-
Vad konstigt att du inte fick göra vanligt ul.Maria84 skrev 2009-05-05 18:15:09 följande:Kikar in en sväng igen.. Har ingen ro i kroppen alls. Och just nu känns allt så fel bara. De senaste dagarna har jag ju känt som små buffar, och även nu under em men det måste ju vara tarmarna som spelar mig ett spratt?!?! Visserligen har det ju hänt att de har sett fel på vul tidigare, läste det nånstans, och gett ett negativt besked och sen vid en kontroll strax innan igångsättning så levde bebisen. Så nu börjar jag nojja mig för det! För de kommer inte göra nån mer kontroll innan. Och som han själv sa så ser man inte så bra på ett vul när man är så långt gången och han verkade inte speciellt van vid maskinen heller för han krånglade en massa.. Jag vet, greppar efter halmstrån... Sambon vill att ett vanligt UL görs innan de gör nåt alls, men att få en tid till det lär vi nog inte få. Känner mig bara yr av allt just nu.. -
Men hur kom de fram till att den inte lever?Maria84 skrev 2009-05-05 18:24:21 följande:Leos och Vincents mamma skrev 2009-05-05 18:20:59 följande: Han gjorde bara ett vul och han sa ju själv att det inte skulle synas så bra innan han började och det såg konstigt ut för allt såg så ihoptryckt ut när han kollade. De kommer inte göra nån mer undersökning innan jag kommer dit på torsdag. Utan jag får gå direkt till ett rum och byta om och så kommer de med medicinerna. Känns som att man ser bättre med ett vanligt ul. Nog för att jag är inställd på att det visar likadant men jag vill ju vara 100% säker också ju! -
Men gud såå skoj med en liten pojke bland alla dina fina flickorSkorpan08 skrev 2009-05-05 19:34:45 följande:Varsågod, det var så lite. Jag önskar bara att jag kunde göra något mer.Och tack Marayah och LoVmamma för era fina ord om mig.UL:et gick bra. Läkaren tyckte att hjärtat såg bra ut, vi ska på nytt UL i v 28. Då är hjärtat större och det är lättare att se avvikelser. I och med att Elin är ett hjärtebarn så är det större risk att vi får ytterligare ett barn med hjärtfel. Så det känns skönt att dom kollar lite extra. Och just det, den har en pip!Så Fru T, det verkar som din tös får många friare.
-
Men fy fan så svinigt! Klart att han ska vara med på fotgraferingen, sen kan ni ju gå hem igen. O om han inte är sjuk förutom att han hade feber IGÅR så är det ju ingen vara.Mizzz skrev 2009-05-06 09:17:19 följande:Sitter och gråter just nu. Linus dagis beter sig som svin! Dom ringde igår för att han hade feber så vi hämta honom. Sen mådde han som vanligt hela eftermiddagen och idag är det fotografering där. Han hade ingen feber nu på morgonen men eftersom det är en feberfri dag hemma som gäller så tänkte vi att jag kunde vara med linus den timmen som det tar för fotot. Fredrik ringde på morgonen och sa att vi skulle komma men de var otrevliga. Nu när jag kom med linus så fick jag inte följa med in utan de tyckte att jag skulle vä ute på gården tills allt var färdigt. Då hade jag ju redan sagt till linus att mamma skulle va med på dagis idag så han blev ju såklart besviken och sa "mamma följa me" och blev såklart ledsen när jag inte gjorde det...
Jag har varit med om värre saker på Leos dagis. Där är det en mamma som verkligen inte bryr sig om andra barn blir smittade. Hon tog med sig sina två barn till dagis som går på Leos avdelning, det ena barnet fick inte vara där för han var magsjuk. Men ändå tar hon med sig honom IN på avdelningen o står o pratar med personalen ett bra tag. Då kan han ju lika gärna vara där o leka oxå, usch vad jag var irriterad då för då är det ju inte konstigt att smittan aldrig tar slut.
När mina barn hade vattkoppor o Leo hade blivit frisk så fick han gå till dagis, men då ringde jag till dagis o sa till att vi var på väg så jag hämtade o lämnade honom ute på gården då så jag slapp gå in med Vincent så han inte smittade nån. -
Är det nångång det riktigt krisar så kan jag ställa upp som barnvakt. Om han nu vågar vara hos migMizzz skrev 2009-05-06 09:43:25 följande:Jag ska sätta mig och kolla allt som går bara jag kommer hem.Vi känner inte alls många som kan vä barnvakt i denna stad så det är ju dagis/dagmamma som gäller om det går att hitta någon med kort varsel. På når vis får man lösa det.
-
Vad skönt för dig att ni får komma in iaf.Maria84 skrev 2009-05-06 09:43:22 följande:Nu är sambon klar. Sköterskan ifrågasatte först men vi fick en tid i em på KK för att göra ett vanligt UL och får då en svensk kvinnlig läkare. Bara lösa med barnen också, sambon vill följa med in denna gång. Och barnen är ju inte de lugnaste direkt i såna sammanhang, kan tyvärr inte be mamma och pappa för de ska fixa en massa annat idag som de skulle fixa imorron egentligen men eftersom de vill ha barnen imorron så ändrade de ju på det. Se när lillsyrran slutar idag. -
Vincent ramlade så illa igår kväll o slog i huvudet i en kant på våran bokhylla, så han började blödda massor från huvudet. Usch så otäckt det var
Jag hade blod på hela mig o hela Vincent. Som tur var var min mamma här så hon var handlingskraftig (jag vet ju exakt vad man ska göra i en sån sits, men jag blev så rädd o sambon var ute med Leo just då). Så när vi hade tvättat av allt blod så var det inte så himla farligt, men det blev ett litet jack o en stor bula. Så inatt har jag sovit med öga öppet för att höra om det var nåt fel på honom. Vi kollade medvetandet på honom innan vi gick o la oss igår. Ringde sjukvårdsrådgivningen o de sa att vi skulle avvakta o han var precis som vanligt innan han somnade igår o precis som vanligt idag när han vaknade.
-
Ja verkligen.Apipoulai skrev 2009-05-06 10:39:53 följande:Konstigt att vissa gör skillnad på folk och folk, tyvärr inget ovanligt dock. :( -
Ja, visst är det så. Bara så otäckt när det blöder massor.Familjetrollet skrev 2009-05-06 10:45:58 följande:Leos och Vincents mamma skrev 2009-05-06 10:40:14 följande: stackars liten.bulor hör till barns utveckling.skönt att han slapp bli sydd.barn ska vara barn och få upptcäka världen.lite bulor och sår är sånt som alla barn får -
Åh, jag vill ha! Fasen att man ska vara allergiskdinana skrev 2009-05-06 11:44:25 följande:En liten kattunge.. intresserad?