• Fru T

VI från Linköping Del 3!!!!

ursch min vad krampade å låste sig i morse strax efter tedde lagt sig så ja vakna å bara skreek rakt ut, men då ja liksom spretade rakt ut me benet så fatta tedde direkt va det va å började massera vaden på mig så det släppte...
    har inte haft så på säkert 5år då hade ja en period då det hände var å varannan natt...

Bf 30e Maj Ååå vad ja längtar
  • Fru T

nepp ja kanske ta å putsa köksfönstert har ju fortfarande bara tagit v-rummet å det börjar bli prickigt igen då katterna dreglar så dant

badrummet är skitigt me man det får bli morgondagens projekt, en sak i taget liksom..

• Fru T
    dinana skrev 2009-05-11 11:50:06 följande:
    kramp i benen har jag allt sluppit sen jag började med stödstrumpor... Har jag kört med i snart 15 veckor... =)
    det här är det ända ja haft...

det va en sån där kramp då hela muskeln låser sig å blir stenhård så man bara måste slappna av för att det ska släppa...
  • Fru T
    Firstandhappy skrev 2009-05-11 12:07:25 följande:
    ja för börjar jag skrika en natt så vet jag ju varför, inte lätt för honom att vakna av att höra mig skrika på honom o inte veta vad som är fel... stackarna..
    ja e grymt impad av att tedde fatta va det va i morse, ja skrek ju bara Ajajajajaaaaaaaaaaaaaaj liksom
  • Fru T
    Firstandhappy skrev 2009-05-11 12:25:02 följande:
    jag har aldrig kramp, inte under graviditeterna iallafall..kramp har för övrigt inget med graviditet att göra rent generellt även om dock många känner av en ökad grad av kramp under vissa delar av gravidteteten. men det brukar dock sluta efter födseln i dessa fall..min sambo har kramp ganska ofta men det beror på hans övermuskulösa vader. samma med hans ena nackmuskel.
    ja jag har ju haft det betydligt oftare när ja va vältrimmad, rider man blir vaderna fina uskler vill ja lova, även om mina blir rätt stora
    nu känner ja ju inte av krampen alls...
  • Fru T
    dinana skrev 2009-05-11 12:27:04 följande:
    jadu, i och med att jag är sjuksriven så har jag rätt till heldag på dagis. Alltså från 7-17. Problemet med det är att sambon inte jobbar de tiderna så han kan varken lämna eller hämta då. Så nu går hon 8 då sambon lämnar henne och jag får hämta henne vid 16. Nu har det dock inte funkat eftersom hon varit sjuk i tre dagar och då har sambon fått ta ledigt de dagarna eftersom jag inte kan ta hand om henne. Känns ju rätt meningslöst att vara sjukskriven när man ändå inte kan få ut något på det - bara skapat en massa problem. Nej, jag får väl hoppas jag vinner på lotto eller nått. Skall gå till barnmorksan och gråta av mig lite idag tror jag... skall vara där om 50 minuter.
    Då skulle det ju bli massa krångel om du blev inlagd?? det kostar ju att ligga på sjukan dessutom.. Finns det ingen släkting som kan ställa upp lite...
    vet att det suger pung när problemen hopar sig men dom blir bara värre om man ser dom som problem helatiden, man måste försöka finna lösninger hur jobbigt å långt borta dom än känns.. å vissa fall får man helt enkelt nöja sig med mindre...
  • Fru T
    dinana skrev 2009-05-11 12:35:11 följande:
    Får hoppas att du slipper känna av det mer. Barnmorskan sa att så länge jag kör med stödstrumpor så slipper jag krampen och vatten i benen så jag kommer nog köra med dem dagligen tills jag börjar gå ner i vikt igen.. .alltså efter att bebis tittat ut. Hoppas det blir snart. För nu är jag jävligt trött på den här skiten.
    ja, ne några stödstrumpor behöver ja inte å det är ja glad för, för just nu använder ja knapt strumpor alls, inte min grej liksom
    Är ju liite svullen om fötterna å lite om vristerna ibland men vatten har ja inte börjat samla massor som tur är...
  • Fru T
    dinana skrev 2009-05-11 12:47:59 följande:
    ja det är väl det enda sättet om jag skall få ut något över huvudtaget. men inte så roligt om man bara får ut 180 kr/dag... när de har lovat att man skall få 480 kr/dag
    fast du får ju bara 180/dag om du inte har kvar din sgi å det låter ju som du inte har eftersom du inte va inskriven på ams...
    så får du ingen ersättning från sk så lär du ju bara få lägsta i fp sen me...
  • Fru T
    Fru T skrev 2009-05-11 12:51:02 följande:
    fast du får ju bara 180/dag om du inte har kvar din sgi å det låter ju som du inte har eftersom du inte va inskriven på ams... så får du ingen ersättning från sk så lär du ju bara få lägsta i fp sen me...
    sk = fk
  • Fru T
    dinana skrev 2009-05-11 12:52:06 följande:
    180 kr är ju lägsta nivå. utgår jag från min tidigare lös så skulle jag få ut 480 kr/dag. det är anledningen.
    då måste du vart anmäld på ams helatiden som du inte tagit fp eller jobbat om du ska få grundat på lönen....
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!