• Mizzz

VI från Linköping Del 3!!!!

JePaLuLi skrev 2009-03-12 11:48:39 följande:
    Ja jag skulle väl kanske inte betala för den... Men några låtar har etsat sig fast i huvudet
    Hehe visst är det några som är bra, men man kommer få höra låtarna till leda på radion iaf. Efter ett halvår vill man inte höra dom mer
  • Mizzz

Leos och Vincents mamma skrev 2009-03-16 08:47:47 följande:

Min mamma ville så gärna komma hit idag, så hon kommer hit vid 11 ca, sen stannar nog hon hela dagen. Så tyvärr blir det inget fika idag. Men ni får JÄTTEGÄRNA komma hit imorgon o fika massor! För då har vi inget att göra alls!
    Vi kommer gärna på eftermiddagen imorrn om det är ok? Har inget för mig efter tentan! Kring kl 14.?
  • Mizzz

Leos och Vincents mamma skrev 2009-03-16 08:55:11 följande:

Ja, det får ni såå gärna Tycker att det blir lite långa dagar de dagarna Leo är hemma från dagis, finns inte så mycket att hitta på..

va bra! Du får gänra skicka ett sms om det blir ändrade planer, inte säkert att jag hinner titta in här igen innan imorrn..

Nu är det tibax till ekonomistudier. Max-vinst och min-kostnads funktioner... Roligt, men krångligt..
  • Mizzz

Leos och Vincents mamma skrev 2009-03-16 10:36:12 följande:

Har föresten nån nåt förslag på nån bra o stor, fin lekplats eller nåt man kan åka till. Vi tänkte gå ut i det fina vädret nu när mamma kommer, men skulle vilja åka nånstans o Valla har vi åkt till så mycket..
    Trädgårdsföreningen såklart!
  • Mizzz

Ang barnuppfostran så visst det är viktigt att säga ifrån när barnet gör något fel.. Men många missar det som är ännu viktigare:

Barn SER och Gör! Dvs, föregå med gott exempel ;) Annars blir barnen bara förrvirrade när det är ok ibland och ibland inte..
    Dessutom underminerar det ens eget ord varpå barnet kommer sluta "lyda" om man själv gör tvärtom..

• Mizzz
    Marayah skrev 2009-03-16 16:21:56 följande:
    Här har vi med börjat med nej o ajja bajja, o de har hittils funkat jätte bra... Desvärre med den stora mannen. 5 års trots e inte roligt... Finns en sak till som e VIKTIG i barnuppfostran o de e att poängtera de bra grejjer barnen gör. O man e OFTAST dålig på de... O då e de ju sjävlklart att barnet gör dumma saker för att bli sedd!! Gick juh på Cope och de var mycket givande... Massa saker man fick lära sig och kom till insikt med.
    mmm, jag går "småbarnsliv" just nu.. Mycket givade det oxå! Ska gå cope nästa år
  • Mizzz

Jag ska anmäla sambon till "småbarnliv" till hösten

• Mizzz
    JePaLuLi skrev 2009-03-16 16:36:19 följande:
    Ja det där med negativ uppmärksamhet osv är som i vanliga matematiken..

Om barnet ligger på minus i uppmärksamhet gör något dumt och får negativ (minus) respons så blir det hela positivt (två minus blir plus)
  • Mizzz

Leos och Vincents mamma skrev 2009-03-17 20:10:46 följande:

Ja, jag tänkte mest om det var nån mer som skulle komma
    Jag kan såklart inte, som vanligt... Är väl ledig till sommaren nästa gång misstänker jag
  • Mizzz

Leos och Vincents mamma skrev 2009-03-17 21:17:18 följande:

Stackare Har du lust att hänga med på spinning imorgon?
    Jag har ju den där kvällskursen i två veckor till. Så kan tyvärr inte.
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!