Inlägg från: Apipoulai |Visa alla inlägg
  • Apipoulai

VI från Linköping Del 3!!!!

Fru T skrev 2009-05-08 14:07:53 följande:
    Va duktig du är, ja sträckte mig så långt att ja spreya ugnen me ugnsrengöringsmedel så mannen fick skura ur den när han kom hem från affären (ja skrubba faktist gallret så ja gjorde ju nånting ja me)Nu sitter ja å funderar på kladdkaka, men tror det blir ett par knäckemackor me fetaost å tomat iställe
    Men att spraya ugnen var väl inte så dumt iaf.
    Kladdkaka säger man inte nej till. :d Har fått ett mycket bra rescpet av en väninna, där man väger ingredienserna. Dvs ställ skålen på vågen och fyll på med ingredienser. Hur smidigt som helst och sååå god, specillt om man byter ut sockret mot råsocker.
    ? Do what you like. Like what you do. ?
  • Apipoulai

Usch, läskigt att hon gjort sig illa och sen inte svara i telefon. *orolig*

• Apipoulai
    Fru T skrev 2009-05-08 14:24:01 följande:
    byta ut sockret till råsocker ska ja nog testa nån gång, det lät ju kalasgott ju!
    Blir en helt annan smak på kladdkakan, lite mer smak kan man säga. Ja, testa!
  • Apipoulai
    Firstandhappy skrev 2009-05-08 14:33:43 följande:
    men kan lova er att bebis mår bra, det är "bara" min kropp som är ajaj
    Du skrämmer upp alla i tråden. Fyfy, hoppas det inte hänt nåt allvarligt med din kropp.
  • Apipoulai
    JePaLuLi skrev 2009-05-08 14:36:44 följande:
    Illa nog... Hoppas ni får komma in och få hjälp. Har du fått i dig nån alvedon eller så? Hjälper väl kanske inte så mycket iofs...
    Fast ska man uppsöka sjukvården ska man kanske inte ta läkemedel i förväg, det försvårar nog deras undersökning.
  • Apipoulai

Jag berättade aldrig att jag avböjde glucosbelastningen vänligt men bestämt härom dagen. Så BM avbokade tiden. :) Det sista hon sa innan jag gick var: "Ät inte för mycket socker så du får diabetes!" Det första jag gjorde på stan efter besöket var att köpa en stor godispåse... ooops. Busigt va! ;)

• Apipoulai
    Firstandhappy skrev 2009-05-08 23:00:00 följande:
    Känner du din egen kropp o alla andra tester visar bra så tycker jag inte att det är något att prata om, hade absolut inte behövt gjort mina 4 egentligen..
    Exakt, mina ingångsvärden är ju bra, och alla tester hittills har varit bra. Anledningen till att hon insistera på testet var för att jag råkade nämna att min mor fått liten släng av åldersdiabetes, och det skulle typ vara samma som grav.diabetes.
    Men BM får gärn astick amig i fingret hur många gånger som helst isf den där sörjan de vill att jag ska dricka.
  • Apipoulai
    Treo76 skrev 2009-05-09 12:17:33 följande:
    Hej! Jag är nyinflyttad till Linköping (Lambohov) och jag och min man som kommer från England känner ingen i Linköping så jag undrar om jag får vara med på er tråd? Vi har en liten son, född aug 07, som går på dagis nu och jag jobbar heltid Vi har inget lillsyskon på gång än men det börjar bli dags att fundera på det.
    Välkommen! {#lang_emotions_sunny}
  • Apipoulai
    Familjetrollet skrev 2009-05-09 13:07:22 följande:
    nu börjar det bli förstörelse igen i området.nyss när vi kom hem så har nån IDIOT tagit bort hela brunslocket över ena brunnen.det vara nära att något av våra barn hade ramlat ner!locket syns inte till.vi har inget som vi kan lägga över det stora håletvet nån vart man ringer?locket måste ju dit snarast innan nått djur eller barn ramlar ner och skadar sig allvarligt!
    Tekniska verken/Gator och grönt!?
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!