Inlägg från: Familjetrollet |Visa alla inlägg
  • Familjetrollet

VI från Linköping Del 3!!!!

JePaLuLi skrev 2009-04-20 09:48:34 följande:
    Fast det är ju lite skillnad att skaffa barn tidigt nu och för 20 år sen.Min mormor var 19 när hon fick mamma och mamma var 19 när hon fick mig. det betyder ju inte att jag var 19 när jag fick barn. Samhället ser annorlunda ut idag.
    klart att samhäller är annorlunda idag.jag menade att våra barn oxå kanske skaffar barn tidigt som vi gjorde.men nu börjar makens son bli gammal*skratt*
    hellre är jag ung mormor än en gammal mormor.men alla är olika och så ska det vara
  • Familjetrollet
    Fru T skrev 2009-04-20 10:07:41 följande:
    Ja tycker min mamma blir en ung mormor å hon är ju 47 fast det kanske är för att vi i vår släkt varken ser ut eller är som den ålder vi är... inte fan är det nån som tror att min mormor är 72, snarare 62 unga gener är bra gener tedde blev ju morfar vid 42 å då va hans dotter ändå 20...
    min mamma var 40 när hon blev mormor och min pappa var 44 när han blev morfar.min make fick barn tidigt och sen fick han sladdbarn när vi träffades.
    dinana skrev 2009-04-20 10:07:38 följande:
    Jag vet kanppt vad singelliv innebär... tror aldrig jag varit singel, mer än då när jag gick i grundskolan. Skaffade pojkvän i nian som jag höll ihop med i två år. Sen hade jag en annan kille gymnasiet ut. Och sen träffade jag Rickard efter gymnasiet och vi har ju varit ihop sedan dess.
    singel vad är det för nått?*skratt*

singel har jag inte var sen hmmmm -99 tror jag.här har man bara haft kortare förhållanden.blev bara utnyttjad av killarna.sen så umgicks jag med helt fel människor.men som tur var fick jag hjäp att bryta upp med allt och fixa ett bättre liv.sen mötte jag min make och fick en bra pappa till barnen och en man som inte utnyttjar mig
  • Familjetrollet
    Fru T skrev 2009-04-20 10:14:15 följande:
    haha visst låter farmor äldre än mormor när du skriver det så kom ja tänka på en rolig sak, ja har ju ett gäng bröder hos pappa å den äldsta är nu 23 han å hans fru fick sin dotter för 1,5 år sen å när dom skulle brätta för den minsta brodern (nu 15) så sa dom till honom att han skulle bli farbror å grabben blev helt galen, ha svor å sa att det går ju fan inte ja kan inte bli barbror ja är ju bara 13 dom fick föklara för honom vad det innebar å när han kopplade så har ja aldrig hört nån skartta så mycket som han gjorde då han kopplade liksom inte att det va ett barn på väg, han trodde dom kallade honom för gubbe
    haha.min son trodde att barn blev det bara när man ville.
    nej nej fick jag säga till honom.barn kan det bli av ett enda samlag.bäst att sonen håller kläderna på minst 5 år till*skratt*
  • Familjetrollet
    Maria84 skrev 2009-04-20 10:57:33 följande:
    Här fick jag mina barn när jag var 19 och 23, är ju 25 nu när Liten kikar ut. Min mamma fick sitt första barn när hon var 19, min mormor likaså. Och min lillasyrra är 18 nu när hon får sitt första i juli, har dock gått klart skolan då hon gått en klass över sin ålder så hon tar studenten i juni.
    jag var nyss fyllda 20 år när jag fick första barnet.jag hade noll intresse av att festa,gå på puben osv sk leka av mig.det finns många unga mammor som är bättre än en 40 årig mamma.man har all rätt att skaffa barn som ung om man tycker att det är rätt läge att skaffa barn.
    JePaLuLi skrev 2009-04-20 10:38:13 följande:
    Exakt. Den största skillnaden är väl att man bara hade sig själv att tänka på och man kunde göra lite vad man ville. Jag är väldigt glad att jag hade den perioden innan jag träffade Patrik. Innan had ejga bara varit i förhållanden och jag behövde den tiden för att hitta mgi själv och "leka av mig". Jag trivdes otroligt bra med mitt singelliv just då och hade inga planer på att stadga mig. Men det blir inte alltid som man tänkt
    vissa har lekt av sig redan vid 17 års ålder.själv hade jag inget behov av att leka av mig alls.jag skulle bara ha ett barn.jag var "singel" till och från efter att sonen fötts,hans pappa fanns inte med i bilden pga vissa omständigheter.men sen mötte jag min make och vi skaffade tre barn tillsammans.livet blir aldrig som man tänkt sig.

