Inlägg från: Apipoulai |Visa alla inlägg
  • Apipoulai

VI från Linköping Del 3!!!!

Apipoulai skrev 2009-05-10 20:54:39 följande:
    Vaddå DIVA-kropp?
    DIVA-kopp? Vad är det?
    ? Do what you like. Like what you do. ?
  • Apipoulai
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-05-10 20:56:11 följande:
    Det stämmer. Jag ammade visserligen i bara två respektive tre veckor, men mensen kom inte tillbaka förrän de var runt 3 månader.
    Då är det nästan upp till en själv hur länge man vill var mensfri, antar att det finns undantag och de som blöder iaf.

Varför fungerar kroppen så egentligen?
  • Apipoulai
    JePaLuLi skrev 2009-05-10 20:59:43 följande:
    I början har man ingen mens, men sen kommer den ju, trots att man ammar. Jag fick ju aldrig nån efter Lucas, men nu kom den efter 4 månader. Sen försvann den igen visserligen. Inget jag gråter över direkt Amning är absolut ingen garanti för att man inte kan bli med barn som många verkar tro. Man vet ju aldrig när ägglossningen inträffar...
    Nä, nån gång måste väl kroppen återgå till sitt "normalläge" tycker man. Du är väl ett bra bevis på att man kan bli gravid ganska snart efter en förlossning, eller? ;)
  • Apipoulai
    Familjetrollet skrev 2009-05-10 21:01:30 följande:
    diva kopp?har hört talas om mens kopp.tamponger kan jag inte ens använda.sommaren är värst när man har störtmens
    Stackare, det är en av de bästa uppfinningarna efter hjulet. ;)
  • Apipoulai
    playmate86 skrev 2009-05-10 21:08:35 följande:
    Apipoulai läste fel först sorry :(
    Lugnt. ;)
  • Apipoulai
    playmate86 skrev 2009-05-10 21:59:35 följande:
    låte säga att du har mens normalt 7dagar men tar tabletterna som stoppar en dag så får du 8dagar mens som är väldigt långsam blödning inga problem. jag hade inget annat val än att ta dem hellre det än att jag fick fara till akuten hela tiden då jag blödde från att jag var 15tills jag var 20 i 10dagar störtblödning. en supertampong+en binda för natten och två par byxor ut genom toa dörren och in igen direkt för då är det dags att byta allt igen jag blödde extremt för mycket därför körde jag med medicin. jag fick valet tabletterna eller att bli steril....
    Usch, vad jobbigt att blöda så många dagar samt mycket. En annan är förskonad med typ tre dagar och jag har aldrig haft mensvärk. Så när folk försöker förklara en (för)värk för mig så vet jag ändå inte hur det ska/bör känns, då alla liknar det vid mensvärk. Tids nog får jag uppleva en värk iaf. Jag klarar mig bra utan mensvärk också, så det vill jag inte ha senare i livet heller.
  • Apipoulai
    Fru T skrev 2009-05-10 22:20:09 följande:
    Ja ursh ja för att ha sån mens Ja e me belönad me snäll mens i ca 3-4 dagar å har mycket mycket sällan jobbig mensvärk, kan mer känna mig liksom lite svullen neråt... Däremot så får ja ofta migrän dagen innan mens å det är ju mindre kul...Det där me förvärkar är ett mysterium men ja har kommit fram till att mina känns som lite molnande värk runt "tjejmagen" (hatar ordet men det är en bra vägbeskrivning) å ibland så strålar det rakt igenom eller runt mot ryggen... får oftast samandragningar i samband å då blir ju magen stenhård...
    Min mage blir hår emellanåt, man kööner sig helt uppblåst och uppsvälld, lite jobbigt faktiskt, men jag har fått det förklarat för mig att det är livmodern som tränar. Det gör ju inte ont, men som sagt man känner sig uppblåst.
    Jag kan inte förstå alla dessa gubbar som går omkring med sina uppsvällda hårda magar VARJE dag. Att de inte gör något åt sin fettma. Skitjobbigt tillstånd ju. Usch!
  • Apipoulai
    Fru T skrev 2009-05-10 22:36:55 följande:
    Heheh japp så får ja me, jobbigt spänd blir ja men ont gör det inte, det är samandragningar (SD) å det är ju livmodern som tränar Men nu har det böjat kombinerats me lite värk å det ska vara förvärkar... men än så länge tycker ja inte dom gör spec ont heller, lite obehagligt bara (men sen har ja ju rätt hög smärtgräns me)Det är all annan värk som gör ont, tex den i beckenet å höfterna, det är den ja får käcka tabletter för...
    Jag har nog också rätt hög smärttröskel tror jag. Ska bli spännande när det är dags och se hur man själv upplever det som alla berättat om för en.
  • Apipoulai
    Fru T skrev 2009-05-10 23:05:43 följande:
    När ja prata me förlossningen häromnatten så sa barnmorskan att vissa känner tex bara av värkarna ner i benen så ja är välldigt nyfiken på hur ja kommer uppleva det hela...Å kommer vattnet gå först, kommer ja få dras me värkar drygt länge eller kommer allt gå snabbt.... kommer det göra skiiitont eller kommer det va "skönt"Ja många frågot kan man ställa innan å inte en ända går att få svar på förens efteråt
    Ja, det lär ju vara olika för alla, så det ska bli spännande. :)
  • Apipoulai

Hej!
    Jag behöver tips på födelsedagspresent till en flicka som blir två på fredag. Nåt billigt, för hon har egentligen redan fått en present av oss, då brorsan döptes, men så ska vi dit på kalas och komma tomhänt, nja, det känns inte rätt.

Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!