JePaLuLi skrev 2009-04-21 09:35:29 följande:
Fast idag ÄR det ju vanligare att man väntar med barn än att man skaffar dem vid 20. Folk satsar mer på karriär och utbildning i första hand. Medelåldern för en förstagångsföderska ligger på 28-29 år. Beror ju på hur mycket ni tänkt att lägga. Lucas gunghäst som han fick i present är väldigt uppskattad och både användbar och ett fint minne. Personligen tycker jag att alla såna där silver och tenn saker är urtrista och bara står och samlar damm. Han fick också en tavla (liknande den han gav till Elin) med hans födelsedatum, vikt och längd på. Jättefin och sitter över hans säng! Hoppas att Linus får en likadan, annars beställer jag en själv
Nä, tennsaker är varken kul att ge eller att få. De bara står och dammar tror jag. Jag har bara gett bort en tenngrej en gång, det var ett så gulligt drakägg att lägga mjölktänderna i. Jag har dock inte sprungit på den någon mer gång.:(
Vi hade väl tänkt max 300kr, tror jag. Det är ett barn till nära vänner.
Maria84 skrev 2009-04-21 09:40:15 följande:
Kolla in på handmålat, finns på nätet också
handmalat.se tror jag det är. De har mkt fint, vi köpte en doptallrik till en kompis son när han döptes och en tallrik till dem som hade gift sig samtidigt. De har en massa skoj och jättefina saker! Är inte mkt för de här "traditionella" dopsakerna i tenn osv.
Ska titta på handmalat. Var det denna du menade?
http://handmalat.webbsida.com/