-
Då blir det lite variation mot Himnabadet och Tinnis. ;) Det är mysigt här ute tycker jag.Leos och Vincents mamma skrev 2009-05-05 11:16:20 följande:Ja, andra hållet vet jag att det ligger åt Men har aldrig åkt åt det hållet så visste inte att den stannade där, men tack för tipset, det ska vi verkligen utforska i sommar Är jätteskönt att ha lite att göra under sommaren speciellt då Leo är ledig från dagis 4 veckor. Sambon har inte semester förrän sista veckan i juli o de två första veckorna i augusti. -
Amen herregud, det kan ju klassas som mord, om de t o m innan säger att det syns dåligt med vul. I såna lägen måste de ju vara 150% säkra på saken. Tänk om han har fel och bebisen fortfarande lever?Maria84 skrev 2009-05-05 18:24:21 följande:Leos och Vincents mamma skrev 2009-05-05 18:20:59 följande: Han gjorde bara ett vul och han sa ju själv att det inte skulle synas så bra innan han började och det såg konstigt ut för allt såg så ihoptryckt ut när han kollade. De kommer inte göra nån mer undersökning innan jag kommer dit på torsdag. Utan jag får gå direkt till ett rum och byta om och så kommer de med medicinerna. Känns som att man ser bättre med ett vanligt ul. Nog för att jag är inställd på att det visar likadant men jag vill ju vara 100% säker också ju! -
Det tycker jag du gör rätt i. Det är det minsta du kan kräva av dem. Stå på dig!Maria84 skrev 2009-05-05 21:33:45 följande:Ja jag tänker inte börja med igångsättningen innan jag fått göra ett vanligt UL. Visst det visar säkert samma där men då är vi ju ialla fall säkra! Jag vill inte göra nåt misstag så att bebisen lever och de sätter igång. Läkaren ingav inget förtroende direkt så jag känner att jag vill till nån mer. -
Bra! Bara det är någon som kan tala för dig i ärendet. Jag hoppas innerligt att läkaren såg fel. Men att ni iaf är bombsäkra på tillståndet innan något oåterkalleligt görs med dig och ert barn.Maria84 skrev 2009-05-05 21:55:28 följande:Ja, eller sambon står nog på sig mera. Han skulle slänga sig på telefonen det första han gör imorron bitti. Han ger sig inte i första taget och jag är nog inte kapabel att stå på mig så pass just nu. -
Vilka namn tycker du om förutom Lucas och Linus? ;)JePaLuLi skrev 2009-05-06 08:19:36 följande:Idag blir min lilla älskling 5 månader, tiden går så fort!Snart är han inte minstingen i tråden heller Kul att fundera lite på pojknamn ju -
Haha, ja Alexander och Lucas kanske inte var så bra. Fast det hade väl blivit Lucas och Alexander, vilket inte låter lika Kalle Anka.JePaLuLi skrev 2009-05-06 08:36:55 följande:Ja verkligen. Men jag tycker han har fått vara minst länge. När jag fick Lucas så gick det bara nån vecka emellan och sen kom det bebisar hela tiden Tack så mycket! Jag har verkligen jättesvårt med pojknamn. Men jag tycker Sebastian och Alexander är väldigt fint. Linus hade blivit en Alexander om vi inte tänkt på att det skulle bli Alexander Lucas -
"Isak, my brother!" (I suck my brother! )som min ...ja vad blir det.. Rs systerson uttryckte det. Han kunde verkligen dissa ett namn han. Huligan. Annars tycker jag också om det namnet.JePaLuLi skrev 2009-05-06 08:51:17 följande:Isak tycker jag är fint också! Jo visserligen, men man vet ju hur folk vänder på saker och ting för att vara lustiga -
Mjo, sen är han i den åldern också. 12 var han då när han sa det. ;)JePaLuLi skrev 2009-05-06 09:07:05 följande:Jo jag vet, vi sa också så när jag var mindre. Lagom barnsligt -
Jag HATAR telefonköer, Unionen och massa annan byråkrati.
Nu j**lar ska jag ha min ersättning snart. NAV (norska arbetslöshetskassan) hade tydligen inte fått min ansökan om blankett E-301. Men den skickade jag i februari. Och utan först ansökan och sedan blanketten så blir det minsann inget gjort i sverige heller.
Mitt råd till alla arbetslösa. Ta inget extrajobb utanför sverige, det lönar sig inte. Det blir bara strul och krångel för att man försökte ta det jobb som fanns.
Jag trodde i min enfald att om jag bara gjorde som de bad (läs: skicka lappar kors och tvärs) så hjälper de mig att få ersättning och så, men icke. De ber mig att kontakta den och den, men kontaktuppgifter ger de mig minsann inte. De måste man minsann jaga runt och fråga efter själv.
HUR svårt kan det vara att skriva: "Du måste kontakta NN på detta telenr. Telefontid mellan 9-11" Det man fick efter tre mail var: "kontakta NN, telefontid 9-11"
NN hänvisade sedan till MM, men då frågade jag iaf direkt efter nummer, men det var inget som de sa spontan.
HATA BYRÅKRATI och arbetslöshet.
Tack för att ni lyssna när jag skrev av mig.
Nu ska jag äta en glass, så det så.
-
Ja, nånstans har pappret försvunnit, för jag är 100% säker på att jag skickade det. Skickade det ju först till svenska unionen, fick svar att det pappret skulle minsann Nav ha (men de gav mig ingen adress då). Det kan ju vara så att jag skickade till fel norska adress också, det är mycket möjligt, men nu ska det bli ordning på torpet hoppas jag.Familjetrollet skrev 2009-05-06 10:26:17 följande:ja posten försvinner titt som tätt till till viktiga ställen.vi har blivit av med hyreskontrakt via posten.hoppas du får dina pengar snart