vuxna med adhd add as
Fjärilen72 skrev 2009-04-01 12:33:45 följande:
Jag funderade på en sak. Den informationen du hittade på Fass, gällde den för tabletterna på 10 mg eller dom på 20 mg? (Kommer inte ihåg om det finns fler styrkor) För dom på 20 mg är ju depåtabletter som släpper ut Ritalinet lite då och då under dagen medan dom på 10 mg är direktverkande och släpper ut allting på en gång. Känner mig hyfsat knasig i övrigt, bråkade med kombon igår men bestämde mig för att inte göra som jag har gjort alla andra gånger och fly därifrån. Jag har en lång historia av att flytta till nya platser, byta skola, byta gymnasieprogram, byta lägenhet osv. Men den här gången har jag bestämt mig för att stanna kvar och åtminstone försöka kämpa vilket känns bra. Blev dock lite deppad av en artikel på Aftonbladet, en av mina favoritskådisar från en av "mina" (specialintresse) tv-serier är död. www.aftonbladet.se/nojesbladet/klick/article4... Får bara hoppas att jag kommer igång med allting som jag hade planerat att kämpa med idag och inte blir "bara sittandes" som det oftast blir..