• Mizzz

VI från Linköping Del 3!!!!

Leos och Vincents mamma skrev 2009-03-03 19:37:46 följande:

Vad för kurva menar du? De följer ju sin egen kurva om det var det du tänkte på.
    Mjo, fast det brukar vara flera inmålade kurvor, och de flesta barn följer en av dessa kruvors utveckling..
  • Mizzz
    Mizzz skrev 2009-03-03 19:40:02 följande:
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-03-03 19:37:46 följande: Mjo, fast det brukar vara flera inmålade kurvor, och de flesta barn följer en av dessa kruvors utveckling..
    Men inte alla såklart ;) och oftast inte i början, men när de blir ett par år så brukar det börja stabilisera sig.
  • Mizzz

Hmm, nu hitta jag mer.. Tror mer på detta:
    Att man ska dubbla barnets längd vid 2år.. (alltså Längd*2)

• Mizzz

Leos och Vincents mamma skrev 2009-03-03 19:48:09 följande:

Ja, det lät ju mera troligt för Leos del iaf, då kommer han bli 191 cm.
    Kollar in på Leos längder på din sida, Linus och Leo verkar följa varann ganska exakt

(Linus födelse längd är fel, de mätte fel på BB, BVC säger att han omöjligt kan ha växt 5 cm på en månad )
  • Mizzz
    JePaLuLi skrev 2009-03-04 19:06:41 följande:
    Sånt halsband fick jag När Lucas föddes. Håller på att jaga ett likadant med Linus på Det är en sån mysig present! Patrik har dock hela familjen runt halsen, båda barnens namn och mitt Nu har jag lagt handpenningen på klänningen så nu känns det betydligt verkligare. Var och tittade på gården som vi ev. ska hyra också, det var kanonfint!
    Va trevligt! Jag ska oxå köpa min klänning snart.. Här är dock allt annat fixat, mat bokat och lika så lokal, hehe vi boka faktisk lokal i april förra året Gud vad jag längtar! Präst har vi kvar att boka, men måste hitta nån bra..
  • Mizzz

Leos och Vincents mamma skrev 2009-03-04 17:15:28 följande:

Åh, är såå glad Min sambo kom hem nu med jättefina rosor o ett halsband med barnens namn ingraverat.
    Va gulligt!
  • Mizzz

Usch, precis hemkommen efter flera timmars fördröjning!

Satte mig på bussen kl 20:08 för att åka hem från universitetet.. Vid Kungsgatan stannar bussen och en "trafikvärd" (el liknande) stiger på och går längst bak och säger till en kille att han ska stanna kvar på bussen till polisen kommer. Killen är påverkad av alkohol och vill absolut inte stanna kvar på bussen, så kan försöker ta sig loss och kuffar sig fram. Varpå både trafikvärden och busschaffören börjar bruka väldigt mkt våld på denna stackars kille, slår, sparkar och trycker ner honom. Den enda killen gör är att försöka slå sig loss och komma av bussen... Detta pågick i ca 10min innan polisen kommer.

Det visar sig sedan att de har utsatt alla på bussen för fara pga lite klotter, de tilltalar dessutom denna kille vid förnamn hela tiden (de visste vem han var) så de kunde lika gärna sett till att någon plocka upp honom vid ett senare tillfälle.

Ingen av oss andra (ganska chockade människor) tilläts gå av bussen.

Jag gick fram till dom och sa att de utsätter sina passagerare för fara och att de inte har någon rätt att bruka så mkt våld mot denna kille, men de lyssna inte för 5 öre..

• Mizzz

Leos och Vincents mamma skrev 2009-03-05 22:19:40 följande:

Men herregud! Vilka människor! Tur att jag inte åkte buss då, skulle blivit jätterädd. Vilken buss var det?
    nr 12 från Lambohov..

Alltså visst, killen hade gjort fel (klottrat) men att bruka sånt våld som de gjorde mot honom är knappast försvarbart. De höll fast honom som om han hade tagit livet av någon.
  • Mizzz
    dinana skrev 2009-03-06 09:53:35 följande:
    har en liten fråga som jag kanske skall ställa till butiken istället.. men ändå.. jag köpte en klocka på rean på ur och penn i tisdags.. och nu upp täcke jag att en "sten" fattas... jag gav 300 kr för klockan så den vart ju inte gratis, och blev rätt ledsen när jag upptäckte detta. skall jag ringa ner till butiken och kolla.. det är ju ett års garanti på dem.. men frågan är ju om de har några kvar... funderade på om de inte finns här på Ikano också...
    Japp, de finns en i ikano oxå.. Jag köpte en där förra helgen oxå
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!