Inlägg från: Leos och Vincents mamma |Visa alla inlägg
  • Leos och Vincents mamma

VI från Linköping Del 3!!!!

Skorpan08 skrev 2009-04-23 14:46:53 följande:
    Åh så skönt för er. Grattis!!!
    Tack
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
    Skorpan08 skrev 2009-04-23 14:51:08 följande:
    Nu har jag skjutsat Pernilla till stan med all packning. Hon är nu på väg till England med konfa-gruppen.
    Åh, vad skoj för henne
    Skorpan08 skrev 2009-04-23 15:01:58 följande:
    Jo, hon tyckte det skulle bli jättekul!Jag tror det är väldigt nyttigt för ungdomarna att åka iväg sådär utan föräldrar några dagar.
    Ja, det tror jag med. Jag var oxå iväg med min grupp, men inte till nåt annat land, men dock till en annan stad i 4 dagar.
    Marayah skrev 2009-04-23 12:50:41 följande:
    Kan säga att ja kunde haft en Marko mindre idag. Vi var nästan på macken så springer han rakt över vägen. Varken jag eller mamma hann reagera. O han tittade sig inte för. Här nere på vägen kör dom som dårar, men som tur i oturen var så kom det en äldre man och körde sakta så han hann stanna för Marko som bara gick rakt ut i vägen, för att sen inse att de kom en bil och sprang... *puh!*
    Usch så otäckt! Bävar inför den dagen Leo får för sig att göra nåt sånt.

Nu har jag o barnen bakat en rulltårta o gjort bakelser på det, sambon älskar o rulltårta o han fyller ju år idag..
    Så kul när barnen kan vara med o baka Eller iaf Leo än så länge då Han älskar det, men det är för att jag verkligen älskar att baka o laga mat o han får alltid vara med, det är mysigt Det ska börjas i tid i köket så han kan laga mat till sin fru sen i framtiden o baka godsaker

Maria84 skrev 2009-04-23 17:00:07 följande:
    Smaskigt! Visst är det kul när barnen vill vara med! Här har man två hjälpredor, Lucas älskar att sköta vispen när vi bakar bla Men de är med både när jag bakar och lagar mat, båda två.
    Ja, det är superkul Leo verkar ha samma passion för mat o bak som jag, han vill alltid vara med när jag gör nåt eller när sambon lagar mat o sen både bakar han o lagar mat i sitt leksakskök
    Han var runt året när han fick börja hjälpa till, men han har, precis som Vincent, suttit med i matstolen ända sen de kunde sitta upp
    Maria84 skrev 2009-04-23 17:02:09 följande:
    Här ska vi starta grillen nu så vi får våran kyckling snart Sitter ute i solen och njuter. Det är full aktivitet här Sambon kom hem tidigare än tänkt så han pysslar med åkgräsklipparna och barnen far omkring ungefär överallt
    Mums med grillat, det får det bli här imorgon Ska tydligen bli över 20 grader varmt i helgen, mysigt
    Fru T skrev 2009-04-23 18:33:03 följande:
    Ja fick en smärre chock när ja såg att Fk bara skulle dra 26% på fp så ja ringde å ändra så dom drar 32% direkt... fattar inte hur dom tänker igentligen
    Fast jag har aldrig nånsin fått restskatt när jag har varit mammaledig..
    Fru T skrev 2009-04-23 19:11:54 följande:
    skönt men ja har kompisar som fått å dom får gärna dra lite extra från mig så får ja tillbaka lite sen, är alltid lika trevligt när deklerationen kommer
    Ja, det kan man ju göra Jag får alltid tillbaka ganska hyffsat Har aldrig betalat tillbaka vare sig under mammaledighet eller arbete.
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!