Inlägg från: HellviHumle |Visa alla inlägg
  • HellviHumle

vuxna med adhd add as

Kaxelina skrev 2009-03-05 09:54:12 följande:
    Hellvihumle: Vem pratar du med? :?
    Haha, jag bara slängde fram det. Det var på tal om minnet i flera inlägg.
  • HellviHumle
    Anonym skrev 2009-03-05 21:29:31 följande:
    Hej! Jag har valt att vara anonym då jag är lite chockad och vill inte att alla ska veta vad jag har. Har precis fått reda på att jag har ADD och personlighetsstörning. Ska utföra mera tester lr vad man nu kallar de. Jag är 25 år gammal och har 2 barn på 6år och 4år, är även ensamstående. Jag fattar ingenting.. vet inte ens vad jag ska fråga men.. Vill väl veta lite hur detta påverkar mitt liv?
    Ditt liv blir inte mer annorlunda än det varit tidigare. Nu har du däremot en möjlighet att kunna förstå dina ev problem och vad de beror på. Se det positivt att du fått en diagnos. Du är ju fortfarande samma människa som innan!
  • HellviHumle
    Anonym skrev 2009-03-05 21:38:11 följande:
    HellviHumle: Ja en förvirrad sådan. jag har precis fått jobb men detta ligger ca 2h härifrån, och alla jag träffat under utredningen tror inte att jag kommer klara av att behålla jobbet pga av detta. och det känns ju mindre skoj. Men är rätt glad att få veta detta ändå, nu kan man koncentrera sig på vad man kan få hjälp med för att man ska fungera bättre. När jag fick beskedet började jag skratta, blev så chockad. trodde verkligen inte detta. Men nu är det som det är. Men har nog lite svårt att fatta det än..
    Hur kom det sig att du fick göra en utredning?
    Om du fixar jobbet eller inte visar sig.
  • HellviHumle
    Queentizzan skrev 2009-03-06 08:09:26 följande:
    Idag är jag nervös igen ör tredje gången. hehe. min läkare är inte speciellt duktig på att informera vart i utredningen vi är. Men Idag TROR jag att jag ska få veta om jag ska börja med concerta. Är så rädd att de ska bli helt anorlunda, mn är ändå van att vara på ett visst sätt och må på ett visst sätt. Helt plötsligt kanske man börjar fungera och kommer klara dom "enklaste" sakerna i vardagen. Som att åka och handla. Ta tag i barnens läxor, organisera. Ta körkort osv. Städa hemma utan att de känns som man ska bestiga ett berg. Kanske min attityd blir bätytre och mitt humör mildare? kanske min inre rastlöshet försvinner och jag kan göra av med min energi på ett sunt sätt utanför hemmet. Usch.. shit :D jag e nervös.
    Jag svarade dig i den andra tråden men nu ser jag att du hittade hit också.
    Det kommer gå bra. Klart att det känns nervöst. Det är ju en stor sak.
    Kram
  • HellviHumle

Anonym (Okej) skrev 2009-03-06 10:17:39 följande:

