Anonym (Skåne) skrev 2009-03-01 21:10:22 följande:
jag tycker att det är fantastiskt att du klarar dig utan medicin.. har du några knep för hur du lyckas med din vardag???
Jag har ju inte fått någon diagnos ännu å jag har väl "ingen" rätt att få medicin heller. Hur jag lyckas? Jo jag berättade för mina arbetskamrater och några av dom eller ganska många av dom har antingen en anhörig eller en kompis som har antingen adhd eller asperger så det har gjort det lättare för dom att förstå mig och dom gör det lättare för mig genom att säga saker och ting på ett enklare sätt och berömma mig. Själv är jag jättedålig på att säga till andra att dom gjort ett bra jobb.
Hemma mår jag sämre för där har jag bara mina barn och äldsta tjejen är än så länge 7 år (snart) och jag är oftast ensam då mannen är på sjön varannan vecka. Jag måste få mycket hjälp av mina barn för att vardagen skall funka. Så som disken och städning. Äldsta tjejen kan vara jättehjälpsam men när det strular redan på morgonen innan jag kommit upp från sängen så går allt åt skogen och jag är arg och förbannad hela dagarna och minsta lilla sak och jag får ett utbrott på en sekund. Stackars mina barn har fått stå ut med mycket.