Inlägg från: Apipoulai |Visa alla inlägg
  • Apipoulai

VI från Linköping Del 3!!!!

Fru T skrev 2009-05-06 13:58:02 följande:
    Annars kan man baka kladdkaka
    Åh, nämn inte sötsaker. Ska ju till BM och vill Inte ha dåliga sockervärden, så inget socker för mig idag. Har inte lust med glucosbelastningen, så om jag har bra värden kanske jag kan få slippa.
    ? Do what you like. Like what you do. ?
  • Apipoulai
    Fru T skrev 2009-05-06 14:05:22 följande:
    sorry  ne glucosbelastningen va ingen höjdare, ja fick ju göra min när ja mådde som sämst..ja ska till bm i morron
    För de kan väl inte tvinga en till det, speciellt inte om man har visat på bra värden i övrigt!? Eller har jag fel?
  • Apipoulai
    JePaLuLi skrev 2009-05-06 14:12:42 följande:
    Alla mina värden var toppen hela tiden, men jag låg på gränsen på BMI och tvingades då göra glucostest här i stan trots att de i E-tuna aldrig ens tänkt tanken eftersom allt sett så bra ut och fortfarande gjorde... Det beror på din bm helt enkelt, min höll på med studier om graviditetsdiabetes och ville att alla skulle göra belastningen. Haha, vad söt!
    Okej, ja mitt BMI ligger ju på gränsen... innan jag gick ner de där 6kg i början av grav.
    Nu i v 28 har jag bara plussat på 2kg från min ursprungsvikt (innan jag blev grav). Så jag tycker ju själv inte att jag är överviktig.
  • Apipoulai
    Fru T skrev 2009-05-06 14:13:37 följande:
    nee det tror ja inte, ja hade ju suttit å svullat karameller under hela besöket å fick över 11 när dom testa mig första gången så det va därför dom ville göra ett, för säkerhetsskull, alla andra gånger har ja legat bra förutom en gång då ja druckit oboy precis innan å låg liite högt men inte för högt..
    Hoppsan. Fast jag har testat det förut. Hade en pojkvän med diabetes så jag var jhu bara tvungen att kolla värdet före godisintag och efter, men mina värden var inom "friskhetsintervallet" iaf.
  • Apipoulai
    dinana skrev 2009-05-06 14:27:40 följande:
    Angående BMI. Skall man inte strunta i sådan nu när man är gravid. Jag kollade i mina papper och där står att jag vägde 58 kilo för ett år sen. BMI 22. Idag vägde jag 80,2 kilo, BMI?????
    Jo, men BMIet innan jag blev gravid måste ju vara adekvat att titta på och sedan hur mycket man ökat i vikt efter det, i förhållande till hur långt graviditeten fortskridit.

Hmm, shit vad vetenskapligt allt det där lät...skyller på att jag är teknolog. ;)
  • Apipoulai
    dinana skrev 2009-05-06 14:25:43 följande:
    Jag fyllde 26 år igår... inget att fira egentligen... men så envisades sambons mormor med att de skulle komma över hit och då vart man ju tvungen att hitta på något. Sambon är inte så glad i gräddtårta så då gjorde jag två olika tårtor.
    Grattis på dig förresten! Tjugosex, rena ungdomen. ;)
  • Apipoulai
    dinana skrev 2009-05-06 14:33:26 följande:
    Que?
    Läs det igen, lååångsamt. ;) eller så tar vi det en annan gång. ;)
  • Apipoulai
    Fru T skrev 2009-05-06 14:32:02 följande:
    Tror dom går på det bmi man har vid inskrivningen.. sen går ju alla upp olika mycket
    Låter bra, för då ligger jag precis inom gränsen för normalvikt. Sen tränar jag ju en hel del, och muskler väger som ni vet mer än fett. ;)
  • Apipoulai
    JePaLuLi skrev 2009-05-06 14:39:26 följande:
    Fast det bryr de sig inte om alls. Med Lucas gick jag ner 2 kg, med Linus upp 2 kg. Inget att orda om kan man tycka, men nog fick jag göra glukosbelastning här i stan. De verkar väldigt insnöade på sånt här. I Eskilstuna brydde de sig inte om vad man hade för BMI utan de gick efter vilka värden man hade.
    Fram för fler som går efter vilka värden man har!!! *plitar ner på plakat*
  • Apipoulai
    dinana skrev 2009-05-06 14:41:13 följande:
    Jaha.... ja, jag består ju mestadels av muskler tack och lov ....NOT Undrar ju lite vad min BMI ligger på nu. Vore intressant å se vad Wii-fit säger när jag ställer mig på vågen. Har inte spelat sedan jag blev gravid.
    Nånstans läste jag att muskler väger 3 ggr så mycket som fett, men att fett tar mer plats än muskler. Men jag är inte säker på källan, så om det är sant vet jag inte. Kanske finns nån studie på det om man orkar leta runt.
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!