Inlägg från: Familjetrollet |Visa alla inlägg
  • Familjetrollet

VI från Linköping Del 3!!!!

Fru T skrev 2009-04-22 09:17:34 följande:
    Min bebis är utrustad med små elaka knivar
    du verkar få en busig tös.är det efter dig eller maken henns bus kommer ifrån?*skratt*

vår stora tös var inte så vild av sig,men hon hade en vana att sparka på revbenen och försöka sträcka sig i magen när det var trångt.ibland såg man en fot som tröck i magen.
  • Familjetrollet
    Maria84 skrev 2009-04-22 10:13:44 följande:
    Sitter och kollar på mammakläder på HM men hittar inte det jag vill ha! Tycker det är så dåligt utbud på byxor! Ska in och kolla på lördag, numera är det ju bara HM som har mammakläder på Ikano, Lindex har ju slutat med sina. Nån som har nåt bra tips på nån butik inne i stan?
    har du kollat blocket/tradera?där kan man fynda mammakläder.även myrorna i norrköping har mycket billiga beg mammakläder i nyskick.
  • Familjetrollet
    Maria84 skrev 2009-04-22 10:20:40 följande:
    Tradera har jag inte kollat men har kollat lite smått på Blocket, köpte ett stort klädpaket när jag väntade Lucas på blocket, tyvärr så var det inte så mkt byxor med där heller. Men ska hålla utkik där. Myrorna i Nkpg har jag aldrig varit på. Har du varit på det där nya stället i Norrköping? Kommer inte ihåg vad det heter men de har annonserat på blocket om folk vill få sina saker sålda.
    jag har inte lyckats ta mig till "china market"som den nya second hand affären heter.maken jobbar nästa varje helg och 250 kr för tåg till norrköping är för dyrt.men jag ska försöka ta mig dit efter flytten
  • Familjetrollet
    Maria84 skrev 2009-04-22 10:38:19 följande:
    Så heter den ja, undrar om man skulle ta sig en tripp dit nån gång och se vad de har för nåt. Men får ta det när vi har nåt mer ärende till Nkpg.
    butiken ska ligga mycket centralt.jag brukar åka en gång i månaden till norrköping och kolla efter fynd.men nu när pendeln har blivit dyrare så lär det inte bli så många resor dit längre
  • Familjetrollet

Nu har G vart här.jösses vad hårda de är på små barnfläckar.det fick inte vara en enda fläck.när SPA hade hand om det så fanns det barnslitage som de inte kunde kräva omtapetsering för.

de verkar ha olika krav på olika hyresgäster. gamla goa grannen som slapp betala för sina trasiga tapeter...

så nu måste vi betala en massa tusenlappar som vi inte ens har.köket såg ut som f*n när vi flyttade in,alla hålen spacklade vi igen då vi tröttnade på dem.och nu ska vi behöva tapetsera efter förra hyresgästerna.

får se vad maken säger när han kommer hem.i värsta fall får vi göra avbetalning på 4 rum som kommer kosta massor.

så i sommar blir det nog ingen dagsemester till öland som vi hade planerat...

• Familjetrollet
    dinana skrev 2009-04-22 14:19:28 följande:
    Ah, nu har jag äntligen fått min liggdel till vagnen... åh så fint det blev... nu vill jag ha ett snyggt bäddset till också. Kanske skall önska mig dit i Födselpresent (läs ej födelsepresent).
    skoj,är det till din Uj vagn?

här ska man strax ta och sy igen .
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2009-04-22 14:23:15 följande:
    Men usch då... Mollys rum ser ut som tusan här. Det såg okej ut när vi flyttade hit, men då vart det ju nytapetserat därinne. Tyvärr inte så bra tapetserat för Molly har lyckats att dra ner en del av tapeten på ena väggen pch sen så har jag målat lite konstverk på den andra väggen med bläckpennan som hon fick tag på häromdagen i typ fem minuter. Trodde bara hon hade hunnit med att måla på en bok, men men... upptäckte idag att hon även hunnit med väggen också. Så går det när man har små tokiga barn.
    den hallen som var förstörd när vi flyttade hit var godkänd.den som besiktade lyan sa inget om allt trasigt på tapeten då det fann när vi flyttade in.dock vart det gnäll om en liten bläckritning.nu säger de att vi ska tapetsera hela den hallen!vi tänker tapetsera den lilla våden som har lite bläck,det andra i hallen godkände personen.

får se hur vi gör.vi tänker inte betala en massa tapeter som förra hyresgästen har sabbat.får blir färg till att måla istället
  • Familjetrollet

Leos och Vincents mamma skrev 2009-04-22 18:21:54 följande:

Nu har jag oxå skaffat bilddagbok Kika gärna in där mammabecka.bilddagboken.se
    jag har oxå funderat på att skaffa bilddagboken,men tiden räcker inte till allt.får se om jag skaffar bilddagboken framöver
  • Familjetrollet
    SmileyMalin skrev 2009-04-23 07:21:08 följande:
    Äsh vilket taskigt väder idag... vaknade till fågelsång och en klarblå himmel, men när jag väl "skuttade" upp ur sängen och tittade ut var det ju frost och minusgrader. hmmmm
    va???? här skiner solen för fullt och fåglarna är pratglada som alltid vid solsken på morgonen

ang ULLARED.jag följer gärna med om det blir nån helg eller lov om jag har råd.
  • Familjetrollet
    Firstandhappy skrev 2009-04-23 09:14:40 följande:
    woooonderbar... är såå kul när han bara "jävlas" och skriker rakt ut när man tillrättavisar honom..
    han har nog kommit in i nån trotsålder,kan vara att han får tänder då kan barn bli väldigt griniga.eller så har han vaknat på fel sida idag

här har vi en riktigt trotsig 8 åring hemma.vissa dagar vill man bara öppna dörren och be tösen gå ut en stund tills hon har lugnat ner sig
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!