Inlägg från: JePaLuLi |Visa alla inlägg
  • JePaLuLi

VI från Linköping Del 3!!!!

Familjetrollet skrev 2009-03-04 19:19:41 följande:
    spännande.då får vi hålla tummarna att det blir strålande sol på ert bröllop
    Tack! Ja det brukar vaar fint på nationaldagen så vi får hoppas på det även i år.
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-03-04 19:28:28 följande:
    Det finns ju så många olika varianter, det halsbandet jag fick är ett runt halsband med barnens namn, finns ju brickor oxå. Han hade köpt det på nätet, men vet att det finns ganska billiga på Guldmagasinet på stan.Nu ska jag bara våga göra tatuering oxå med barnens namn Vad härligt med klänningen
    Ja det gör ju det. Men det är fint!
    Jag ska också tatuera deras namn, har bara inte bestämt vart jag vill ha den...
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas 071125♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Linus 081206♥¸.?°´¯) ♥
  • JePaLuLi
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-03-04 20:21:05 följande:
    Jag vill ha på bröstet på vänster sida, hjärtsidan Men antar att det gör vääldigt ont där eftersom jag inte har så mycket fett där Så blir nog på på överarmen på vänster sida, men det beror på om jag vågar, är såå fruktansvärt nålrädd o hatar smärta.
    Det är jag med, fast jag är ju både tatuerad och piercad och då tycker jag det är annorlunda. Knepig man är
    Är också inne på överarmen, det är snyggt!
    Mizzz skrev 2009-03-04 22:13:31 följande:
    Va trevligt! Jag ska oxå köpa min klänning snart.. Här är dock allt annat fixat, mat bokat och lika så lokal, hehe vi boka faktisk lokal i april förra året Gud vad jag längtar! Präst har vi kvar att boka, men måste hitta nån bra..
    Det är klart för oss också. Jag blev lite stressad för hon i klänningsbutiken sa att jag var såå sent ute, men så gick det ju så bra iaf, jag hittade ju rätt direkt
    Vi har lokal, prälle, mat och sånt klart. Har däremot massa andra inköp kvar...
  • JePaLuLi
    Skorpan08 skrev 2009-03-05 08:50:25 följande:
    Jenny: Vad skönt att ni redan har så mycket färdigt. Då har ni ju gott om tid.
    Ja, fast att boka sånt är ju inte så svårt... Jag tycker tiden går för fort med tanke på alla pengar som ska ut, men jag tycker det går för sakta eftersom jag vill gifta mig NUUU

Hur är det med er?

Hur är det förresten tänkt på Elins kalas, får hela familjen följa med eller är det bara jag och Lucas?
  • JePaLuLi
    Skorpan08 skrev 2009-03-05 09:12:17 följande:
    Självklart får hela familjen följa med! Vi måste ses snart så du kan få hjärtat och kolla min cd med bröllopsgrejor. Om det var nåt du ville kopiera.
    Vad bra
    Räkna med oss!

Ja det måste vi absolut!
  • JePaLuLi
    Skorpan08 skrev 2009-03-05 09:09:58 följande:
    Det vet vi inte riktigt ännu, men det går att lägga i en mjuklift. Och är vi båda ute så kan vi ta två vagnar.
    Vi har en helt ny mjuklift som bara tar plats i garderoben om ni vill låna?
    Annars går det väl att köpa liggdel även till carenas vagnar, så man kan ha bebisen mot sig.
  • JePaLuLi
    thelifesaviour skrev 2009-03-06 08:14:11 följande:
    Åh, ja, jag har längtat ihjäl mig. Tiden har ju varit bokad sen 27e januari. Men nu är det dags! Snart promenerar vi till US. :)
    Spännande!
    Lycka till!
  • JePaLuLi
    dinana skrev 2009-03-06 09:53:35 följande:
    har en liten fråga som jag kanske skall ställa till butiken istället.. men ändå..jag köpte en klocka på rean på ur och penn i tisdags.. och nu upp täcke jag att en "sten" fattas... jag gav 300 kr för klockan så den vart ju inte gratis, och blev rätt ledsen när jag upptäckte detta. skall jag ringa ner till butiken och kolla.. det är ju ett års garanti på dem.. men frågan är ju om de har några kvar... funderade på om de inte finns här på Ikano också...
    Jag tycker absolut att du ska gå in och höra med dem. Det var ju trots allt en ganska dyr klocka... Jag har jättebra erfarenhet av dem. Fick en Accent klocka av Patrik som visaren lossnade på och jag fick en ny direkt. De tyckte inte att det var värt att laga den. Du har ju som sagt garanti också, även om det antagligen inte täcker att en sten lossnar. För att garantin ska gälla måste man kunna påvisa att det är ett fabrikationsfel och inte ett handhavande fel.
    Eftersom det var så nyligen du köpte klockan så tror jag inte det är några problem att få den utbytt.
  • JePaLuLi
    dinana skrev 2009-03-06 10:17:23 följande:
    Man kan ju hoppas att man får en ny klocka. Jag kan dock inte säga om stenen saknades innan, för kollade inte så noga... upptäckte igår att det var stenar i armbandet och det var då jag såg att det fattades en... men men... den kanske var borta redan innan jag köpte den...
    Ja så kan det ju vara. Men det är svårt att bevisa tyvärr.
    Det är ju upp till konsumenten att granska varan, tyvärr struntar butiken i det.
  • JePaLuLi
    Familjetrollet skrev 2009-03-06 10:21:35 följande:
    förr hade kunden rätt.nu får man nästan utskällning om man går tillbaks med en vara som inte fungerar.trots att varan bara är testad
    Fast det där med att kunden alltid har rätt kan man liksom inte gå på. Det finns många stolpskott där ute som beter sig som idioter när de kommer tillbaka med en vara.
    Oftast försöker man lösa det på plats, så kunden blir nöjd. Vi har många ggr bytt ut en vara trots att kunden inte haft rätt till det, just för att kunden ska vara nöjd. Men får man inget trevligt bemötande så kan man välja att strunta i det och gå efter vad konsumentverket säger.
  • JePaLuLi
    dinana skrev 2009-03-06 11:41:08 följande:
    Det gick bra att lämna in klockan. Fick en ny istället för hon tyckte det var så lång väntetid annars... så nu har jag en hel och fin klocka.
    Vad bra
    Det är så det ska vara!
    Stolt Enbarnsmamma skrev 2009-03-06 11:19:27 följande:
    Usch vilken natt!!! Igår kväll vid 23 började N att kräkas, spydde när hela sin säng, vi tog henne sedan till vår säng, den blev lika nerspyad! Men nu har hon inte kräkts sen 00.30. Hon har kräkts tre gånger hoppas bara en annan inte åker på det! Nu går hon väl ner i vikt igen...vi var till bvc i måndags och då hade hon gått ner, inte mycket (200gr) men hon ska tillbaka om 2 vecor igen. Bvcsköterskan tror att det beror på att hon springer runt så mycket här hemma. Den här magsjukan gör ju inte saken bättre!Så nu får vi spendera helgen inomhus! Hoppas ni andra får en trevlig helg!
    Nä men stackars pluttan då
    Hoppas hon kryar på sig och att ni får en bra helg trots allt!
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!