Inlägg från: Leos och Vincents mamma |Visa alla inlägg
  • Leos och Vincents mamma

VI från Linköping Del 3!!!!

dinana skrev 2009-03-30 22:12:12 följande:
    Här har man tänkt samma sak. Att tänk om de är helt olika. Men man hoppas ju alltid att man får ett litet änglabarn som sover äter och skiter... inget annat! =) Men men, det är ju bara att vänta och se. Jag kände lite med Molly att även om hon nu var min första så kändes hon som mitt andra barn då jag psykiskt redan blivit mamma en gång innan (när jag var gravid med Arwen).  Så kanske är därför jag är rätt så lätt med Molly, låter henne göra som hon vill och så. Många klagar på mig, men jag tror på ett sätt att barn lär sig mer om de för utforska saker på egen hand.
    Ja, de kan vara helt olika, trots att de är syskon. Bara att se på mig o min bror. Man kan ibland inte tro att vi är helsyskon för vi är verkligen som dag o natt. Vi går bra ihop o så o kan umgås, men våra personligheter är verkligen olika.

Alla har vi våra egna sätt att uppfostra våra barn på, tycker inte att nån ska klanka ner på nån, så länge man sköter sitt barn o inte misshandlar eller är dum på annat sätt så får alla ha sin egen uppfostran. Alla kan inte tycka lika där heller
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
    Fru T skrev 2009-03-30 22:11:27 följande:
    lagt in nya magbilder nu... en framifrån me me mina lysande fina märken efter finnar...
    Jättefin mage
    Maria84 skrev 2009-03-30 22:20:33 följande:
    Javisst är det olika, men för våran del har det varit så Ja Liam kunde underhålla sig själv också osv och var enkel för det mesta Han gick lite i perioder. Men det gör Lucas också. Men som sagt, för oss kändes det inte som nån större skillnad med två barn mot ett. Får väl se hur det blir när tredje kikar ut.
    Det jag däremot kände när jag fick två barn var att jag inte räcker till till båda barnen samtidigt. Leo vill ju leka med mig, men just när han vill det så kanske jag måste byta blöja på Vincent eller ge honom mat. Leo är ju så stor så han fattar ju, men ändå så kan jag få jättedåligt samvete då. Visst, han får vara med o göra alla saker tillsammans med oss när vi håller på med Vincent, men det är ju inte alltid han vill det utan han har ju oxå behov av att vara själv med sin mamma eller pappa. Så det kan jag tycka var jobbigt när man fick två barn. Så är det ju lixom inte när man bara har ett barn

Grattis Maria84!

Är väl ingen som vill ligga kvar på sjukhuset mer än nödvändigt, men jag tycker ändå att Diana gör rätt i att ha i åtanke att bebisen KAN komma för tidigt eftersom Molly gjorde det, likaväl som hon kan gå över tiden oxå.

JePaLuLi skrev 2009-03-31 16:03:22 följande:
    Den KAN komma för tidigt ja, men det låter ju som att hon tar det för givet.
    Men hon mår ju inte bra fysiskt har hon ju sagt o går på täta kontroller.
    JePaLuLi skrev 2009-03-31 16:15:35 följande:
    Det betyder ju inte att den automatiskt kommer för tidigt. Med Lucas mådde inte jag heller bra och var på kontroller varje vecka. Han kom bara 2 dgar innan bf.
    Nej, det var samma för mig. Men jag tycker det är lite elakt att sitta o kommentera hennes tankesätt. Hon får väl tycka o tro vad hon vill. Vi vet ju lixom inte alls egentligen hur hon mår.
    Familjetrollet skrev 2009-03-31 16:22:55 följande:
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-03-31 16:19:07 följande: exakt.hon kan ju må jättedåligt och vill ventilera sina tankar.hon kan ju vara livrädd för att nått kan gå fel.jag tycket att dinana har all rätt att vara ledsen och orolig och att hon ska få skriva om hon är orolig.att ständigt kommentera dinanas inlägg med "pikar"är inte snällt...
    Jag måste faktiskt hålla med. Det är väldigt noga om nån kommenterar nån annan, att det kan vara taskigt o så vidare, men det är tydligen ok att kommentera andra.
    Marayah skrev 2009-03-31 16:31:01 följande:
    Asså, tänkte inte lägga mej i men kan bara inte låta bli!För att slippa dessa pikar får man ta o tänka igenom vad man skrivit och hur andra kommer att reagera på dom eftersom man inte ser varken ansiktsuttryck eller hör tonläge i en text...
    Sååå bra skrivet vännen! Tänkte skriva det igår, men det föll bort.
    Man kanske inte menar illa alls när man skriver, men eftersom folk kan tolka så olika så måste vi alla tänka på det. Är mycket lättare när man sitter öga mot öga.
    JePaLuLi skrev 2009-03-31 16:37:53 följande:
    Herregud, det går verkligen inte att diskutera i den här tråden. Allt som skrevs var att man inte ska räkna med att bebisen kommer för tidigt för då kan det bli väldigt långsamt på slutet.
    Det går hur bra som helst att skriva o diskutera här. Det är bara det att jag har hållt tyst alldeles för länge nu, har tyckt ett tag nu att många kommenterar Dianas inlägg väldigt mycket o ibland lite elakt. Låt människan få tycka vad hon vill.
    Alla får ha sina egna åsikter, men kan ändå diskutera på ett vettigt sätt.
    Jag måste väl oxå få skriva vad jag tycker eftersom det går bra för dig att göra det?
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!