Länk för Föräldrar till barn med ADHD beta.familjeliv.se/Forum-3-60/m40166290.htmlL... för Vuxna anhörig till ADHDARÈ beta.familjeliv.se/Forum-4-51/m39833594.html Hej och välkommen till oss. Vi är ett gäng som håller ihop. Ibland blir vi osams men oftast är vi bara snälla och gulliga Dela med dig utav dina härliga och skitdagar. härliga och skitdagar.Välj en signatur då du vill vara anonym.I min tråd tillåts OT-inlägg.INFO" target="_blank">OT-inlägg.INFORMATIONSLÄNKAR (ADHD, ADD)spexor.homestead.com/files/kriterier.htmattent
    ion.vgl.se/index.php
    tral.com/addquiz.htmwww.expressen.se/1.682011sv.wi
    kipedia.org/wiki/ADHDwww.nyfikenvital.org/www.adhd
    forum.se/INFORMATIONSLÄNKAR (AS)aspergerkontakt.mylava.net/www.psykologitest.s
    e/test/asperger.phpsv.wikipedia.org/wiki/Aspergers
    _syndromALLA MÖJLIGA FUNKTIONSHINDER (CHATT)www.klubbfh.se/ Får jag vara med, min sjukdom heter Catch 22, och är likande Adhd, o allt jag behöver är stöd..
    Jag kan bara prata för mig själv men jag skulle tro att du är välkommen.
    Jag har aldrig hört talas om Cathc22, vill du dra lite om den?
  • HellviHumle
    HellviHumle skrev 2009-03-06 10:20:18 följande:
    Anonym (Okej) skrev 2009-03-06 10:17:39 följande: Jag kan bara prata för mig själv men jag skulle tro att du är välkommen. Jag har aldrig hört talas om Cathc22, vill du dra lite om den?
    Nu kan jag visst inte stava heller:Catch 22, förstås!
  • HellviHumle
    Himmelkropp skrev 2009-03-06 11:05:52 följande:
    Lite om catch 22: www.sallsyntadiagnoser.nu/start.asp
    Verkar inte särskilt upplyftande. Men visst kan Anonym(Okej) få lite stöd och support här. Tycker jag i alla fall. Vad säger du Himmelkropp, det är ju din tråd?
  • HellviHumle
    Himmelkropp skrev 2009-03-06 11:56:46 följande:
    Jag ser inga likheter men hon får stanna om hon vill
    Ungefär min tanke! Det är nog svårt att få ihop en egen tråd i ämnet.
    Välkommen (Okej)!
  • HellviHumle
    Ysta skrev 2009-03-08 12:22:35 följande:
    Crash Boom Bang skrev 2009-03-07 17:35:21 följande: Jag har ju inte varit kontakt med VC ännu utan ska ringa på måndag men jag vet sedan tidigare att man måste ha remiss för att få komma till psykolog (om man inte går privat vilket är dyyyrt). Det jag går hos och gör de där testerna är ju en arbetspsykolog hos Arbetsförmedlingen vilket är nåt helt annat.. Hon jobbar ju som sagt var inte med diagnoser så därför måste jag vända mig till VC och vanlig psykolog för sådan utredning. Nästa deltest jag ska göra är 24 mars och det är hos AF det också. Sen den 26 mars så ska jag dit på samtal för då har hon hunnit gå igenom alla resultat och vi ska prata mer kring det. Nu kunde jag ju tyvärr inte vara anonym längre för att jag råkade posta ett inlägg i fel kategori tidigare och FL fick spatt (igen). Men jag har ju ingenting att skämmas för även om jag inte hade velat vara icke-anonym i den här tråden...
    Nej, du har verkligen inget att skämmas för. Men jag kan förstå att du ändå vill vara anonym. Det finns mycket fördomar "därute". Fast jag blir ju lite avis på dig som slipper klicka fyra gånger för varje inlägg!
  • HellviHumle
    Kaldorei skrev 2009-03-08 12:08:27 följande:
    åååh. jag e ARG! min tele har varit dum i flera veckor nu! Nu dör den flera gånger om dagen. måste ha den på ljudlöst helatiden annars ligger den å piper att det e slut på batteri HEEEELATIDEN. så jag missar ju samtal helatiden också för det e inte alltid jag känner att den vibrerar. inte tusan har man råd att köpa nån ny tele heller direkt.... min tele betyder ju mkt för mig, för det e ju den som får mig att kunna sova..... jag MÅSTE spela mobilspel tills jag i princip somnar ifrån telefonen...... =/ snart kastar jag den i golvet..... eller det borde jag gjort för längelängelängesen...... men då står jag ju HELT utan tele..... åååh jag e så ARG!
    Kan du inte få tag på ett nytt batteri? Clas Ohlson säljer ju så'na.
Svar på tråden vuxna med adhd add as