Inlägg från: JePaLuLi |Visa alla inlägg
  • JePaLuLi

VI från Linköping Del 3!!!!

dinana skrev 2009-03-24 17:16:49 följande:
    Jag vet att min syster gjorde mammografi när hon var 27 år... men det var ju ett annat landsting.. så det var därför jag blev lite nyfiken. Tycker det gör grymt ont i alla fall. Cellprovet kan inte ha varit så farligt för det kommer jag inte ens ihåg att jag gjort.. men gubben min säger att jag gjorde det förrförra året... så *jaha*
    Jag har aldrig hört någon göra det så tidigt om man inte har särskilda skäl.
    Familjetrollet skrev 2009-03-24 17:12:39 följande:
    barn är så roliga.de säger precis vad de tycker.ibland tappar man hakan och ibland blir man sårad då barn inte tänker sig för då de säger det de vill säga.tösen pratade rätt mycket om bebisen vi förlorade under ett tag.och hon sa en del som sårade mig enormt mycket.men barn är som de är.de förstår inte jämt att de sårar.fy vad kallt det är ute idag,snöra emellanåt och blåser kallt.idag skulle man packat,men ush vad tråkigt det är.så det får bli till att packa imorrn istället.nån i tråden som följer LOST?vet nån när reprisen går?har kollat på tv4 hemsida men där kan man inte se gamla avsnitt
    Ja de är ju så med barn. Man får försöka att inte ta åt sig. De menar ju inget illa...
    En sak vet man när det gäller barn iaf, de är alltid ärliga och säger vad de tycker. På gott och ont
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas 071125♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Linus 081206♥¸.?°´¯) ♥
  • JePaLuLi
    Familjetrollet skrev 2009-03-24 17:20:51 följande:
    på mig är det som att de skär med knivarna i underlivet när de gör cellprov.sist grät jag under hela undersökningen då det gjorde så ont.
    Men usch då. Kan det inte varit gynekologen som var dålig bara?
  • JePaLuLi
    Familjetrollet skrev 2009-03-24 17:27:48 följande:
    tyvärr inte .har vart hos 2 olika. bm att det kan vara en händelse som gör att jag känner sån smärta,tyvärr har hon nog rätt,tyvärr vill jag inte prata om det då det är mycket jobbigt att bara minnas allt som har hänt under åren.men enligt bm så kan en del känna enorm smärta vid cellprov.men de flesta känner inget.
    Ok, vad tråkigt och jobbigt för dig
    Det är ju inte meningen att det ska göra ont.
  • JePaLuLi
    Familjetrollet skrev 2009-03-24 18:56:34 följande:
    jobbigt är bara förnamnet.bm sa att man kan få gå hos nån kurator så man kan prata om det som jag har vart utsatt för.men jag orkar inte ens prata om det. inte på mig.de hade en träspattel och en liten "diskbortse" i somras när de tog cytologtestet på sjukhusetLeos och Vincents mamma skrev 2009-03-24 17:41:09 följande: fick rådet att ta nån bedövningssalva till nästa cytologtest om några år.men inte ens det kan jag göra.jag kan ju inte ens ta där nere utan att må fruktansvärt illa
    Det kanske kan vara bra att prata av sig ändå. Oftast är de ju väldigt duktiga och kan få en att öppna sig även om det är väldigt jobbigt i början. Om man får en kurator som man känner sig trygg och bekväm med så tror jag att det kan vara väldigt nyttigt att få ventilera sig. Det är inte alltid bra att bära på saker inom sig...
  • JePaLuLi

Grattis Vincent!! {#lang_emotions_flower}

• JePaLuLi
    SmileyMalin skrev 2009-03-24 22:05:47 följande:
    oj vad ni skriver. Jenny: har varit inne och kikat på din bilddagbok nu.Vilka söta kort på alla busungar ifrån fikat Hoppas på lite fler eftermiddagsfikan så att jag och Nellie kan hänga på igen Angående amning och förlossningar så förstår jag inte hur dom som har haft den otroliga turen att dels få en fin och positiv förlossningsupplevelse och sedan dessutom en fungerande amning har mage att se ner på och säga elaka saker till dom som blivit snittade eller gett ersättning. Fruktansvärt dåligt av väninnan till "Leo och Vincents mamma".Jag älskade verkligen att amma. Tyckte det var både mysigt och praktiskt och just amningen är en av dom saker jag saknar mest från bebistiden Förlossningen därimot var det absolut värsta jag gjort i hela mitt liv. Och jag blir så jäkla förbannad när kvinnor som har fått positiva och bra förlossningar slänger ur sig kommentarer om att jag minsann inte ens borde fundera på kejsarsnitt. Klart att det är lätt att vara katig om man aldrig haft en riktigt negativ förlossning Nej tänk om alla bara kunde ha lite mer förståelse för varandra och känna tacksamhet för det dom har istället för att bara klaga på alla andra!Det var alltså absolut inte riktat mot någon i tråden utan till alla amingsfacister och snittmotståndare som samhället kryllar av!
    Ja de var ju så söta! Gillar bilden när Nellie och Lucas kramas!
    Absolut, hoppas vi kan få till en fika till snart igen!
  • JePaLuLi
    Marayah skrev 2009-03-25 08:49:08 följande:
    Kan nog funka för mej.
    Skulle du till Nrkpg?
  • JePaLuLi
    Marayah skrev 2009-03-25 09:15:28 följande:
    Jo då de ja. Men nu har ja hållt mej till min EL rätt länge. Dom har en Carena swing(trehjuling) på babyland förra årets modell. Dom säljer ut dom. O de e just på fredag som kampanjen är. 1195 e ju billigt som tusan.
    Ja det är jättebilligt.
    Jag gillar ju som sagt inte Carenas vagnar, tycker de är plastiga och hårda. Men smaken är som baken

Idag ska jag och betala min klänning!
    Har fått pengar av pappa till det
    Ett steg närmare!
  • JePaLuLi
    Skorpan08 skrev 2009-03-25 09:32:51 följande:
    Det var billigt! Spännande! Skönt att ha den betald. Det är inte lång tid kvar nu.
    Verkligen! Förra månaden hade vi så mycket räkningar och så var vi ju tvugna att laga bilen Men nu ville ju pappa ge sin dotter klänningen så då klagar man ju inte
    Fast jag skulle aldrig be honom göra det. Han sa att han ville och hur mycket jag än sa att han inte behövde så hade jag inget att säga emot
    Men att be om pengar skulle jag aldrig i livet göra!

Mår ni bättre nu?
  • JePaLuLi
    Skorpan08 skrev 2009-03-25 09:47:28 följande:
    Självklart vill han köpa en vacker klänning till sin vackra dotter! Och då är det dumt att säga emot.Idag mår jag riktigt bra. Och ingen annan här hemma har blivit dålig heller, så skönt för då kan vi ha kalas på lördag som planerat.
    Gullig du är!

Skönt att du mår bra och att de andra sluppit undan. Mysigt med kalas Kommer mormor och morfar och får se grodan då?
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!