• Fru T

VI från Linköping Del 3!!!!

JePaLuLi skrev 2009-03-13 22:29:01 följande:
    Tyvärr hamnar ju inte alla i den där lyckobubblan vilket är otroligt ledsamt. Men det finns ju de som drabbas av förlossningsdepression och tycker att allt är jättejobbigt och har svårt att ta till sig bebisen. Har en kompis som hade en depression i hennes dotters första 6 månader. Sen fick hon som tur är hjälp, men hon är väldigt ledsen nu över att hon missade bebistiden
    DET är nånting man verkligen hoppas slippa. tycker såå synd om dom som råkar ut för det, min kusin som fick sin sån två månader förtidigt en månad innan hon fyllde 18 åkte på en regäl förlossningsdepression å det va riktigt svårt för henne att ta sig ur den, det tog dessutom jättelång tid innan hon togs på allvar å verkligen fick den hjälp hon behövde med...

Det är nu 8 år sen å nu är hon gravid med sin nr 2 å är beräknad 11 dagar efter mig
    Åh vad jag längtar
  • Fru T

ja ska me krypa ner framför tevin... men ensam som vanligt...

Åh vad jag längtar
  • Fru T
    Firstandhappy skrev 2009-03-13 22:43:58 följande:
    jag levde absolut inte i en rosa bubbla efter att ha fått wille men led inte heller av dep...beror nog kanske mest att jag är lite för realistisk och rak i min syn på saker o ting.... ammade i 2 veckor sen sket jag bokstavligt talat i det för att det blev en för stor sak FÖR ALLA ANDRA, orkade inte med att mina bröst blev till allmänhetens förundran och att det plötsligt var okej för alla att säga hur o när man skulle göra saker..Håller med dig att så länge barnet är mätt och mår bra skiter jag i vart maten kommer fårn..
    Men du försökte ju åtminstonne

Jag är har redan sagt åt alla i min omgivning att låta mig va när ja ska amma, jag kommer gå undan å vill sköta det för mig själv å kan dom inte ta det så får dom helt änkelt inte komma....

Min lilla mamma försöker helatiden slinka in små tips varje gång vi pratar på telefon men ja säger bara att hon måste låta mig få bilda mig en egen uppfattning om saker å ting... Är det nåt ja undrar över så KOMMER ja faktist att fråga! sist så börja hon predrika om dessa våtservetter å hur bra det inte är med alla ämnen osv i dom å ja blev så trött på henne så ja orkade inte änns bry mig om att informera om att ja faktist bara tänkt ha dessa i skötväskan å faktist ha sånna man blöter själv hemma...

kan tillägga att mamma jobbar på förskola med de minsta å hanterar blöjor å skit varenda dag... så ja hon har självklart även lagt fram sina åsikter om olika blöjmärken, men även där har folk olika uppfattning...
    Åh vad jag längtar
  • Fru T
    Firstandhappy skrev 2009-03-13 22:46:00 följande:
    synd att man inte visste det tidigare... är med själv hemma o myser med varm oboy, eller nja ska göra nu... kunde ju ha mysat tillsammans..
    ja det kunde vi ju tänkt på...
    Åh vad jag längtar
  • Fru T

lustgas har ja redan tjuvtestat, dock inte i samband med smärta och det va ren lustgas, men ja fnissa en hel det å livet flööt på rätt fint

Åh vad jag längtar
  • Fru T

en kompis te mig tvinga dom att ligga på rygg under förlossningen, det slutade med att hon stod i brygga å hade grymt ont efteråt...

Jag är en ligga på sidan människa men hur det blir den dagen det är nåt ja får se då...

Åh vad jag längtar
  • Fru T
    Familjetrollet skrev 2009-03-14 17:26:08 följande:
    är den i norrköping bättre?nackdelen är att den ligger avsides från stan.maken jobbar ju även helg så att komma dit verkar hopplöst
    det går en buss från station ut till busfabriken i norrköping, tyvärr kommer ja inte ihåg vilket nr den har men det är inte så svårt att kolla, men just nu orkar ja inte...
    Åh vad jag längtar
  • Fru T
    thelifesaviour skrev 2009-03-15 10:22:40 följande:
    Jen nifer skrev 2009-03-15 10:19:23 följande: Ja, både pappa och farmor har och morfar hade när han levde, så jag får göra två gånger. Fast egentligen tyckte hon att det var lite onödig i o m att jag har perfekta sockervärden, men de har ju som rutin och köra det då.
    ta med citron som dom kan prässa i! *tipsar* det gjorde jag å det va faktist inte så äckligt att dricka då...

sen kräktes ja ju upp allt när ja kom hem men det är ju en annan femma

Jag fick göra belastningen för att ja fick suuperhögt värde på första testet men det va för att det va under illamående perioden å ja satt å sög på karameller hela besöket
    Åh vad jag längtar
  • Fru T

Appropå illamående så borde ju ja va rätt insatt där

nee ursch å fy jag har faktist försökt att förtränga den perioden men lyckas inte riktigt.

Jag fick både Lergigan comp och Primperan stolpiller som ja fick kombinera, med den kombinationen fick ja behålla lite av maten men va ju fortfarande sängliggande och kräktes varje dag... Spelade ingen roll vad ja åt å stekt mat, eller all mat som lukten av tilverkningen sitter kvar i luften va omöjlig... en period levde ja p potatis å fiskbullar i hummersås, å det i småå portioner. Blev serverad allt i sängen då ja va tvungen att hålla mig i mer liggande läge för satt ja upprätt så va det kört, duscha va dödsdömt. Har inge direkta tips vad man ska göra då det är så olika för alla, jag tex kunde INTE dricka vanligt vatten... Äpple dricka funkade bra.

En dag va allt som bortblåst bara, men ja va ju väck i 4månader

Det ända som kom ut possetivt va väll att när ja mådde så dåligt så han ja liksom inte ligga å va orolig för bebis för hade så fullt upp med mig själv... Har oroat mig regält ett par gånger men annars så har ja faktist turen att ta hela det här lugnare än lugnet.

Åh vad jag längtar
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!