Inlägg från: Firstandhappy |Visa alla inlägg
  • Firstandhappy

VI från Linköping Del 3!!!!

Familjetrollet skrev 2009-03-24 17:02:45 följande:
    ajaja för cellprov.det är värre än att föda barn.har gjort det två gånger och bägge gångerna var rena helvetet då det gör så ont
    öhhh nä inte alls, tar ju bara en bomullstusspinne o svabbar av området, däremot om de upptäcker förändringar går de in och tar vävnadsprov.
  • Firstandhappy
    Firstandhappy skrev 2009-03-24 18:06:54 följande:
    öhhh nä inte alls, tar ju bara en bomullstusspinne o svabbar av området, däremot om de upptäcker förändringar går de in och tar vävnadsprov.
    för mycket skrivet på en o samma rad, skulle inte vara så... första skulle stå på msn.. ja ja ville bara korrigera mig själv så det inte blir fel..
  • Firstandhappy
    thelifesaviour skrev 2009-03-24 20:17:46 följande:
    Fast det behöver ju inte alls stämma. Jag har blivit utsatt för en del hemska saker också och jag ser snarare gyn-läkare som en trygghet, någon som faktiskt kan hjälpa en om man varit med om någonting hemskt.
    samma här, de är ju till för att hjälpa en att må bra...
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-03-24 19:54:37 följande:
    För exakt ett år sen var vi hemma hos min mamma o sov våran sista natt som enbarns föräldrar Vi var alla spända på vem som låg i min mage. 08.29 i morgon bitti var det ett år sen som det var en liten herre som vrålade så det ekade i hela opsalen
    ja guud va mysigt, låg o tänkte exakt samma sak för ett par veckor sedan när wille fyllde 1 år...
  • Firstandhappy
    Apipoulai skrev 2009-03-24 21:38:30 följande:
    Hur känner man att bebisen hickar?
    det hoppar fruktansvärt regelbundet i magen...
    SmileyMalin skrev 2009-03-24 22:05:47 följande:
    oj vad ni skriver. Jenny: har varit inne och kikat på din bilddagbok nu. Vilka söta kort på alla busungar ifrån fikat Hoppas på lite fler eftermiddagsfikan så att jag och Nellie kan hänga på igen Angående amning och förlossningar så förstår jag inte hur dom som har haft den otroliga turen att dels få en fin och positiv förlossningsupplevelse och sedan dessutom en fungerande amning har mage att se ner på och säga elaka saker till dom som blivit snittade eller gett ersättning. Fruktansvärt dåligt av väninnan till "Leo och Vincents mamma". Jag älskade verkligen att amma. Tyckte det var både mysigt och praktiskt och just amningen är en av dom saker jag saknar mest från bebistiden Förlossningen därimot var det absolut värsta jag gjort i hela mitt liv. Och jag blir så jäkla förbannad när kvinnor som har fått positiva och bra förlossningar slänger ur sig kommentarer om att jag minsann inte ens borde fundera på kejsarsnitt. Klart att det är lätt att vara katig om man aldrig haft en riktigt negativ förlossning Nej tänk om alla bara kunde ha lite mer förståelse för varandra och känna tacksamhet för det dom har istället för att bara klaga på alla andra! Det var alltså absolut inte riktat mot någon i tråden utan till alla amingsfacister och snittmotståndare som samhället kryllar av!
    precis... man kan inte döma någon om man själv aldrig varit i den sitsen..
  • Firstandhappy
    thelifesaviour skrev 2009-03-25 12:05:56 följande:
    Ja, vi har en väldig tur, alla vill köpa någonting. Vi har ungefär ingenting att köpa själva. ;D En bra sak för oss. Men så fungerar våra familjer, alla hjälper alla och allt går jämt ut i slutändan. Jag är ju dessutom den första som skaffar barn nu av den yngre generationen, så de är ju helt uppskruvade hela bunten. :D
    det är underbart när alla vill hjälpa, vi kommer med få en massa hjälp av familjen nu när vi ska köpa syskonvagn..
  • Firstandhappy
    thelifesaviour skrev 2009-03-25 12:51:43 följande:
    Familjer är bästa grejen. :)
    Da shit alltså...
    Bästa är sen när bebisen kommit o man har familjen som så gärna vill hjälpa med att passa bebisen o vara nära väldigt ofta... kommer bli så skönt sen när den nya är ute..
  • Firstandhappy
    Fru T skrev 2009-03-25 13:02:44 följande:
    Hehe min mamma har sagt att hon ska komma å hälsa på en gång i veckan, men ja tror faktist inte ja vill ha henne rännande här såå ofta, skulle nog bli gaaen då
    nä det måste ske på ens egna vilkor...
    tycker det ska bli skönt med alla 3 familjer sen när man kan lämna över ett eller två barn till dom en timme eller två o få sova lite sen när allt är klart, eller bara att få vara ifred en liten stund med det "andra" barnet..
  • Firstandhappy
    {#lang_emotions_cry}whäääää, vill med gå ut juh.....
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-03-25 13:16:43 följande:
    Jag kanske kan fika på fredag, beror på hur mycket jag har kvar att göra inför Vincents kalas som vi ska ha på lördag, fast jag måste ändå ner till stan då o köpa dricka till utgången på lördag
  • Firstandhappy
    Fru T skrev 2009-03-25 13:18:45 följande:
    jo det förstår ja min mamma går ju mig lite lätt på nerverna..
    förstår det, kanske lite med tanke på det du berättade igår... (inget illa menat)
  • Firstandhappy
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-03-25 13:30:14 följande:
    Vi får väl ta en kväll o gå ut flera av oss, om du orkar
    orkar gör jag alltid, men jag vill ju dricka spriiiiit... eller nja lite vin iallafall... hmm 4 månader kvar..
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!