Inlägg från: Apipoulai |Visa alla inlägg
  • Apipoulai

VI från Linköping Del 3!!!!

Det förvånar mig att ingen går till Borggården.

Vi (eller iaf jag) går gärna till Borggården kl 1500. Då sjungs våren in av Lihkören och det blir även mösspåtagning. En av få tillfällen man får använding för sin studentmössa nuförtiden. :) (Men jag tar min teknologmössa ist.)
    Efter det så, om vädret är fint, blir det lite picknick eller en glass i gröngräset.

Förra året deltog jag och min man även i MC-kortegen genom stan. :D Det var heltrevligt.

På kvällen blir det ju såklart att titta på valborgsmässobålet, så skönt att se allt ris från trädgårdarna eldas upp. (Vi brukar inte bli inbjudna till någon, så vi myser på egen hand. Vi är dåliga på att planera inbjudan av andra också mao.)

? Do what you like. Like what you do. ?
  • Apipoulai
    Firstandhappy skrev 2009-04-27 15:33:03 följande:
    Återigen..Lördag 2'a maj?? va det några som skulle komma?
    Jag har inga planer på att dyka upp på det...tyvärr.
  • Apipoulai
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-04-27 15:43:26 följande:
    Här jobbar alltid sambon som en vanlig dag till 17, så därför blir det bara firande på kvällen
    Aaa, på företaget min man jobbar på har de arbetstidsförkortning. En underbart trevlig företeelse. Det innebär att de slutar vid 15 dagen innan helgdag (röda dagar). Me like =)
  • Apipoulai
    Stolt Enbarnsmamma skrev 2009-04-27 21:14:47 följande:
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-04-27 21:12:13 följande: 23 på helgerna?! Inte klokt! Helt sjukt att folk ska få hålla på och väsnas fram till dess! Ni gör helt rätt som säger till hans föräldrar om han inte skärper sig!
    Skönt att ni flyttar snart. :)
  • Apipoulai
    Stolt Enbarnsmamma skrev 2009-04-27 21:17:59 följande:
    Ja, det ska bli riktigt skönt faktiskt hur har din dag varit?
    Soft. Har planerat hur jordgubbslandet ska se ut, på ett ungefär. Ska handla planteringsjord imorgon.... och gräva.
    Fick ett gäng plantor av svärmor i helgen, de skulle göra gräsmatta på en bit av jordgubbslandet istället. (De har dock fortf jordgubbsplantor kvar på ett annat ställe.)
  • Apipoulai
    Stolt Enbarnsmamma skrev 2009-04-27 21:29:19 följande:
    Ååå, får hoppas att det har kommit några tills vi kommer och hälsar på mm, vad gott det skulle vara med grädde och jordgubbar
    Det vet man inte. Eller så har jag hunnit äta upp dem redan. ;)
    Säkrast är nog att handla dem.
  • Apipoulai

Firstandhappy skrev 2009-04-28 14:57:13 följande:
    tycker att batteriet tar slut för fort.hur länge räcker era mobilbatterier när tlf är påslagen dygnet runt?mitt batteri håller i ca 3 dagar om telefonen är på dygnet runt som den allt som oftast är..

En vecka skulle jag tippa. Har en ganska ny telefon jag.

• Apipoulai

Bosses imorgon, 14-tiden nåt, om {#lang_emotions_sunny} skiner?

Apipoulai

• Apipoulai

Okej, jag kan äta glass på egen hand. :)

Det är förövrigt jobbigt att bygga jordgubbsland. :/

Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!