Inlägg från: Leos och Vincents mamma |Visa alla inlägg
  • Leos och Vincents mamma

VI från Linköping Del 3!!!!

JePaLuLi skrev 2009-03-27 11:56:21 följande:
    Jag svällde inte heller upp nånting. Men de säger att man samlar på sig vätska lättare om det är en flicka. Om det nu stämmer, det gjorde det på mig iaf.
    Nähe du, det stämmer verkligen inte i mitt fall
    Jag samlade MASSA vatten! Framför allt när jag var gravid med Leo, jag gick då upp 12 kg sammanlagt o säkert 5 kg av de var nog bara vatten för fy tusen så uppsvälld jag var.
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325

Jenny: Ja, det var jobbigt, jag var ju inte tjock alls utan det var vätska o sen hade jag en bamsemage, gick upp 12 kg med Leo o 8,5 kg med Vincent.

Jag vet inte riktigt hur man får reda på om posten slarvat, om du fick tag i henne så skulle du ju kunna fråga exakt vart o när hon postade det. I mitt fall kom det fram utan att jag behövde göra nåt, men då fanns det ett litet brev med från posten där de bad om ursäkt för att de hade gjort fel.
    Du kan ju alltid kontakta tradera o fråga hur du ska göra..polisanmäla är verkligen sista utvägen o de gör inte så mycket åt det ändå.

JePaLuLi skrev 2009-03-27 13:28:31 följande:
    Nej jag förstår ju att polisen inte gör nåt åt en sån skitsak. Men hon får iaf hem ett brev om anmälan och det kan ju skrämma lite.
    Jo, visst. Men jag skulle ändå kontakta tradera först, de kanske kan hjälpa dig o se om det är posten som strular, det KAN ju vara så o då är det ju så trist om hon får en polisanmälan på sig. Men när du gjort detta o inget hjälpt så ska du självklart polisanämla.
    JePaLuLi skrev 2009-03-27 13:39:51 följande:
    På traderas hemsida står de att de inte tar parti för någon och att de varken har tid eller möjlighet att lösa tvister. Vilket jag givetvis förstår...
    Ok. Så sa de inte när jag kontaktade dem, men det kanske är ändrat. Då får du göra en polisanmälan.
    Skorpan08 skrev 2009-03-27 15:40:21 följande:
    Marayah: Tack för en supertrevlig fm.Här är vi hemkomna från bvc. Elin har fått spruta, det var inget kul. Dom tycker hon är liten och vill att vi kommer och väger en gång innan 18-månaders kontrollen. Ok, det kan vi väl göra men jag är inte det minsta orolig. Hon är 75 cm lång och väger 9150g. Visst låg hon högre på kurvan när hon var nyfödd men än sen? Hon är ju pigg och aktiv och glad och frisk. Nänä, det behövs mer för att jag ska bli orolig.
    Då väger hon ju mer är Vincent, eller ungefär samma, han vägde 8700 g för en månad sen o var 76 cm lång då. Så jag antar att han ligger runt 9 kg nu. O ja, han är lite liten, iaf om man jämför med andra barn som oxå precis fyllt 1 år. Men jag säger som dig, jag oroar mig inte ett dugg, inte nu iaf. Det är ju inte så konstigt eftersom han ALDRIG är still. Äter gör han som en häst, men fettet hinner väl inte sätta sig
    Firstandhappy skrev 2009-03-27 17:55:36 följande:
    Jaha då har man fått en till liten familjemedlem nu då... va hos en kompis o fikade som hade en pytteliten undernärd norsk skogskattflicka som hade bosatt sig hemma hos henne... Ja nu bor hon här och håller på att kela livet ur både mig o Wille..Ska man bara se vad mannen säger när han kommer hem oxå *ler*
    Vad mysigt
    JePaLuLi skrev 2009-03-27 17:47:20 följande:
    Haha, har ni sett detta?
    ">

Tur man inte är Östgöte "på riktigt"
    Ja, den har jag o sambon sett o garvat som bara den åt. Det är ju så man skäms {#lang_emotions_embarassed} 

Fast iofs hatar jag sambons dialekt mera, från Katrineholm, men han låter inte så mycket längre, men hans släktingar gör det, usch o fy! Låter såå drygt o gnälligt

Leo vägde 9440 g o var 81,5 cm lång på 1 års kollen.

Apipoulai skrev 2009-03-27 18:41:17 följande:
    Där ser man, jag tror det funkar.Jag har i normalfall Sveriges kortaste naglar och trivs med det. Mycket praktiskt till vardags och fest. Nu har jag fått kvinnliga långa naglar. Snygga, men inte så vidare praktiska. Nu blev det svårt att t ex spela gitarr. :/
    Så fint!

Jag älskar långa naglar o har ofta det, men till slut går de av. Vill oxå fixa naglarna, men känns inte sådär jättepraktiskt när man har småbarn o byter bajsblöjor o annat

Usch, jag är helt slut! Har hållt igång hela dagen. Har städat som en tok här hemma o bakat 2 saker. Men det är skönt att ha allt gjort, då slipper vi stressa imorgon. Då ska jag bara göra färdigt tårtorna.

Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!