Inlägg från: Maria84 |Visa alla inlägg
  • Maria84

VI från Linköping Del 3!!!!

Familjetrollet skrev 2009-05-12 20:08:32 följande:
    dåligt att de inte har nått bidrag/ersättning för nyblivna änglaföräldrar.hur är det med marsvinen ni köpte?marsvin är så gosiga
    Det finns det men bara om man förlorar barnet efter 22+0, då får man ut via försäkringen.
    Det är bara bra med dem, nu börjar de komma igång mera. Första dan höll de sig ju bara inne i huset och var så tysta men nu så Liv i luckan och de springer runt för fullt.
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-05-12 20:18:30 följande:
    En kompis till oss sjöng Älskade barn på Vincents dop, inte ett enda öga var torrt kan jag säga. Sången är såå himla fin o sen sjunger hon såå himla vackert så jag får gåshud jag bara tänker på det. Jag grät som en tok där vi stod längst fram i kyrkan.Det bästa av allt är att en annan kompis filmade allt så vi kan titta på det om o om igen
    Samma här, hade en kompis/bekant som sjöng och man fick gåshud och tårarna kom på de flesta.
    JePaLuLi skrev 2009-05-12 20:09:49 följande:
    Älskade barn har fin text. Jag gillar inte melodin så mycket, men vi skrev den i inbjudan

Det heter ju negerbollar
    Visst har den! Melodin kunde ju ha varit lite roligare men den är fin som den är ändå
  • Maria84

Leos och Vincents mamma skrev 2009-05-12 20:20:54 följande:

Nu har jag bakat en hallon o laktritskaka till fikat som jag ska på imorgon
    Åh vad smaskigt det lät! Här har vi bara en tråkig sockerkaka i ugnen. Ska dock ställa mig och baka lite annat imorron tror jag.

Tur att det finns mediciner som kan lindra lite, hoppas att han vaknar med ett friskare finger imorron!
  • Maria84
    Familjetrollet skrev 2009-05-12 20:39:00 följande:
    de är så härliga när de sjunger i kör om man prasslar med en påse eller öppnar kylskåpet.Leos och Vincents mamma skrev 2009-05-12 20:20:54 följande:
    det lät smaskigt.har aldrig testat det.själv är man ett kakmonster*skratt*
    Ja de är ju det De här har dock inte börjat reagera så ännu. Men de var inte speciellt hanterade när vi hämtade dem heller, men Liam sitter med dem ofta och vi håller ju på med dem också så snart så
  • Maria84
    Familjetrollet skrev 2009-05-12 20:56:48 följande:
    de är så härliga då de är så specilla som individer.vissa är tom kittliga vid bakbenen.när vi hade som mest marsin så hade vi runt 10 marsvin.då var det rena kören när man visade sig eller när det var matdags.vissa marsvin var så tama att de fick springa fritt och tom kom när man ropade på dem.jag skulle grna ha marsvin eller tamråttor igen.men tiden räcker inte till och husdjur ska verkligen pysslas om som ens egna barn.nu ska jag ta och lägga mig och sova.man får hoppas att studenterna håller tyst inatt
    Vi hade ju 40 marsvin som mest så du kan ju tänka dig vilken kör Alla var väldigt tama och kunde springa lösa osv.
    dinana skrev 2009-05-12 20:57:40 följande:
    Grillkväll känns väldigt lockande.. men kan kanske inte var med om jag skall ha en ammande bebis med.
    Men även om du ammar kan du ju vara med
  • Maria84

humlans mamma skrev 2009-05-12 21:13:52 följande:

*tittar in*... Verkar vara en trevlig tråd detta... Är tillbaka på FL efter två års uppehåll. Många linköpingsmammor, någon som ska ha barn i augusti?
    Välkommen hit
  • Maria84

Gomorron på er!
    Härligt väder idag! Hoppas att blåsten håller sig borta bara. Ska fortsätta att pyssla i trädgården idag, rensa rabatter och lite.
    Tog hem en gammal båt igår också som vi ska använda på nåt sätt. Frågade Liam om de ville ha den att leka i eller om vi ska använda den som drivbänk, han ville det sistnämnda så jag vet inte riktigt hur vi ska göra. Vi skulle bygga en drivbänk egentligen men han vill ha den istället Får nog fundera lite till på det.

• Maria84
    Skorpan08 skrev 2009-05-13 08:29:05 följande:
    Godmorgon!Härlig sol, hoppas blåsten avtar.Idag är det studiedag på dagis så Elin och jag passar på hälsa på goda vänner!
    Alltid trevligt Hm nu har det börjat röra sig lite i träden här, det som varit så lugnt under morronen.
  • Maria84

Ingen som har ett stort rabarberstånd som vill bli av med lite framöver?
    Saknar att ha ett eget rabarberstånd men har inte kommit oss för att skaffa ett hit ännu, hade vid förra huset. Så när lönen kommer blir det till att sticka och köpa ett eller flera. Brukar göra mumsig rabarbermarmelad.

• Maria84
    Skorpan08 skrev 2009-05-13 08:37:37 följande:
    Har bara ett litet som jag planterade förra året. Men hoppas på att dcet ska bli riktigt stort.
    Ja det tar ju ett tag innan de kommer igång ordentligt. Så vi kommer ju inte kunna ta nåt utav det som vi sätter i år. Syrran hade ett gigantiskt stånd! Men hon har ju flyttat isär med honom och bor ju inte kvar i det huset.
  • Maria84
    Skorpan08 skrev 2009-05-13 08:50:19 följande:
    Jo, jag hoppas kunna ta lite från det i år. Förra året gick det ju inte. Vill så gärna gör rabarberkaka.
    Lite ska du ju kunna ta i år, är ju bara att man inte tar allt så att säga.
    Ja rabarberkaka är ju så gott! Har rabarber nedfrysta så jag funderar på att slänga ihop nåt, rabarberkräm är ju mumsigt också!
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!