Inlägg från: Maria84 |Visa alla inlägg
  • Maria84

VI från Linköping Del 3!!!!

LillaLilli skrev 2009-05-12 11:09:15 följande:
    tack. det tror jag. hon ska ringa den 19e. så då ska vi väl komma fram till något hoppas jag :D härligt med två grabbar :) men tråkigt med ängeln..
    Håller tummarna för er!
    Ja det är härligt, fullt ös på dem. Ena är född -03 och andra -08. Ängeln var beräknad i oktober i år men det ville sig inte utan jag fick missfall i v.18, förra veckan. Även ängeln är en grabb.
  • Maria84

Stolt Enbarnsmamma skrev 2009-05-12 11:58:24 följande:

Har ni döpt era barn? Om ja, hur gick dopakten till? Läste ni som föräldrar upp någon dikt? Hur många var ni? Hade ni någon särskild dukning?
    Vi har döpt både Liam och Lucas och kommer göra med de nästkommande också om det nu vill sig bli några flera.
    De har döpts när de varit runt 4 mån gamla. På Liams dop lästes en dikt och en av faddrarna läste en stycke också. På Lucas dop lästes en vers och sen hade vi en bekant som sjöng två sånger.
    Har varit runt 35 st ungefär, med Liam hade vi ingen speciell dukning så. På Lucas så körde vi i blått, vitt och silver. Och dukade med vita rosor och gjorde fotavtryck på duken. Hade ljuslyktor från Ikea med blå och silvrig sand i.
  • Maria84
    Skorpan08 skrev 2009-05-12 13:10:43 följande:
    Jo, många flickor blir det! Det är jättekul för det mesta, inte så kul när alla tre stora har sin mens bara. Dom är synkade så dom har den samtidigt, då kan det bli en del hetsiga diskussioner.Foglossning är ett påfund som bara jävulen kan ha hittat på. Inget kul alls.
    Kan tänka mig det om alla har det samtidigt
  • Maria84

Jenny - den dikten är jättefin!

Varför skulle livet ta en sån vändning för!? Istället för att glädjas av det som växer sitter jag nu och letar jobb vilket ju är omöjligt egentligen eftersom det inte finns några. Hade allt planerat så bra och så skiter det sig.
    Vill jobba halvtid då jag/vi inte vill ha barnen på dagis och skola så länge.

Just nu vill jag bara gräva mig ett hål..

• Maria84
    Familjetrollet skrev 2009-05-12 14:15:34 följande:
    vi tror inte heller på gud,så därför är inte våra töser döpta.men de får döpa sig om de vill

ring och kolla.tror det kan vara skrämmande för molly om de ska göra vändningsförsök på dig.kan inte din sambo ta ledigt?

många styrkekramar till dig.jag återgick till jobbet en månad efter att förlorat barnet.det var det värsta jag har vart med om.alla på jobbet var som förbytta och hälsade inte ens längre på mig.efter några dagar gav jag upp och slutade där.som tur var var det arbetsträning och jag hade noll kr i inkomst!att jobba gratis och bli så utfryst var inget jag klarade av just då.ta tid på dig så att du får sörja färdigt genom den värtsa delen.jag kände mig stark efter en månad.sanningen var att det tog ett år innan jag ens kunde se åt en bebis utan att få gråtattacker.till slut led min make då jag höll mig hemma för att slippa plågas av alla gravida och bebisar.
    Jag kommer få bebis väldigt nära mig då min lillasyster ska ha i juli och de kommer bo grannar med oss. Men det ska nog gå.
    Hur jag gör med jobb vette sjutton ännu, än känner jag mig definitivt inte redo att ge mig ut, har göra med att kunna vistas bland folk alls!
    Ska skriva in mig på amf i första hand så jag får pengar utbetalt till hösten ialla fall, har fp kvar så den räcker till 1 aug. Sen får jag gå vidare från det och se vad amf kan hjälpa till med vilket kommer bli noll förmodligen.
  • Maria84
    JePaLuLi skrev 2009-05-12 15:33:48 följande:
    Hehe Stackars Tedde!Nån som vet vart man kan få tag på bra sand till sandlådan??
    Blomstertorget ska ha vad jag vet.
  • Maria84
    Skorpan08 skrev 2009-05-12 15:54:32 följande:
    Elin tog precis tre steg utan stöd! Jag blir så stolt.
    Heja Elin!
  • Maria84
    Familjetrollet skrev 2009-05-12 16:48:32 följande:
    mysigt att du får ha din syster boende nära dig.jag lider så med dig.det viktiga nu är att du ska kunna må bra igen,kunna vara ute bland folk utan att få gråtattacker osv.ta den tid du behöver och sök jobb den dagen du klarar av att återgå till det. kan du inte bli sjukskriven?
    Ja de ska hyra boningshuset på våran andra gård.
    tror inte jag kan bli sjukskriven så att jag får nåt utbetalt så att säga, och blir jag sjukskriven så måste ju sambon vara hemma med barnen istället. Men än så länge har vi ingen dagisplats till Lucas så jag kan inte söka nåt innan vi har det eller ialla fall inte börja.
  • Maria84

Stolt Enbarnsmamma skrev 2009-05-12 17:27:08 följande:

Det är så fina psalmer har dock inte hört sångerna, men jag har blivit rekommenderad sången "handens fem fingrar" Ska bara koppla in ljudet till högtalarna så ska jag lyssna på några sånger som jag funderar på att ha
    Lyssa på Älskade barn. Den hade vi på vårat dop och sen Himlen måste sakna en ängel. Kan lyssna på Älskade barn på dopguiden.se
  • Maria84

Leos och Vincents mamma skrev 2009-05-12 18:46:46 följande:

Här tog dagen en annan vändning än vad vi hade väntat oss. Istället för en fika på stan så fick vi åka till röntgen på US o röntga Vincents finger. Han klämde sig rejält illa förut idag i en dörr så fingertoppen är jättesvullen o röd. Som tur var skulle vi till bvc då så vi fick träffa en läkare där som skickade en remiss direkt till röntgen o ortopedläkare. Men som tur var så var inget brutet, men han har riktigt ont.
    Lillkillen då! Tur att inget var brutet ialla fall! Och hoppas det onda försvinner snart!
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!