Inlägg från: Firstandhappy |Visa alla inlägg
  • Firstandhappy

VI från Linköping Del 3!!!!

Fru T skrev 2009-04-01 20:49:56 följande:
    Där ser man, ja e inte haj på sånt där alls men nu vet ja iallafall vad ja själv har..
    har fått veta min grupp flera ggr men aldrig lagt det på minnet..
    Nä nu blir det kel med familjen i soffan o sen sova... tröttsamt att sprätta pengar som inte är ens egna..
  • Firstandhappy
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-04-01 21:30:49 följande:
    Håller faktiskt med. Nu är ju visserligen alla barn olika så vi kan inte säga nåt egentligen, en del vill åka vagn länge. Men Leo vägrade ju vagn när han var 2,5 år, ville bara åka nån enstaka gång o sen när Vincent föddes var han 3 år o då ville han verkligen inte åka vagn så då slutade han helt. Han har varit superduktig o gått jämt o långt.
    ja det känns att har man barn uppåt den åldern o man inte är ute o promenerar flera timmar om dagen så kan man lätt klara sig på en vanlig vagn med ståbräda...
    men sen så lägger jag till... vad vet jag, har bara sonen på 1 år o en till på G så..
  • Firstandhappy
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-04-01 21:49:44 följande:
    Visst får alla välja själva, de kanske är i behov av vagn o väl lägga pengar på det så då är ju det ok Men jag skulle inte göra det.
    nä som i ditt fall fanns det ju ingen anledning medans som jag hade ju aldrig klarat mig utan nu..
    Fru T skrev 2009-04-01 21:47:38 följande:
    Åååååå vad jag ÄLSKAR Grays Anatomy!!
    Oh yes baby...
  • Firstandhappy
    JePaLuLi skrev 2009-04-02 09:25:01 följande:
    Då får du väl skaffa körkort då så slipper du åka buss. Jag tycker det är jättesmidigt med buss. Jag kliver hellre direkt på bussen än bökar in vagn och barn i bilen,  sen ska man behöva leta parkering osv...
    lite samma här, kostar ju mer med bilen om man ska tex in til stan..
  • Firstandhappy
    JePaLuLi skrev 2009-04-02 10:29:59 följande:
    Absolut, det är ju de korta sträckorna som kostar mest.
    ja räknar man med kallstart, in till stan, leta parkering, sen kostar den minst 10 kr för 3 timmar om man får en bra, kallstart igen o sen hem.. ja då blir inte 15 kr för bussen särskilt mycket (20 omman åker på sms-biljett) + att man som sagt slipper böka in barn o vagn i bilen flera gånger om o kan tänka mig att det blir inte mindre knöligt sen när man har 2...
    Nä jag har efter 7 år återupptäckt hur smidigt det är att åka buss.. fast jag hatar det samtidigt mest för att jag är så jävla åksjuk... hoppas det blir bättre igen efter att Molgan kommit ut.
  • Firstandhappy

ohhhhh... nu börjar jag verkligen undra vart min lilla pojke tog vägen..
    skulle yta blöja på wille så tog av den och skulle gå o hamta en ny, kommer tillbaka till hallen o sonen är borta..
    Hör ett konstigt ljud o kollar in på toaletten, ja då står väl ungen lutar fram mot toaletten och kissar på den. (som sagt inte i utan bokstavligen på)
    barnet får bada o toaletten har skurats..
    Dags att börja toa träna kanske???

• Firstandhappy
    Marayah skrev 2009-04-02 11:37:40 följande:
    Men va gulligt.. Hihi. Han har sett hur pappa gör kanske, men e lite för kort..
    jo han har ju det, eftersom jag har haft så ont på senaste o det har tagit lite tid för mig att komma ur sängen så har pappa tagit wille de flesta mornar nu, o då tar han ju honom direkt o går sen på toaletten med sonen på armen...  men fy va fort det går...
  • Firstandhappy
    Familjetrollet skrev 2009-04-02 11:35:37 följande:
    villken duktig son.hur gammal är han?barn visar oftast när de vill börja vara blöjfria.vår lilla tös slutade med blöja rakt av,hon vägrade även nattblöja och henne nattolyckor kan man räkna på en hand.
    han är 14 månader.. blir att åka o köpa toa till honom med..
  • Firstandhappy
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-04-02 12:37:08 följande:
    Fast en 7 åring betalar ju inte vuxen pris. Vuxen är man från  26 år, innan det är man ungdom.
    o alla under 7 åker gratis med betalande passagerare.. 2 st till o med..
  • Firstandhappy
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-04-02 12:41:27 följande:
    Ja, att åka bil är ju verkligen inte billigt. Jag tycker oxå att det är skönt med buss, slippa böka o ha sig. Iaf om man bara ska till stan, ska man längre sträckor så är det ju skönt med bil så man slipper dra på vagnen på tåget eller landsortsbussen.
    nä ska jag till ikea eller så eller vet att jag ska handla mer än vanligt så blir det självklart bilen, då är det fruktansvärt skönt..
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-04-02 12:42:32 följande:
    Hihi..såå sött!
    ja det blev så mamma fick en liten tår i ögat..

JennyoPatrik..

ja en sån skulle jag med vilja ha men de va slut på babyproffsen när jag va där..
    sambon har inte heller körkort o jag tycker det är såååå skönt att slippa köra honom, klart man ställer upp ibland men annars får han ta bussen, har sagt att jag gärna hjälper honom med kortet men han får inte tiden att räcka till eller så är det pengarna som inte finns..
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!