Inlägg från: Firstandhappy |Visa alla inlägg
  • Firstandhappy

VI från Linköping Del 3!!!!

Skorpan08 skrev 2009-05-07 20:37:58 följande:
    Det blir skönt med lite sol igen. Det är inte så kul ikväll faktist, har fruktansvärd växtvärk i nedre delen av magen. Har tagit två panodil och väntar på effekt.
    joina mig, ska lägga mig i sängen o dra täcket över huvudet...
  • Firstandhappy

men usch va morgonpigga alla är... ska man hoppas på att vädret håller i sig idag eller??

• Firstandhappy
    Skorpan08 skrev 2009-05-08 08:39:15 följande:
    Det kan ligga något i det. När jag väntade min äldsta dotter kräktes jag varje dag till 8:e månaden. Och hon tar studenten nu som toppstudent. Och hon pratade 2-ordsmeningar på sin 1-årsdag. Läste, räknade, skrev när hon var 5 år.
    inte för att va sån, mer tror mer att det beror på engagerade bra föräldrar som uppmuntrar sina barn o stöttar dom genom livet och utbildningen än på illamåendet..

Tror på foskning när det kommer från fler ställen än bara ett..
  • Firstandhappy
    JePaLuLi skrev 2009-05-08 08:45:59 följande:
    Ja jag säger då det. Jag mådde inte särskilt illa med Lucas, men han får alltid beröm för att han är så lättlärd och "smart" om man nu kan säga så om en 1½ åring. Mådde inte heller särskilt illa med Linus så det är väl lika bra att ge upp nu då. Haha. Jag är inte ett dugg morgonpigg. Fick sova till 8,20 idag i alla fall, men har haft båda barnen bredvid mig så man har ju inte sovit jättebra direkt. JAAA det hoppas vi på! Vi vill ut och leka! Ska nog ta och uppgradera mitt plusmedlemskap som gick ut idag...
    samma här, alla har berömt wille för han är så tidig o "smart", hur smart en 1 åring nu kan vara... stoppar inte nästan alla 3 åringar kulor i näsan liksom?? men har inte mått ett dugg illa med honom..

Tror det ligger lika mycket i det som att hjärtslagen för pojke/flicka ligger på över/under 140 eller vad det nu är... stämmer på 50% o missvisar på 50%
  • Firstandhappy
    Skorpan08 skrev 2009-05-08 08:46:31 följande:
    Jo, så är det säkert men hade jag läst den artikeln när jag väntade henne hade det kännts bra mycket bättre.
    hahahaha ja man får ta till sig "forskningen" på ett sätt som gör att den blir relevant för en själv.
    thelifesaviour skrev 2009-05-08 08:47:47 följande:
    Min mamma kräkdes inte en enda gång och jag är sjukt smart. ;D Jag tror också på uppmuntrande föräldrar, lite tur och engagemang!
    Du ser... fast betyder det då att vi som kräktes o mådde illa kommer få osmarta barn då??
  • Firstandhappy
    Fru T skrev 2009-05-08 08:55:57 följande:
    Tror ja me, mamma mådde ju jättedåligt hela grav me mig å se på mig Har inte fått den hjälp å stöd hemifrån som ja behövt för att lyckas... annars kanske det sätt annorlunda ut.. men Tedde hävdar ju att han är skitsmart så vi får väll se om vi får en lite einstein
    jag hoppas den får en kombination av mig o dani, min lättlärdhet och hans intresse att lära sig.. samma med danis sociala förmåga och min spydighet, då kommer han kick som as på dagis..
  • Firstandhappy
    JePaLuLi skrev 2009-05-08 09:11:16 följande:
    Vad skönt, det är viktigt med sömn på slutet. Det är nog ett tecken på att det börjar närma sig. För mig har det varit så att jag fått mer sömn precis innan och att det blivit lugnare i magen.
    jaha då kommer jag aldrig att föda juh...{#lang_emotions_cry} har ju förvisso 7 veckor kvar..
  • Firstandhappy

kaffe e gott, kanske skulle fixa det...

• Firstandhappy

fast just nu har jag svårt för att se någon räddning för wille..
    pratar med sig själv i glasskivan på skrivbordet och räcker ut tungan åt sig själv o skrattar när han slår i huvudet... smart???? näää

Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!