jag har haft flera jätteunga kompisar som fick barn runt 15 år,de tog bättre hand om sina barn än mogna mammor.det är inte åldern utan mognaden hos mamman som spelar roll hur denne blir som mamma
  • Familjetrollet
    thelifesaviour skrev 2009-04-20 10:58:24 följande:
    Ja, tänk om man skulle skaffat barn med den där första förälskelsen som jag trodde det skulle hålla hela livet med. Vi höll ändå ihop ett bra tag. Nej, jag är glad, att även om jag fortfarande är väldigt ung, så har jag hunnit leka av mig. Jag har haft tokiga år på universitetet, levt singelliv och upplevt en himla massa roliga saker. Jag trodde jag kände mig redo för barn förr, men först nu känns allting rätt. Jag har uppfyllt mina tonårsbehov med fyra-dagars-fyllor på festival och efterfestande till 10 dagarna efter. Jag minns hur jag sa att jag aldrig skulle bli vuxen. Tada! ;D
    det kan gå fel ändå.min kusin hade en kille och ge gifte sig efter 10år.fick barn och allt gick åt skogen för dem.så även om man har ett lång förhållande med pappan till barnen så säger inget att det håller hela livet.förhållandet kunde ju faktiskt hållt om de hade skaffat barn tidigt i förhållandet

vissa leker ju aldrig av sig oavsett åldern
  • Familjetrollet
    Maria84 skrev 2009-04-20 11:26:58 följande:
    Nej precis, bara för att man har varit tillsammans länge så behöver det ju inte funka. Min syster hade varit tillsammans med sin sambo i 13 år, och när de fick sitt andra barn så gick allt åt skogen. Under tiden som hon var gravid så var han otrogen och gjorde den nya med barn. Vi har haft många motgångar i vårat förhållande men det har bara gjort oss starkare tillsammans. Och som du säger så är det inte alla som leker av sig. Har en bekant, han är 40 snart, har två barn men inte fasen har han lekt av sig vilket tyvärr märks både här och där.
    precis.maken och jag har oxå haft jobbiga och svåra motgångar tillsammans under våra långa 9 år tillsammans.vi hade bägge lekt färdigt för länge sen när vi träffades.jag hade ett förhållande med en killa.jag vägrade skaffa barn med honom,villket han tyckte var så jävla elkat av mig.jag ville inte skaffa barn med en omogen 40 åring som visade sig inte kunna läsa,räkna eller skriva.han kunde inte ens alfabetet!man har ju rätt att välja pappa till sina barn

visst jag kan ångra att min son fick den pappan han fick.men jag ångar aldrig att jag fick min son som ung.att sonens pappa är ett svin,rötägg omogen osv får han stå för.

min make är den perfekta maken,han har ställt upp massor för mig.detta skulle aldrig nån annan man ha gjort för mig.
  • Familjetrollet

hoppla vad tiden går fort.strax dags för en långpromenad och en sväng till affären och köpa sytråd

• Familjetrollet
    JePaLuLi skrev 2009-04-20 11:40:00 följande:
    Det sa inte jag heller. Kan inte säga nåt om det med tanke på att jag och Patrik snart firar 3 år och har 2 barn Men jag är lyckligare än nånsin och jag håller med om det där med erfarenheten. Trots att min barndom inte var särskilt bra så är det ändå den som har gjort mig till den jag är i dag.
    vi skaffade oxå barn snabbt.vi fick första barnet innan vi hade vart ihopp i 1 år.vår första föddes 20 dagar innan 1 års-dagen.vi gifte oss efter 2 år tillsammans.detta hade man aldrig trott på 10-12 år sen
  • Familjetrollet

Stolt Enbarnsmamma skrev 2009-04-20 12:28:11 följande:

Just det, glömde berätta för er att jag fick resultatet på den analys som de gjorde på det de tog bort i underlivet. Ingen skymt av någon cancercell! Halleluja för det också
    halleluja är bara förnamnet.riktig bra att du fåt positivt svar efter allt du har genomgått.hoppas allt är bra med er
  • Familjetrollet

Leos och Vincents mamma skrev 2009-04-20 19:39:13 följande:

Beror ju på vad man menar med gubbe oxå. Man måste väl inte vara gubbe bara för att man har en äldre man. Ok, om han är 20-25 år äldre då är det kanske en gubbe.Min sambo är 12 år äldre, han fyller 38 på torsdag, men han är sååå långt ifrån en gubbe man kan komma. Han är nästan barnsligare än mig i sinnet O vi har en jäkla massa gemensamt o framför allt så har vi samma värderingar, så vi säger alltid att åldern är bara en siffra, man gör sig själv till det man vill vara. Min sambo är som 20-25 i sinnet fast det är bara kul. Men han är oxå väldigt ansvarsfull o mogen.Helt enkelt bäst för mig
    precis min make är 12 år äldre än mig.han blir hmm 47 i år.villket man inte kan tro ,för han ser inte ens ut som en gubbe "skratt"

själva hade vi taskiga förhållanden när vi lärde känna varandra.men väldigt snabbt fann vi tycke för varandra.så vi avslutade våra förhållanden och blev ett par.vi var dock bara vänner innan vi bröt upp med våra partner.men sen gick det fort.vi flyttade ihopp efter ca 2 1/2 månad och planerade barn redan efter några veckor.då vi hade barn båda sedan tidigare så visste vi ju vad vi gick inför.
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!