• Mizzz

VI från Linköping Del 3!!!!

Leos och Vincents mamma skrev 2009-03-10 18:56:47 följande:

Ok, men då så Vore jättesnällt
    Ja, men då följer jag och Linus med imorrn så tar jag med mig byxorna till Vincent!
  • Mizzz

Leos och Vincents mamma skrev 2009-03-10 18:58:49 följande:

Vad kul o vad bra
    Men kring kl 10 då? Du kan väl skicka ett sms med lite mer specifik tid när du vet Jag har ju bil så det går fort att komma dit.
  • Mizzz

Leos och Vincents mamma skrev 2009-03-10 19:03:40 följande:

Jag har fått viktnojja! Det har satt sig i mitt huvud, tänker på vikten hela tiden o grinar för att jag inte går ner fort nog. Det går åt helvete med dieten, eller jag dricker ju den till frukost o till middag, men sen blir det vanlig lunch eller en macka här eller där, inte bra ju! Jag vill köra ren kur! Men jag pallar det inte o nu när jag vägde mig imorse så hade jag gått upp 4 hg! Då grinade jag som en tok, förstår ni då att detta har etsat sig fast i mitt huvud, jag blir galen snart!! Jag vill gå ner i vikt men samtidigt kunna äta mat, men det går inte! Visserligen har midjemåttet gått ner en hel del, men ändå. O träna blir det inte så jättemånga ggr per vecka längre, alltid nåt som kommer i vägen. Hade jättegärna velat gå på vattengympa på torsdag, men sambon ska iväg med jobbet då o kommer hem sent o vi har ingen barnvakt, skit!
    mm, vet hur det känns!
    Nästa vecka är min sista tenta så då har jag tid att träna igen!
  • Mizzz
    JePaLuLi skrev 2009-03-10 19:27:51 följande:
    Du har så rätt! Min kompis som läser om hälsa och träning på universitetet säger samma sak. Han sa att man oftast går upp allt och lite till när man håller på med pulverdiet. Det man får är ett snabbt resultat, men sen när man ska äta vanligt igen så är kroppen inställd på svält och suger åt sig allt extra mycket.
    helt rätt.. dessutom kan viktnedgången utebli om man äter för lite. om kroppen får mindre än 1300 kcal så kommer den spara mer än annars, dvs, man går ner mer om man äter utan att svälta sig än om man svälter..
  • Mizzz
    Maria84 skrev 2009-03-10 19:53:39 följande:
    Det ska finnas ett kosttillskott som ska minska sötsuget, har en kompis som testade det och det hjälpte faktiskt på henne. Men jag kommer tyvärr inte på vad det heter just nu.
    mkt vatten och frukt kallas det nejvars, men det brukar funka jätte bra mot både hunger och sötsug!
  • Mizzz

Leos och Vincents mamma skrev 2009-03-10 22:03:31 följande:

Nån som vill hänga på o springa eller gå blodomloppet i slutet av maj? Bildar man ett lag på 5 personer så får man en picknick påse.
    Ja, jag funderade ju på det.. Men vet inte alls om jag kan vara i form tills i maj..
  • Mizzz

Ser att det är sista anmälan den 11 maj, så jag säger absolut inte nej än.. Vi kan väl försöka komma ifrom då!

• Mizzz
    thelifesaviour skrev 2009-03-11 12:27:13 följande:
    nej, inte när det bara är uppehåll i studierna, det måste vara avklarade studier för att jag ska ha rätt till alfa-kassa, som jag förstår det.
    Man har inte rätt till afla-kassa efter studierna heller.. Om man inte har jobbat innan, men dåf år de max ha gått 3 eller 4 år (minns inte exakt)..
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!