Inlägg från: Firstandhappy |Visa alla inlägg
  • Firstandhappy

VI från Linköping Del 3!!!!

min mormor har en gammal fet hund som heter Tobbe

• Firstandhappy
    JePaLuLi skrev 2009-03-16 13:11:52 följande:
    Jag tillhör dem som älskar mina svärisar. ¨Båda två Min mormor är 68 så det är ju inte så illa pinkat med tanke på att jag blir 30 i år
    ligger vi ganska lika... jag blir 28 o mormor blir 66
  • Firstandhappy
    Apipoulai skrev 2009-03-16 13:15:05 följande:
    Här talas det om avstånd till föräldrarna ser jag. Mina bor i Bodö, Norge. En sisådär 150mil om man skulle ta bilen eller gå. (vilket man inte gör.) Lite närmare hade väl inte skadat, men det är rätt skönt att ha dem på mer än behörigt avstånd. ;) Svärföräldrarna har sin huvudkudde i Göteborg, en stad jag också kan tänka mig att bo i. Inte för att de bor där utan för att jag gillar staden.
    vaddå???? är du lat eller, klart man knallar över till Norge bara över en dag så där..
    tycker jag du e lite grinig...
  • Firstandhappy
    Apipoulai skrev 2009-03-16 13:50:43 följande:
    Om det bara hade varit Norge.;) Nu är det nordnorge, samma breddgrad som Gällivare. (67° Nord) Jag ringer när jag är framme. ;)
    tänkte väl det, tar du med en lax tillbaka?? funderar på lunch!!
  • Firstandhappy
    Apipoulai skrev 2009-03-16 13:56:07 följande:
    Visst visst, inte en torsk då? De norska torskarna är ju inte utrotningshotade. Gott i gott. :)
    skiter väl i utrotningshotningsrisken, jag vill ha lax..
  • Firstandhappy

se så spring nu, har inte hela dagen på mig, börjar faktiskt bli hungrig här....

• Firstandhappy

Skulle gilla mina svärföräldrar om han inte drack så förbannat bara o slutade härja o gorma för allt o sköta sitt eget, och henne skulle jag gilla om hon bara skaffade sig lite stake o slutade jamsa med så förbannat hela tiden...
    Annars är dom bra...

• Firstandhappy
    Fru T skrev 2009-03-16 14:54:41 följande:
    Ja har inte så mycket att säga om mina svärisar... har träffat dom två gånger nu å knapt pratat med dom, men dom har välkomnat mig till familjen å ser fram emot ett till barnbarn... vi kommer ses kanske en gång om året eftersom dom bor i grkland så skulle det längre fram visa sig att ja inte gillar dom så är det inte hela världen...
    ja just det, hur gick det i helgen???

Nä jag träffar mina så pass sällan med att det inte gör mig nåt, men tycker det är synd för mannens del, för honom är familjen jätteviktig...
    Fast dom avgudar mig (förstår inte varför) och är jättelyckliga för oss o vår familj osv..
  • Firstandhappy
    dinana skrev 2009-03-16 15:05:05 följande:
    Alltså är jag ensam om att störa mig på dessa ungar som går å skriker fitta och kuk efter varandra. Det är ju sååå omoget och visst det är ju roligt... när man är 8-12 år kanske... eller? Dessutom så skall de klottra ner affisher och tavlor för allmänheten med dessa ord också... vad har hänt med barnuppfostran här i landet egentligen?
    finns ingen uppfostran längre...
  • Firstandhappy
    JePaLuLi skrev 2009-03-16 15:08:16 följande:
    Det har jag undrat många ggr när jag har jobat i skola/förskola. En del föräldrar verkar ha gett upp helt och förutsätter att skolan ska ta hand om det. Men det står ingenstans i läroplanen att man ska uppfostra barnen på samma sätt som en förälder.
    blir alltid lika förvånad när man hör människor som tror det, att det skulle ingå i skolan eller omsorgens planer att uppfostra andras barn...
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!