tiden numera. oj vad du gör mycket.hoppas du hinner vila emellanåt.ni får ha en bra dag
    Inte bara numera, det är välldigt vanligt å har vart så länge

vi är 9 kusiner, varav Jag kom på bf och EN har kommit innan bf, resten har kommit alltifrån 1-3 veckor efter... Tur att det är en gräns på 2 veckor här vill ja säga...
  • Fru T
    Familjetrollet skrev 2009-05-15 12:53:43 följande:
    de flesta jag känner har fått sina barn innan bf och några få har gått över tiden med nått barn.äntligen är solen och värmen här igenlängtar till imorgon då studenterna har sitt jippo.perfekt att de har det i närheten av kolonin.
    å här e det tvärt om, de flästa ja känner har gått över, om än inte mycket så några dagar iallafall... man räknas ju som överburen bara man passerat det dygn som bf är på

Men det skulle inte va mig emot om det kunde ta å sätta igång snart, ja kan det här nu, ja vet hur det är att va gravid å ja känner mig klar med det...
  • Fru T
    JePaLuLi skrev 2009-05-15 17:28:42 följande:
    Båda mina barn har kommit på 39+4 Det är lite roligt!
    ja men du e ju lite udda

hehe nee men ja undrar verkligen va du har gjort för superduper "husmorsknep" för att lyckas

Ja tycker inte ja har det så farligt när man hör hur vissa kan ha det men ja vill verkligen inte vara gravid mer... hon e ju klar nu för bövelen
  • Fru T

btw så sitter ja i fotöljen me fötterna på fotpallen å lappen i knät å studerar när min man maniskt damsuger soffan

• Fru T
    JePaLuLi skrev 2009-05-15 18:04:34 följande:
    Ja, nån ska ju vara det med Med Lucas gjorde jag massa situps under dagen, har hört flera som det funkat för På kvällen åt vi stark mat som tydligen också kan hjälpa till. Det satte ju igång i alla fall Med Linus hade vi sex och sen åt jag massa pepparkakor som också kan hjälpa till sägs det. Men det är väl bluff som med allt annat, bebisen kommer ju när den är redo.
    ja det tror ja me, att den kommer när den e redo asså...

Fatta dom som ger sig på att dricka dom där jädra häxdryckerna å gör allt möjligt konstigt

Stark mat tänker ja inte försöka me för då får ja halsbränna Sex jobbar ja på men mannen är inte riktigt me i svängarna... Kanske ska ge mig på lite situps iallafall
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!