Inlägg från: Apipoulai |Visa alla inlägg
  • Apipoulai

VI från Linköping Del 3!!!!

Familjetrollet skrev 2009-05-14 12:55:49 följande:
    haha.jag skulle kunna äta kyckling en gång till idag tack
    Har du massa bra recept på kycklingrätter då? ;)
    ? Do what you like. Like what you do. ?
  • Apipoulai

Kom igen hu och dela med er av recepten. så ska jag se om jag kan skriva ner den kyckling-/spenatgratäng jag just åt.

• Apipoulai
    Apipoulai skrev 2009-05-14 13:49:01 följande:
    Kom igen hu och dela med er av recepten. så ska jag se om jag kan skriva ner den kyckling-/spenatgratäng jag just åt.
    Oj, det lät som om jag svängde ihop den nyss, men sanningen var att det var länge sedan jag gjorde den. Och receptet är knapphändigt skrivit just nu, bara stödord.
  • Apipoulai
    Fru T skrev 2009-05-14 22:41:12 följande:
    Ja har suttit uppe hos grannen å slöat lite...Nu ska ja kasta in vetekudden i micron, svälja några värktabletter å gå å lägga mig...
    Äter du värktabletter mot foglossningen eller?
  • Apipoulai

Usch då, vad har du mer för värk då?
    Hoppas värktabletterna funkar, inte roligt att ha ont.

• Apipoulai
    Fru T skrev 2009-05-15 06:43:18 följande:
    hehe be mig inte dra upp listan Nee riktigt så illa är det inte men det är som sagt en hel del värk i höfterna som har med tyngden å inte fogarna att göra å så har ja ett jättejobbigt tryck mot revbenen uppe på högersida som sätter igång bara ja sitter upp en liten stund... Sen är det ju all "mensvärk" me...Bm vill ju att ja ska ta värktabletter va 6e timma men ja tar bara när ja har ONT.. känns som man "lurar" kroppen lite annars...
    Usch. Jag skulle nog inte heller petat i mig tabletter i "onödan". När det gör ont räcker väll.
  • Apipoulai
    thelifesaviour skrev 2009-05-15 08:45:54 följande:
    Pust! Jag har så sjukt ont i ljumskarna idag, helt sjukt. Ska ta mig ner och till simhallen och simma någon kilometer och hoppas att det mjukar upp lite..
    Kommer jag att ha imorogn och på söndag.;)
    Håll tummarna för att det inte händer nåt annat dumt.
  • Apipoulai
    Skorpan08 skrev 2009-05-16 20:47:20 följande:
    Christina Ringvide, hon är supergullig.
    Har jag med. Ja, hon är duktig på att ringa och följa upp saker.
    Men jag tycker att hon är en motståndare till motion... egentligen det enda som stör mig. Annars är hon hur trevlgt som helst.
  • Apipoulai
    JePaLuLi skrev 2009-05-18 09:31:57 följande:
    Tack! Detsamma.Hörrni tjejer, jag behöver hjälp.Vilken är finast?
    Den undre. :)
  • Apipoulai

Jag överlevde helgen.
    Idag mår jag prima, som om jag aldrig utsatt min kropp för galenskapen. Men i lördags efter loppet (på kvällen) då gjorde det ont ont ont.
    På söndagen träffade jag en kompis, sen så förderv jag tre timmar i Ullared.
    Idag har jag som sagt inga men av min bedrift.

• Apipoulai

Jag föredrar Maxi, för jag tycker miljön är trevligare där. Dessutom gillar jag deras märken på varor.

Generellt undviker jag dock företagens egna varor så som Änglamark, Icas, Eldorado, Euro Shopper och allt vad de kan heta. Handla man dessa så kommer det snart inte finns "riktiga" märken som inte produceras av storföretagen.

Ett exempel:
    Handlar man Icas chips så gynnar man företaget Ica och inte fristående producenter så som OLW, Lantchips, Pringles eller Estrella osv.

Men jag utgår från smaken på maten. Det finns vissa produkter som faktiskt är godast i form av "eget märke". (Icas kaviar, Icas risgrynsgröt och Eldorados nachochips som exempel.)

Det var min åsikt. =)

• Apipoulai
    Fru T skrev 2009-05-18 13:48:13 följande:
    Har svaaagt färgade flytningar en hel del värk å en mycket livlig bebis som skruvar sig neråt!
    Spännande, det börjar dra ihop sig så att säga. :)
  • Apipoulai
    JePaLuLi skrev 2009-05-18 13:33:05 följande:
    Du är duktig du!
    Ja det känns lite overkligt så är efteråt.
  • Apipoulai
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-05-18 15:13:18 följande:
    Diana är fortfarande inlaggd o kommer att vara tills bebisen föds, hon är uttråkad.Bebis kan komma när som helst, allt från 1 dag upp till 20.
    Då hoppas vi för Dianas skull att det inte blir så många dagar.
  • Apipoulai
    Firstandhappy skrev 2009-05-18 16:13:23 följande:
    åhhhh nyvaken, det va skööönt, sovit i över 2 timmar nu.. attsingens att man ska vakna av att man fryser om näsan o är kissnödig.
    Åhh, fler som fryser om näsan. Jag trodde jag var ensam om det. Den är ständigt kall tycker jag. :/
  • Apipoulai
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-05-18 16:35:56 följande:
    Jag fryser ofta om näsan o har alltid gjort, den kan vara iskall ibland. Sambon tycker det är så gulligt o sagt att han ska köpa nässkydd åt mig
    Säg till honom att köpa ett till mig också, när han hittar ett snyggt. Min "gubbe" får ofta värma min näsa, eftersom mina händer också brukar vara kalla.
    Min kropp tycker tydligen inte att händer, fötter och näsa är så viktiga organ att de behöver värmas upp mha blodcirkulationen. Och jag har aldrig rökt och kommer aldrig att göra det, så det är inte därför som blodcirkluationen är dålig ut i mina lemmar.
  • Apipoulai

När går denna tråd ut förresten? Börjar närma sig där också.

• Apipoulai
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-05-18 16:51:08 följande:
    Jag har samma problem, händer, fötter o näsa blir iskallt på mig. Lite jobbigt när man jobbar i vården som jag gör o ska ta i de stackars gamlingarna som hoppar högt när jag kommer med mina iskalla händer, eller när jag ligger bredvid min sambo i sängen o han alltid får värma mina fötter. Är iofs väldigt frusen av mig på hela kroppen o kan ligga med flera täcken på mig o ändå frysa.
    Haha, samma problem här också. Jag skulle nog kunna väcka de döda med mina fötter och händer. Maken hoppar högt när jag kryper till sängs. Tack och lov för att det nu börjar blir sommar. För det verkar som årstiden påverkar temperaturen på mina händer och fötter.
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!