Inlägg från: thelifesaviour |Visa alla inlägg
  • thelifesaviour

VI från Linköping Del 3!!!!

Familjetrollet skrev 2009-03-16 20:01:58 följande:
    jippi imorrn börjar LOST!äntlign efter 11 månader längtan så börjar det igen.fler som följer den serien?
    jag gjorde förr, men åh vad de borde lagt ner den serien för många säsonger sedan! Så mycket som hände första säsongen som man fortfarande inte har koll på. :/ Så jag gav upp.
  • thelifesaviour

Fy vilken dålig matdag!
    Först fastan och ett stort glas socker och när jag väl kom hem så åt jag för mycket frukost och sen har jag inte kunnat äta på hela dagen. Jag hatar att komma ur balans med maten! :(

• thelifesaviour
    Maria84 skrev 2009-03-16 20:51:22 följande:
    Vet hur du har det! Jag kan äta max två ggr om dan, ibland inte alls. Och magkatarren är jätteglad på mig för det.
    Det går bra om jag bara håller rutinerna. Men det glukosbelastningen idag så blev allt ur rutin och jag åt en gigantisk frukost och har mått dunderilla sen dess och inte kunnat äta varken lunch eller middag. :(
  • thelifesaviour
    Maria84 skrev 2009-03-16 21:04:08 följande:
    Skönt att du kan äta annars ialla fall! Här är det omöjligt! Funkar inte att småäta heller. Så jag hoppas att det vänder snart för man är en aningen orkeslös. Och jag vill ha mera ork till min familj och djuren!
    Ja, mitt inte äta alls-mående slutade vid vecka 11, nu är det bara om jag inte håller mina tider. :)
  • thelifesaviour
    Maria84 skrev 2009-03-16 21:10:09 följande:
    Hade hoppats på att mitt också skulle sluta nu istället för att bli värre! Är ju i v.11 nu Då får du se till att hålla tiderna då
    Vi får hoppas att det går över snart då. :)
  • thelifesaviour
    Familjetrollet skrev 2009-03-17 07:25:32 följande:
    dett kan väll inte stämma?80 % är "invandrarbarn" på denna skola.när jag gick där så kunde man räkna antal barn med invandrarföräldrar på 1-2 händer. www.corren.se/archive/2009/3/16/k5aqlbwpa6ex1... våran stora tös ska söka till engelska skolan när den tiden kommer
    Jo, det stämmer, mellan 70-80% säger de på skolan och det ser man när man jobbar där också.
  • thelifesaviour
    Familjetrollet skrev 2009-03-17 08:36:04 följande:
    huga där kommer vi inte sätta våra barn.för de ska inte kallas för könsord osv.vet hur de skriker skällsord efter tjejer vid den skolan. nån som vet hur rosendal är?vi vill inte byta ner till en gettoskola då ena tösen går i en finare skola nu. fy villket trist väder.här verkar det som att jag ska bli sjuk. är det nån mer som ska till coop extras premiäröppning imorrn?
    Nä, där har du helt fel bild! De skriker inte alls könsord efter varandra, visst används fula ord, både mot killar och mot tjejer, men det gör de på finare skolor också. Skäggetorpsskolan är en fantastisk skola, men en otrolig pedagogik och en sjuk engagerad personal. Sen kan man tycka vad man vill om invandrartätheten, för integrationens skull är den inte bra, men de är helt vanliga snorungar som på i princip alla andra skolor.
  • thelifesaviour
    Familjetrollet skrev 2009-03-17 08:53:06 följande:
    sist vi bodde i skäggetorp så hörde man dagligen dessa ungar skrika skällsord efter tjejerna när man gick förbi skolan
    Då har det definitivt ändrats sedan dess.
  • thelifesaviour
    Familjetrollet skrev 2009-03-17 08:54:52 följande:
    tur att det går frammåt.det är 2 år sen vi bodde där sist
    Ja, det har gått långt framåt. Jag har varit där i fyra år nu och det är en otrolig skola. Klart det finns puckade elever, men det finns det på alla skolor. Skäggetorp är inte värre än någon annan skola, det är en enorm öppenhet och de jobbar stenhårt med sina elever, jättesmå klasser och ett enormt engagemang.
  • thelifesaviour

till något helt annat, ska luncha med en väninna idag, någon som har bra tips på lunchställe i stan? Känner mig helt tom på idéer..

Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!