Leos och Vincents mamma skrev 2009-03-16 10:44:01 följande:
Det förstår jag. Jag skulle aldrig palla att ha mina föräldrar så jättelångt bort, 4 mil räcker mer än väl, helst av allt vill jag bo i samma stad som dem. För även om det bara är 4 mil bort o pendeln går dit så ses vi inte så jätteofta ändå, självklart blir det oftare än för din del, men eftersom min mamma jobbar i vården så jobbar hon så mycket o när hon inte jobbar så kan hon vara för trött ibland o det är lite jobbigt att ta sig med tåg o buss eftersom varken jag eller mamma eller pappa har bil o jag har inte körkort heller. Men mer än 4 mil bort vill jag INTE ha mina föräldrar. Sambon har prata några ggr om att flytta till stockholm för en kompis till oss kan fixa jobb där, men jag vägrar. Blir för långt ifrån föräldrarna.
Mm, ja.. jag har 22 mil till mina föräldrar. Men jag tror i och för sig inte att jag skulle vilja flytta ut till dem. De får i sånna fall flytta hit =) Jönköping kanske kunde vara ett alternativ i sådana fall, då skulle vi komma lite närmre.. eller Växjö.. fast där vill jag inte bo. Kalmar var ju perfekt vid havet, men det var ganska långt till mina föräldrar därifrån också, fast bättre tågförbindelse. Visst så önskar man att man kunde träffas oftare... men men. Jag får ta och skärpa mig i sommar. Sambon skall lära mig köra bil, så sen kanske jag vågar mig ut på vägarna själv någon dag, så kanske man kan ta en sväng ner med Molly och parveln i magen när sambon jobbar.