Ysta skrev 2009-03-19 07:36:22 följande:
Men han är inte ute ur mitt liv... Vi är fortfarande tillsammans och jag älskar honom ju. Men att lära sig leva ensam och att leva med vad han har gjort är fan inte lätt. Han har haft kontakt med flera tjejer på mail och sagt att han är kär i en av dem, att han aldrig känt så för någon annan (han har fortf kontakt med henne) och en att han vill ha sex med henne (henne har han träffat men säger att de bara har sett film). Tyvärr så tar jag på mig skulden för allt det och ber om ursäkt för att jag gjort si och så och för att jag inte är nog bra åt honom. trots allt han gjort mot mig så vill jag fortfarande ha honom och kan inte tänka mig ett liv utan honom... Dessutom så har vi en hund tillsammans och nu helt plötsligt så är jag ensam med allt ansvar och omskötning, jag som knappt klarar av mig själv Sorry att jag skriver av mig i den här tråden men jag klarar snart inte av alla tankar som snurrar i mitt huvud, det är aldrig tyst och stilla därinne och jag är så förbanat rastlös hela tiden och kan verkligen inte varva ner. Det känns som att jag är speedad hela tiden.
Jag måste nog lägga mig i lite.
Du får inte ta på dig skulden för saker som han gör! Det är hans beslut. Han verkar ju ha ett trevligt liv. Andra tjejer och en "fast" han alltid kan återvända till. Det är ju givet att du mår dåligt av det. Du behöver inte ens ha ADHD för det. ADHD underlättar ju knappast så det är naturligt att du blir stressad av hela situationen.
Jag tycker att du försöker prata med honom, kanske med hjälp av familjerådgivning, så han får klart för sig att det inte är acceptabelt. Att han bara får EN chans till, sedan är det ut som gäller.
Frågan är om du mår sämre av att kasta ut honom, trots att du älskar honom, eller om du mår sämre av situationen som den är nu. Jag tror att du har mycket att tjäna på att avsluta ert förhållande. Men det är bara min bedömning efter det som du skriver i tråden. Det finns givetvis en massa annat att ta hänsyn till. Men hur som helst så ska han inte behandla dig på det viset.
Glöm inte bort att det är han som gör valen och beter sig som en skitstövel, INTE DU!
Kram