thelifesaviour skrev 2009-05-07 18:54:07 följande:
Karln vet vad som behövs här hemma. Idag hade jag en ny förpackning Piggelin i frysen när jag kom hem, den som tog slut igår. Han är klok han.
mycket klok människa o vet han hur mycket livet är honom kärt så är det bäst för honom att han slänger in en packe piggelin i min frys med..
Familjetrollet skrev 2009-05-07 19:13:32 följande:
ang pappret är vad du ev är orolig för,vilka smärtmetoder du önskar osv.jag kan lova att din man lär få höra "fina "ord från dig under förlossningen.jag bad ena sköterskan fara åt helvete.men så var hon ju inte klok heller för den delen.sista förlossningen blev ett totalt fiasko.låg och skrek i 4 timmar till ingen nytta,jag bad om kejsarsnitt då jag led som 17.smartskaftet hade satt fel dos på droppet.så när läkaren kom in och satte rätt styrka så var allt klart på 5
minuter.bm på efterkontrollen undrade oxå vad jag hade haft för inkompetenta personer på förlossningen. när vi väntade stora tösen hade vi en underbar
bm tant och en jättebra tant på förlossningen.den förlossningen tog bara 1 timme
fast alla gör inte det... hade en djävulsk förlossning men frågade min sambo istället om hur han mådde och om han ville sätta sig ner.. trivdes inte alls med min bm men sa inte ett ont ord till någon eller svor en endaste gång under hela tiden..
Familjetrollet skrev 2009-05-07 19:15:41 följande:
vad snällt av honom.män ska sättas på plats*skratt* när jag var gravid så var jag rena jävulen ibland.maken säger att vi kvinnor har det lätt när vi är gravida,och att det är synd om männen som får stå ut med oss under graviditeten*haha*
och ja din man har rätt... vissa kvinnor borde tamigtusan låsas in o förbjudas vistas ute bland folk när de blir gravida pga deras beteende...
thelifesaviour skrev 2009-05-07 19:18:11 följande:
Haha, han har det nog inte så svårt faktiskt. Jag har inga särskilda behov, i a f inte än. Och på plats behöver han inte sättas, han är så fin så fin och finns alltid här för mig. :)
hahahaha samma här, kommunikation o samspelhet ligger till grund..