• dinana

VI från Linköping Del 3!!!!

Fru T skrev 2009-03-12 19:28:56 följande:
    vart hos bm idag å hon bara skratta när hon skulle mäta magen å lyssna på hjärtat magen hoppade nämligen runt å upp å fram å tebax helatiden
    haha, vad mysigt.. ungefär så jag känner det just nu... verkar som bebis har värsta gympalektionen där inne.. och nu när man har ätit också så trycks ju allting ut extra mycket också... kan inte sitta intill skrivbordet längre som jag brukar.. utan får sitta på armlängds avstånd =)
    Molly ?061216 (¯`°?.¸ ♥ BF 13 juni
  • dinana

vilken ingång skall vi ses vid.. finns ju två stycken om jag inte minns helt fel...

• dinana
    thelifesaviour skrev 2009-03-13 07:26:56 följande:
    Ah, vad jag älskar sovmorgon! Mysigt att ligga kvar i sängen när man vaknar och att få äta frukost länge.
    Här vaknade man av radion vid halv åtta... kom då på att jag skulle med Molly till dagis vid åtta. Vi blev några minuter sena, men fick hoppa frukosten istället... den tar jag nu. Molly äter oftast på dagis så för hennes del spelar det nog ingen roll.
  • dinana

har en liten fundering... jag lämnar ju urintest på kvinnohälsan, men blev lite fundersam över hur länge man kan ha dem liggandes utan att de "försämras". om jag till exempel kissar på morgonen och sparar ett rör... skall jag ha det i kylen så länge då? eller hur gör ni? för det är väl ändå morgonurinen som är mest pålitlig..

• dinana
    JePaLuLi skrev 2009-03-13 08:56:10 följande:
    Urinproven på kvinnohälsan behöver inte vara morgonurin eftersom de kollar efter proteiner och sånt, som finns hela tiden i så fall. Man kan ju lämna på plats om det är så... Har man dock kissat i röret på morgonen så ska det förvaras i kylskåpet. Det viktigaste som min bm sa till mig, för att få ett pålitligt test var att man var nyduschad och tvättad där nere eftersom flytningarna annars kan påvisa protein utan att det är något. Som gravid har man ju extra mycket flytningar så det är inte så konstigt. Jag duschade innan varje urinprov och fick inte utslag en enda gång.
    ah, okej, men då vet jag det... jag skall ju lämna urinprov vid 14, så jag blev lite fundersam på om man skulle ta ett prov nu på morgonen, eller om man skulle ta det på plats istället.
  • dinana

Ännu en liten fundering som har grott sig i min hjärna.

Igår när sambon kom hem från jobbet så berättade han att hon visat lite foton på mig för en jobbarkompis och då hade kompis kommenterat att jag var väldigt lik kronprinsessan Victoria. Visst det var väl okej, tycker ju inte vi är speciellt lika dock. Men saken är det att det inte är första gången någon har sagt det om mig... utan typ tredje gången.. så humm... kungen kanske är min pappa i alla fall då...?!?!?!

• dinana
    thelifesaviour skrev 2009-03-13 09:27:03 följande:
    Idag är sista praktikdagen och det ska bli så jävla skönt! Mitt gravida jag är inte särskilt förtjust i obstinata tonåringar som alltid sätter sig på tvären. Jag har ett rätt kasst humör med dem och jag förbannar varje gång jag sitter på bussen ner till skit-skägget. Men nu blir det sista gången på länge! PJU!
    Humm, du får ju gärna komma hit och fika emellanåt om inte annat =) I och för sig så ligger ju IKANO i Tornby (kom jag ju på nu när jag skrev det)
  • dinana
    JePaLuLi skrev 2009-03-13 09:33:49 följande:
    Oj, jag tycker inte alls att ni är lika. Men det är jag det
    Haha, nej det tycker ju inte jag heller... fast nästan hela min uppväxt har min pappa skämtat om att han är lik kungen... så det kanske börjar smitta av sig.... =D
  • dinana

Vart skall vi fika förresten?

• dinana
    Firstandhappy skrev 2009-03-13 10:20:50 följande:
    inte jag heller, tycker min pappa är lik Tuthan Kan On men inte ser jag ut som Cleopatra för det..
    Haha, jo men visst finns det lite likhet där =D
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!