Inlägg från: Apipoulai |Visa alla inlägg
  • Apipoulai

VI från Linköping Del 3!!!!

JePaLuLi skrev 2009-05-11 19:31:03 följande:
    Ja usch ja, det är jobbigt att förlora nån oavsett vem det är.Det går bra, nu börjat jag se slutet i alla fall På onsdag ska jag på konsultation angående blommor och nästa tisdag kommer hår- och makeupartisten hit och ska provsminka och titta på frisyrer.Tack, vad snällt sagt! Jag vet faktiskt inte. Jag tycker att det är lite krångligt, även om jag aldrig har haft problem med det. Patrik vill gärna att vi tar mitt, han tycker det låter tuffast på pojkarna sen när de blir hockeyproffs Hur går det med flyttpackningen? Det är roligare att packa upp
    Nu vet ju inte jag vad Patrik heter i efternamn, men jag håller med om att ditt låter bättre på ett hockeyproffs. Var kommer ditt namn från förresten?
    ? Do what you like. Like what you do. ?
  • Apipoulai
    JePaLuLi skrev 2009-05-11 22:49:09 följande:
    Han heter Axelsson.Det är ju lite roligare att heta nåt som inga andra heter visserligen...Det kommer från Ungern.
    Okej det avgjorde saken, ditt namn är bättre. =)

Vi har/hade båda ovanliga namn, så det blev en dragkamp. Bådas var unika, dvs ingen annan släkt heter något av våra namn.
    Nu heter vi båda mitt efternamn. =) Vi argumenterade för våra namn in i det sista. Dagen innan vigseln överraskade han mig med att säga att han tar mitt namn. =,) (Jag kunde förlikat mig dubbla efternamn, men inte han.)
  • Apipoulai

H***te vad ni har skrivit idag. {#lang_emotions_surprised}
    Hur ska jag orka läsa igenom allt? ;) Får skumma lite tror jag.

• Apipoulai
    LillaLilli skrev 2009-05-12 09:12:50 följande:
    jag tar ett inlägg till er alla istället. Hej och tack alla! :D så himla roligt! nej jag kommer inte ifrån Linköping från början, jag är från nässjö, men har bott i Linköping sen hösten 2005. ja jag tycker om att lära känna linköpingsbor. :D
    Då får du koncentrera dig på de inflyttade linköpingsborna. För de inhemska är generellt svåra att få kontakt med, tycker jag. (Det finns undantag.)
  • Apipoulai
    LillaLilli skrev 2009-05-12 10:18:53 följande:
    men vilket härligt väder det är idag! kanske blir en liten promenad ute i Tinnerö idag, även att jag redan har varit och tränat idag på morgonen! Är det någon av er som tränar? kanske tillomed har Medley kort?
    Jag tränar lite på friskis nu när jag inte kan spela fotboll.
    På lördag ska jag delta i Göteborgsvarvet. Wish me luck!
  • Apipoulai
    Fru T skrev 2009-05-12 11:21:56 följande:
    jisses va ni skriver idag då!När ja för en gångs skull lyckas ta sovmorron då passar ni på, men när ja sitter uppe 7 på morronen å inte kan sova då är det tyst som i graven ja låg vaken me massa värk i natt å trodde nästan det va på g där ett tag, men värktabletterna å vetekudden gjorde sitt så ja blev lite besviken nästan  låg å läste bok mellan 3-5 typ... Mannen vaknade å frågade yrt som vanligt om ja hade värkar men när ja sa nej så snarkade han vidare
    Håller med. När jag började läsa ikapp fanns 812 sidor, nu när jag är där är det uppe i över 818, kommer aldrig ikapp. ;)
  • Apipoulai
    Fru T skrev 2009-05-12 11:50:12 följande:
    ska du springa? skulle ja försöka så skulle mina ben gå av
    Nja, släpa mig runt iaf. Min målsättning är att ta mig i mål innan målet stänger. ;)
    Ska väl berätta att jag inte var gravid när jag anmälde mig till loppet.
  • Apipoulai
    thelifesaviour skrev 2009-05-12 12:13:45 följande:
    Nu jäklar börjar det hända saker med magen, det är så gosigt! Nu har bebis dessutom börjat sparka mig lite mer rejält också! Inte för att jag får en sådär fin fru t-mage, men jag är rätt nöjd ändå:
    Cool mage, vilken vecka är ni i nu?
  • Apipoulai
    SmileyMalin skrev 2009-05-12 12:11:05 följande:
    Såg att ni pratade namn.. här har vi sååååååå stor ångest!Om lillasyster visar sig vara en lillebror så blir det en Elliot.Men tjejnamn kan varken jag eller sambon komma på några fina Visserligen rätt långt tid kavr men börjar känna att vi nog aldrig kommer hitta det där perfekta namnet... =(Vi har pratat om Vilda eller Fideli. tycker båda dom namnen är superfina på ett litet barn, men frågan är hur kul det är att heta som vuxen....Blir man verkligen tagen på allvar vid tex en jobbansökan om man heter Vilda eller Fideli? Samtidigt vill vi inte ha något gammalt intjatat svensson-namn heller.....
    Exakt, man måsteju tänka lite långsiktigt också. Även om namnet passar på ett barn så kan det vara helt konstigt på en vuxen. Hugo tycker jag är ett bra exempel på ett sådant namn. Passar utmärkt på ett barn, men en vuxen? Nä, det känns jättekonstigt.
  • Apipoulai
    thelifesaviour skrev 2009-05-12 12:20:09 följande:
    Tack! Cool mage? :D Tack! Går in i vecka 23 idag. :*:*:* Haha, toka, din mage klär dig väldigt väl! Drömmagen vi tjockisar aldrig får. ;D Äsch då. Vilda är jättefint.
    Ok, min mage var inte alls så stor i v 23, nu blir jag orolig att vår inte växer som den ska. Men BM har inte sagt att något är konstigt, heller. Hade SF mått på 25 tror jag i v 24 och det var ändå lite över kurvan. ???
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!