Inlägg från: HellviHumle |Visa alla inlägg
  • HellviHumle

vuxna med adhd add as

Tittar in i nya tråden.
    Hej alla!

• HellviHumle

Anonym (Trickster) skrev 2009-03-01 22:51:12 följande:

Gjorde hela sommaren, har inte skadat mig på ett år Blir lite arg på mig själv bara att jag inte tog den där remissen och gjorde utredningen som det var meningen, utan gick på vad en sköterska sa. Måste fråga er andra också. Har ni svårt att prata med psykologer och andra överhuvudtaget om hur ni mår? Är det fler som mår riktigt dåligt under vissa perioder? Jag kan inte öppna mig för någon, känns så jävla svagt på något vis. Inte ens för mamma.
    Det är väl inget som hindrar att du ändrar dig? Säg till läkaren att du kommit på andra (bättre?) tankar och att du ändå vill göra en utredning.
    Jag säger minst hemma och bland okända. Mina vänner får höra desto mer. När jag var tvungen att prata med olika läkare osv så fick jag alltid ett fall neråt efteråt. Lika jobbigt varje gång.
    Mått dåligt har jag gjort de sista 50 åren eller nå't. Ibland sämre och ibland ännu sämre. Det har funnits en del hyfsade perioder också liksom en del väääldigt djupa dalar. För fyra år sedan höll jag på att kliva av helt och hållet.
  • HellviHumle

Anonym (Trickster) skrev 2009-03-01 23:05:35 följande:

Jag ska säga att jag vill göra det ändå, men jag känner mig så jävla jobbig och störande. Känns som han kommer lyckas övertala mig ändå. Ska försöka stå fast vid min åsikt i det ändå. Jag vet inte vad jag ska säga när de frågar. Hur mår du idag då? Ja jag mår bra svarar jag och så ljuger jag. En sån fråga kan få mig att känna mig pressad som fan, för om jag mår bra så tycker alla att då klarar jag allt, för jag är så glad o positiv, men i mitt huvud snurrar det bara omkring och jag glömmer vart jag gör av saker, jag glömmer vad jag gör i ett rum, jag fattar inte vad folk menar. Jag känner mig så jävla dum i huvet för jag FATTAR INTE!!!!
    Säg som det är: att du mår skit! Sluta ljuga när du är där. Ute på stan ska man tydligen göra det när nå'n frågar hur man mår. Fast jag klarar ju inte det. Det kan bli lite långt, haha.
  • HellviHumle

Anonym (psyk....) skrev 2009-03-02 08:43:37 följande:

tjooo till den nya tråden ^^ ja jag mår skit igår gick jag och fundera på att ingen kommer sakna mig om jag dör och sen tänkte jag på hur jag ska dö. ingen kommer sakna mig mer än 1 vecka typ sen kommer jag bli bortglömd tills min son frågar om mig och då vill nog ingen prata om det... ooo ja jag tänker så här, skit äckligt.... kram på er//Mig
    Visst kan man känna så där ibland. Men du måste komma ihåg att det är inte verkligheten, det är bara ens egna känslor. Vi TROR att vi vet hur andra tänker och känner men det gör vi inte.
    Jag hoppas det känns bättre idag!
    Kram
  • HellviHumle

Malin 74 skrev 2009-03-02 13:35:01 följande:

Kollar in den nya tråden... Gillar inte nya familjeliv...tycker den var så plottrig på ngt sätt.Men det är väl bara för att jag inte vant mig:) Ligger i feber och är dunderförkyld,synd för barnen har sportlov denna vecka.Minstingen har just kommit hem,han har sovit hos sin mormor från i lördags.Har mest bara sovit,är ändå så jäkla trött.Känns som att jag ska rasa ihop....
    Kram till dig!
  • HellviHumle
    Himmelkropp skrev 2009-03-02 14:27:22 följande:
    18:e Mars börjar min utredning!!
    Grattis! Inte så långt kvar då.
  • HellviHumle
    Himmelkropp skrev 2009-03-02 14:37:37 följande:
    Äntligen!! Men, tänk om jag inte har adhd utan bara är fullständigt blåst i skallen
    Äsch, det ena behöver inte utesluta det andra!
  • HellviHumle

Anonym (sjuk?) skrev 2009-03-02 16:21:35 följande:

Åh blir så ledsen. En tjej på min karls jobb snackar så mycket skit om mig och hon känner mig inte ens. Hon vet inte hur vi lever våran vardag men ändå kan hon kasta ur sig saker som att det är sååå dåligt att jag inte har vårat barn hemma på dagarna för det skulle då hon minsann ha om hon hade barn. Även om hon var sjuk. Sen då min man berättade det för mig så blev hon arg för att han berättade. Nu sitter hon och fortsätter snacka massa skit bla så undrar hon varför vi ens är tillsammans eftersom han får göra allting här hemma och jag gör ingenting osv. Sånt här skit knäcker mig! Jag blir tokledsen och ångesten kommer som ett brev på posten. Hon har aldrig träffat mig. Hon har aldrig varit här hemma hos oss. Hon pratar bara med min man då dom jobbar ihop och då via datorerna. Vad får hon ut av att göra såhär?
    Det är bara att konstatera att hon inte har en aning om vad hon pratar om. Bra att din man talar om det för dig så det inte kommer bakvägen. Skulle vara betydligt värre. Det verkar inte som han håller med henne.
  • HellviHumle

Anonym (Hej) skrev 2009-03-03 17:37:19 följande:

jag tror jag snart kommer att sluta att svara på inlägg. då allt jag typ skriver ska mistolkas.
    Äsch, vi tolkar och misstolkar lite till mans. Det hänger ju ihop med våra diagnoser. Det är klart att man blir ledsen när det man skriver tolkas på ett annat sätt än vad som är avsikten. Jag vet ju att jag brukar skriva det jag menar utan att kunna linda in det i en massa onödigt bjäfs. Det gillas t ex inte av red och moderatorerna här. Å andra sidan så fattar jag ju sällan vad de menar så det jämnar ut sig. Min inbox är full med röda och gröna små mess.
    Vad jag menar är nog att vi får försöka stå ut med att en del av oss skriver lite för fort och att mottagaren kanske misstolkar eller lägger in väl mycket känsla i svaret. Vi får ha tråden som övningsobjekt. Ett utmärkt tillfälle att försöka lära sig att uttrycka sig och kanske försöka tänka efter ett par gånger innan man postar.
  • HellviHumle

Ja du, Kaxelina, det skulle förvåna mig om du inte är en aspie. Har du eller har du haft några specialintressen också?

Svar på tråden vuxna med adhd add as