Inlägg från: Leos och Vincents mamma |Visa alla inlägg
  • Leos och Vincents mamma

VI från Linköping Del 3!!!!

thelifesaviour skrev 2009-04-05 19:41:55 följande:
    Precis. :) Jag har en del innestående hos föräldrarna också, fick pengar till körkortet när jag fyllde arton, men de har jag ju inte tagit ut än. :D
    Ok, det är ju bra Jag fick oxå det när jag fyllde 18, men jag började på körskolan för de pengarna, men slutade efter ett tag bara för att jag ansåg att jag inte hade tid att både pugga till körkort o plugga på gymnasiet samtidigt, det var ganska tufft i skolan då.
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
    thelifesaviour skrev 2009-04-05 19:47:02 följande:
    Jag har aldrig velat ha körkort, jag har sett det som helt onödigt, jag gillar att åka buss och att cykla, det är billigt och miljövänligt. Jag har alltid sagt att körkort tar jag den dagen jag kommer behöva det. Annars kommer man bara okynnesköra. ;D
    Bra tänkt Fast när man har barn så kan det vara ganska skönt att ha det
    thelifesaviour skrev 2009-04-05 19:54:30 följande:
    Jo, precis. :) Men jag trodde inte jag skulle ha barn såhär snart. :)
    Livet ändras ibland snabbare än vad man tror
    thelifesaviour skrev 2009-04-05 20:00:13 följande:
    Sannerligen! :) Men vi kommer inte skaffa bil förrän åtminstone jag studerat klart, så det känns inte aktuellt just nu iaf. Vi har två milar inom tio minuters gångavstånd. De får duga fint. ;)
    Det är jätteskönt

Hittade lambohovs klubben på nätet, men det verkar som vi får vänta ett år, det var för barn födda 03 o 04, men ska ringa dit imorgon o höra med dem.

Föresten, idag fick Vincent sitta på pottan för första gången, först så ville han resa på sig direkt (han är ju lixom känd för att inte sitta still en enda sekund ), men när han fick en bok att titta i så satt han jättelänge

Firstandhappy skrev 2009-04-05 20:27:08 följande:
    hej hej, hoppas alla haft det bra i helgen, själv har man spenderat mesta tiden hos mamma på landet o målat vaggan, nu blir den massa jättefin vit istället för tråkig trä..måste bara köpa mer färg o måla det sista i veckan så är det klart sen, då ska jag bara hitta gamla fina sängkläder o brodera lite.. blir nog vackert när det är klart, har fastnat för den "gamla" stilen denna gången..
    Duktig du är
    Marayah skrev 2009-04-05 20:29:34 följande:
    Duktig kille.. Filip har fått en ny passion här. Åka kana e JÄTTEskojj!!
    Det tycker Vincent oxå, han upptäckte kanor på busfabriken

Är det nån här som har sempers välling från 1 år?
    Vi köpte den häromdagen o hällde i allt i våran burk som vi har, men glömde att kolla hur många mått det ska vara. Vi har haft semper vällingen hela tiden, så det borde väl vara samma mått trots att det är en annan ålder väl?

Firstandhappy skrev 2009-04-05 21:09:17 följande:
    semper fullkornsvälling... 4 ½ msk till 200 ml vatten
    Ok, tack! För det är den där med havre, vete o råg du menar? Det var 4 msk på de från 6 o 8 månader, så vilken tur att vi fick reda på det.
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!