Maria84 skrev 2009-04-20 10:57:33 följande:
Här fick jag mina barn när jag var 19 och 23, är ju 25 nu när Liten kikar ut. Min mamma fick sitt första barn när hon var 19, min mormor likaså. Och min lillasyrra är 18 nu när hon får sitt första i juli, har dock gått klart skolan då hon gått en klass över sin ålder så hon tar studenten i juni.
jag var nyss fyllda 20 år när jag fick första barnet.jag hade noll intresse av att festa,gå på puben osv sk leka av mig.det finns många unga mammor som är bättre än en 40 årig mamma.man har all rätt att skaffa barn som ung om man tycker att det är rätt läge att skaffa barn.
JePaLuLi skrev 2009-04-20 10:38:13 följande:
Exakt. Den största skillnaden är väl att man bara hade sig själv att tänka på och man kunde göra lite vad man ville. Jag är väldigt glad att jag hade den perioden innan jag träffade Patrik. Innan had ejga bara varit i förhållanden och jag behövde den tiden för att hitta mgi själv och "leka av mig". Jag trivdes otroligt bra med mitt singelliv just då och hade inga planer på att stadga mig. Men det blir inte alltid som man tänkt
vissa har lekt av sig redan vid 17 års å
lder.själv hade jag inget behov av att leka av mig alls.jag skulle bara ha ett barn.jag var "singel" till och från efter att sonen fötts,hans pappa fanns inte med i bilden pga vissa omständigheter.men sen mötte jag min make och vi skaffade tre barn tillsammans.livet blir aldrig som man tänkt sig.
jag har haft flera jätteunga kompisar som fick barn runt 15 år,de tog bättre hand om sina barn än mogna mammor.det är inte åldern utan mognaden hos mamman som spelar roll hur denne blir som mamma