Inlägg från: Firstandhappy |Visa alla inlägg
  • Firstandhappy

VI från Linköping Del 3!!!!

Fru T skrev 2009-05-07 12:06:27 följande:
    Sån ska vi me köpa, för i sommar blir det ju helt ny bil å vi vet inte hur vi ska göra me airbagen så bebis kanske får sitta bak... men oftast så åker vi ju båda två så då får en sitta bak helt enkelt... beror lite på vad det kommer kosta att kopla in airbagen sen... i bilen vi har nu har vi ju ingen så där får hon sitta fram..
    det är ju bara nackdelen när man väl åker själv sen att man har barnet bak, och kan eller orkar man inte hålla på att koppla om stolen så kan det bli jobbigt..
    Jag kommer ju få åka med en bak i vilket fall som helst.
    dinana skrev 2009-05-07 12:16:49 följande:
    Ja, jag kör ju inte bil själv så ofta. Var nog fem år sedan sen sist.. men vi har ju funderat på det där. Är ju bökigt att hålla på att byta hela tiden. Nä nu vet jag inte alls hur vi skall göra. Rickard kör ju bilen oftast och jag sitter bak... usch.. nu blev jag ju tveksam. Jag vill ju ha bebis bak hos mig ju.
    men hur gammal är molly nu??
  • Firstandhappy
    Apipoulai skrev 2009-05-07 12:21:53 följande:
    Har precis ätit brunch... :/
    har precis druckit 3 koppar kaffe så jag kan sitta o ångra mig sen på bussen ner till stan..
  • Firstandhappy
    dinana skrev 2009-05-07 12:28:28 följande:
    Molly är 2½ år. Hon har en fast stol.
    tänkte om hon va lite äldre o man hade börjat kunna sätta henne framåt snart men då är det ett tag kvar... de stolarna är ju inte de roligaste att plocka om varje gång heller...

Jag vet bara att jag fördrar att ha liten fram hos mig, men det är ju för att jag åker väldigt ofta själv i bilen, hade vi nästan alltid åkt båda två hade det kvittat, sen blir det lättare för oss att koppla bort basen till Molgans barnstol när vi ska ut o övningsköra än att koppla bort Williams.
  • Firstandhappy
    dinana skrev 2009-05-07 12:36:53 följande:
    Ja det är ju sant. Vi får nog ta och fundera lite på det. Tänkte mer att det är lättare när jag sitter bak på långturer att ha liten bak. Tror ju i och för sig inte att sambon åker så mycket själv med båda kidsen... nej.. det blir knepigt läge...
    nej o då är det ju absolut lättare om du har liten bak hos dig eftersom det oftast är han som kör o ni båda är i bilen... sen om man får packa om för en gång i halvåret är ju en annan sak.. blir det ju här med om vi åker till halmstad eller liknande, då får dani ta Molgan bak o jag wille fram osv...
  • Firstandhappy
    Apipoulai skrev 2009-05-07 12:48:52 följande:
    Är det någon som har erfarenhet av föräldrainformationen på F-kassan? Vi har totalt missat att boka in oss på ett möte och alla (två!) möten som finns innan vårt BF är fullbokade. :O Nån som vet om man ändå kan mygla in sig på två platser?
    när vi va på sånt va det fullt i lokalen o då fanns det inte en chans att man kunde "mygla" sig på, men det va ju i mjölby o jag vet inte hur det ser ut här i stan, är dock väldigt bra information som är värd att gå på...
    Familjetrollet skrev 2009-05-07 12:46:44 följande:
    haha lite regn är bra,men spöregn i flera dagar är tråkigt.likadant här,när barnen är sjuka så får de välja vad de vill äta och dricka tills de är friska igen
    ja jag tänker då inte bråka med maten nu när han är så pass "sjuk"..

skönt, snart kommer mamma så jag ska åka ner till Bm o kolla allt, hoppas värdena har blivit bättre, mår allt som oftast ganska dåligt nu o har ont i magen till o från..
  • Firstandhappy
    Apipoulai skrev 2009-05-07 12:48:52 följande:
    Är det någon som har erfarenhet av föräldrainformationen på F-kassan? Vi har totalt missat att boka in oss på ett möte och alla (två!) möten som finns innan vårt BF är fullbokade. :O Nån som vet om man ändå kan mygla in sig på två platser?
    men du!!!
    om ni kan tänka er att åka till tex mjölby så finns det 22 platser kvar på nästa kurs... man kan anmäla sig direkt via fk's hemsida..

www.forsakringskassan.se/info/info/registreraAnmalan.asp
  • Firstandhappy
    Apipoulai skrev 2009-05-07 12:58:57 följande:
    Aj, då. Då får vi väl gå på det när barnet redan är fött, fast det känns ju lite för sent då...
    norrköping hade innan men bara 5 platser kvar så skynda..
  • Firstandhappy

nä, jag tror det kan va bra att gå på iallafall... man får massa bra info o kan ställa alla frågor till personer som kan allt direkt..

• Firstandhappy
    Fru T skrev 2009-05-07 14:58:45 följande:
    Kan tiden gå lite fortare nån gång så ja får gå till bm å klaga av mig lite... 16.30 är ju aplångt borta
    jag har precis kommit hem från henne nu... det va trevligt, som alltid... nu ska jag dricka kaffe med min mamma...
  • Firstandhappy

ja v 33 nu, kan snart börja med sånt med...

Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!