• Mizzz

VI från Linköping Del 3!!!!

dinana skrev 2009-03-06 10:10:50 följande:
    haha, jag pratade med dem nu och de sa att det fixar urmarkarnen.. bara att lämna in i butiken här på IKANO. 15 arbetsdagar skulle det ta ungefär... (hur svårt nu det kan vara att fixa). Men hon sa att det inte var något som gick på garantin, men det fixade de säkert. Vad kostar det då liksom? Vad går på garantin liksom?
    Hmm, undrar om inte klockor går under elektronik,, så måste de bevisa att du har haft sönder klockan (i princip omöjligt) om de ska kunna hävda att det inte går på garantin..

Hör av dig till konsumentverket och kolla!
  • Mizzz
    Familjetrollet skrev 2009-03-06 10:07:38 följande:
    rena skitkvalliten i den affären.maken köpte en klocka för 250 kr,den gick sönder under natten,visarna lossnade.den kostade 498 kr innan rean.vi fick åka ner och byta klocka,fast då den gärgen inte fanns på ikano så blev vi hänvisade till stan.På stan sa de att man visst kan byta klocka om det är en annan färg och samma modell.samma visa med nästa klocka.nu fick maken nog,men de vägrade ge tillbaka några pengar! utan skulle skicka den till lagning,skulle ta max 2 veckor.nu har det gått 3 och inte ett knyst från dem!och orginalkvittot tog de oxå.så idag ska jag in och fråga dem vad de håller på med! usel kvallitet och usel personal har de
    Jag köpte en Citizen, för flera tusen, så hoppas jag har bättre tur!
  • Mizzz
    dinana skrev 2009-03-06 10:17:23 följande:
    Man kan ju hoppas att man får en ny klocka. Jag kan dock inte säga om stenen saknades innan, för kollade inte så noga... upptäckte igår att det var stenar i armbandet och det var då jag såg att det fattades en... men men... den kanske var borta redan innan jag köpte den...
    www.konsumentverket.se/mallar/sv/artikel.asp&lngArticleId=133
  • Mizzz

"Sexmånadersregeln

För att säljaren ska ansvara för felet på varan krävs att felet är ursprungligt, det vill säga att det fanns redan när du köpte varan eller när den levererades till dig. Fel som visar sig inom sex månader anses alltid vara ursprungliga fel, som säljaren ska åtgärda utan kostnad för dig. Han behöver dock inte ta ansvar för felet om han kan bevisa att du har orsakat det, till exempel genom att inte ha följt skötselanvisningar eller vanvårdat varan. Efter sex månader är det du som ska visa att varan hade ett ursprungligt fel."

Så - du har all rätt att reklamera och eftersom det inte gått 6 månader så är det upp till dem att bevisa att felet inte var när du köpte klockan om de ska vägra dig en reperation!

• Mizzz
    Fru T skrev 2009-03-06 14:17:13 följande:
    ok ne alla gillar ju olika Det jag gillar med waldorf är att det är mindre grupper och inte alls samma "förvaring" som det kan bli på en del dagis... alla mina syskon har gått på den i söderköping.
    Fast 5 barn per pedagog låter mkt tycker jag.. Vårt dagis har 3-4 barn/pedagog..

Men utemiljön låter trevlig!
  • Mizzz
    Stolt Enbarnsmamma skrev 2009-03-06 14:23:20 följande:
    Ja och tur är väl det det är ju en fördel med waldorf, jag tycker det är så synd att det ska vara så stora barngrupper på förskolorna (dock har inte alla förskolor stora grupper men väldigt många)!
    Vår förskola har totalt ca 15 barn, men många av dom är 15h barn.. Men tyvärr har de bara 1-3år, så vi måste byta om ett år.
  • Mizzz

Stolt Enbarnsmamma skrev 2009-03-06 14:34:01 följande:

Det är en alldeles lagom storlek på en barngrupp. Det är det som är så bra med en småbarnsgrupp. Men när det är 1-5 år i gruppen så ska det var desto större grupper :/
    Ja, tycker om att det bara är 1-3 tre oxå, eftersom barnen får tid att utvecklas utan de större barnen + att det bara finns leksaker anpassade för små barn... Gården är sisådär, inte anpassat för förskola, utan mer som en vanlig innegård.
    Grannförskolan har oxå ganska liten brangrupp, men 1-5, den förskolan har man förut till sen.

Men vi vet inte hur vi ska göra, för det ligger ju trots allt i T1 och vi bor ju lite långt ifrån. Men Linus har faktisk fått en riktig kompis (vilket vi inte hade räknat med i så låg ålder) så det vore ju grymt att sära på dem.
  • Mizzz
    thelifesaviour skrev 2009-03-06 15:50:39 följande:
    Ja, den skuttade glatt omkring där inne och visade gärna upp sig. :) Så det blev verkligen bra bilder.
    Va roligt, det känns ju så mkt mer verkligt när man fått se något röra sig där inne!
  • Mizzz
    Firstandhappy skrev 2009-03-06 16:14:56 följande:
    håller på att bryta ihop, va i H...vete gör man med en unge som vägrar att sova, bara skriker vare sig han ligger i sängen eller är uppe, bara biter o river en när man försöker leka och gallskriker varje gång man säger till på skarpen..
    Låter som om ni är oense om vad han ska göra..

Svårt...
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!