Inlägg från: Leos och Vincents mamma |Visa alla inlägg
  • Leos och Vincents mamma

VI från Linköping Del 3!!!!

Firstandhappy skrev 2009-04-06 13:15:27 följande:
    hmm kommer nog att vara där, ska fika med min brukare, vilken tid?? kanske stannar förbi på vägen o säger hej iallafall, kommer dock att vara barnfri..
    Jag tänkte kanske vid 14-15 tiden? Sambon ska iväg o äta mat med sitt jobb direkt efter jobbet så han är inte hemma förrän sent på kvällen så jag måste hitta på nåt att göra då så inte dagen blir superlång
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
    JePaLuLi skrev 2009-04-06 13:18:57 följande:
    Jag hittar inget så han verkar inte vara placerad än
    Vilket datum ska han börja då? De börjar med ansökningarna 4 månader innan, men här i Lambohov verkar de vara tidiga, för vi fick besked för två veckor sen o det var då mer än 4 månader kvar, vi fick svar efter bara en månad.
    Firstandhappy skrev 2009-04-06 13:27:16 följande:
    det står ganska direkt när man loggar in så det är nog som du säger att ser du inget så är han nog inte placerad än.. tiden fungerar för mig, kan skicka sms till dig becka runt den tiden så får jag se om jag hittar dig.. jag ändrade wille sökkriterier för bara nån vecka sen o hade redan nu fått plats..
    Det blir jättebra Jag åker nog dit med barnen iaf, om vädret tilllåter.
    Oj, det gick snabbt.
    JePaLuLi skrev 2009-04-06 13:28:49 följande:
    Vi ansökte från 3 aug.
    Ok, då kan det ta ett bra tag innan ni får reda på nåt. När Leo fick dagisplats när han var 13 månader så fick vi reda på det bara 3-4 veckor innan det var dags.
    Firstandhappy skrev 2009-04-06 14:00:49 följande:
    förstår det, känner mig lite lappsjuk bara här ute i lambohov, hahahahaha... många alkoholhaltiga drycker har intagits under de grönskande träden..
    Lappsjuk känner jag mig oxå här med jämna mellanrum.
    Firstandhappy skrev 2009-04-06 14:04:57 följande:
    o då är det ännu värre för dig som sitter med 2 barn o utan bil, en annan kan ju iallafall kasta sig i den o åka till vilken slags civilisation man vill när man vill..
    Ja, det är lite jobbigt, iaf om man vill åka till norrköping o hälsa på.
    Men det som är mest jobbigt är att jag inte känner så himla många i denna stad, så därför blir det ju ganska ensamt, förutom när man träffar er då
    Mizzz skrev 2009-04-06 14:56:20 följande:
    Jag kan från ca 15:10 och framåt :)
    Ja, som Ewa skriver så är det bra väder så är vi nog kvar ett tag, jag har inte bråttom hem eftersom sambon kommer hem sent på kvällen
    dinana skrev 2009-04-06 15:29:02 följande:
    Var ju på Kvinnohälsan idag och min barnmorska sa till mig att jag inte skall göra någonting. Jag skall sova och äta hela dagarna, får inte överanstränga mig på något sätt, inte köra bil eller liknande eftersom det är riskabelt då jag "domnar" av emellanåt. Så nu är man rätt låst här hemma... finns ju ingenting man kan göra. Vill ju fixa i trädgården men det fick jag absolut inte göra. Så bläää....Karpaltunnel-någonting var det som krånglade.. så nu har jag en skena på handen.. får se om det blir bättre. Kanske kanske inte.Gick in i vecka 31 igår i alla fall, så nu har jag bara fyra veckor kvar till v 35. Men tiden går ju extremt fort nu så jag hinner väl knappt blinka förräns de veckorna är förbi. TvUL nästa tisdag, gissar om jag längtar.
    Jag fick oxå sånt när jag var gravid med Leo, fick ha skena både dagtid o på natten. Men det gick över när Leo föddes, så man måste inte oprerera, det är vanligt att få så när man är gravid.

Men däremot så håller jag med Ewa, man kan leva som vanligt ändå, bara att man ska vara försiktig o ta det lugnt, men ut måste man ju få gå o få leva, annars blir det väldigt trist. Jag levde som vanligt fast tog det ändå lugnt.
    Mizzz skrev 2009-04-06 17:21:00 följande:
    Hon har väl havandeskapsförgifting (eller på gränsen till det) och ska ta det lungt därför?
    Det har du rätt i, jag tänkte bara på armen i fråga.

Lillisen: Jag har bokat in spinning på onsdag o djupvatten på torsdag. Ska du med?

Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!