Inlägg från: Aquagreen |Visa alla inlägg
  • Aquagreen

vuxna med adhd add as

Anonym (fia) skrev 2009-04-28 16:00:59 följande:

ok som jag då, har oxå använt amf, funkade i 10 år sen åkte vi dit såklart, o det blev socutredning osv. Därför var ja helren i ett halvår innan jag fick diagnosen o concertan, kanske därför att 54 har räckt hittills på mig. Håller tummarna att levern friskar på sig, känns det bättre än?Känner ingen som tar ritalin men har för mig att skillnaden är tablettformen bara, att man får ta dem oftare för det går ur hela tiden. Tänker hela tiden på dig idag, hoppas det fixar sig.
    Gullig du är Taaack.
    Nåväl nu har läkaren bestämmt att jag ska fortsätta med Concertan o han tror inte att de är den som påverkar min lever, trots mina dåliga värden o smärta, utslag (sambon säger att jag börjar bli gul i ansiktet) så ska jag alltså fortsätta.
    Jag mår illa o kräks, jag har buksmärtor.
    Jag sa att jag iaf kommer ringa VC imorgon o be dom kolla mer prover ev skicka remiss till sjukhus för vidare utr av levern.
    Jag tror själv inte de är concertan som gör detta med min lever men tror den har utlöst detta.
    Jag ahr sen 14 års ålder tryckt i mig mängder piller varje dag, äter minst dubbeldos panodil varje dag + all annan skit man tagit.
  • Aquagreen

Himmel - Tycker "vi med" passar bättre än "vuxna med" de sista kan misstolkas som en annhörig tråd, iaf enl mig

HH - Jo jag vet, grejen är den att jag "måste" ha panodil, äter den i kombination med Dexofen som eh är smärtstillande men som verkar "lugnande" på mig.

(Hej) - Jag glömde säga de, kom på de när vi lagt på, så ska ta upp de imorgon när jag går på VC, ska jag be han kolla gallan oxå? vad mer?

(FIA) - de är okej för mig att prata vikt De kom snabbt, jag vill bara veta vad de är, är en drama queen så jag tror ju nu att jag ev ska dö haha.

• Aquagreen

Anonym (Hej) skrev 2009-04-28 21:43:12 följande:

På vilka sätt har du ont, var, hur ofta kräks du? kan du koppla de till ngn viss mat? närbörjade dupå concerta = hur mycket har du gått ner sen start?
    Jag vet inte, öm, svidande,värk svårt att förklara smärtan, kommer fort går över kommer tillbaks går över.
    Kräks sällan, när jag gör de är de inge mat som kommer, kan inte koppla ihop de med viss mat, får alltid ONT i magen efter mat.

HIMMEL - Tycker "Vi med ADHD/Aspergers "räcker
  • Aquagreen

Ysta - Kram till dig, du är stark som kämpar på trots motgångar.

Ensamhemma - Skönt att du mår bättre gumman.

Felicia - Hoppas hjärtklappningana går över o grattis till viktnedgången.
    En fråga till dig som jobbat med vikt, jag stirrar mig blind på vågen o INGET hönder men de känns o ser ut i kroppen som jag dragit ihop mig, kan man göra de utan att de händer ngt med vikten?

• Aquagreen
    Felicia6 skrev 2009-04-29 15:40:18 följande:
    Ja det kan du absolut göra jag gjorde ju en viktop och då stirrar man verkligen på vågen tyvärr. Gick ner snabbt första månaderna men sen stod jag still i nästan 4månader.. Jag fick tipset (redan innan op) att ta ett måttband och mäta på olika delar av kroppen typ en gång i månaden och det minskade faktiskt på flera ställen trots att jag inte gick ner i vikt Så ta ett måttband o mät dig på olika ställen o skriv ner det och så mäter du dig igen om 2-4veckor så märker du nog oxå
    När man mäter magen, är det i höjd med naveln man m'ter el är de ovanför höfter?
    Jag är inte på ngt sätt tjock el överviktig, men efter 2 täta graviditeter väger jag 10 kg mer än jag gjorde innan barn o de vill jag verkligen ha bort, iaf 5 av dom el komma i mina gamla miini jeans.
    Tack för tipset ska börja mäta o skriva upp, vad mer än magmått mäter man? höfter? rumpa? ben?
  • Aquagreen

Anonym (fia) skrev 2009-04-29 20:35:20 följande:

håller med felicia6, släpp vågen o mät hellre. och kan tillägga såhär att lär känna kroppen fysiskt, till exempel när man smörjer sig efter duschen kan man passa på att känna efter så man "känner vikten" med händerna. Och försöka skaffa sig en känsla av kroppen inifrån o ut haha vad det låter flummigt men säjer det ändå för det funkar faktiskt bra på mig. Samt att använda kläderna som mått, minskar man så blir ju kläderna större o tvärtom. Allt går väl ut på att skaffa sig hum om hur man känns helt enkelt. Vikten har ju så många olika orsaker. O det är alltför lätt att haka upp sig o hamna i konstiga tankebanor om den. Fast klart det är ett mätsystem som säkert funkar för vissa men som ja förstår det nu om din situation så skulle jag råda till att kolla åt andra håll än på kg, o gå på känslan, den verkar ju bra eller? För du ville väl minska om jag inte minns fel? Hoppas du mått ok idag, har du pratat med vc eller dokton om leverproblemet? Kram
    Tack för tipset, aldrig tänkt på att lära känna kroppen med händerna, smart ska jag prova (utan att de låter snuskigt :-P)
    Jo jag vill minska.
    Vårdcentralen hade planeringsdag idag så de var stängt ska ringa imorgon.

trevlig valborg på er virrhjärnor, slöfockar o allmänt konstiga folk *Ironi*
  • Aquagreen

FIA - Nu när du nämner det, jag har aldrig sett mig själv som att ha prob med mat el ngn ätstörning men jag börjar ju tro efter de du skrover om dig själv att du springer iväg o hittar massa måsten att jag med har ngn störning.
    Jag äter tex aldrig frukost, nästan aldrig lunch, middags äter jag oftast men skulle lika kunna hoppa över det, känner att jag hittar andra måsten ist, men inte medvete för att slippa ätas.
    Min AS märks otroligt tydligt just när det kommer till mat o dryck, det är ngt panik artat över det, otroligt jobbigt faktiskt
    Varit på sjukhuset idag, började kissa blod inatt, levervärderna var bättre så de var ju bra, men jag undrar ju fortfarande vad som är fel, tänker inte låta läkaren "komma undan" vill gå till botten med detta.
    Nu har jag fått en njurbäcken inflamation o kissar blod, har feber, mår illa o har otroligt ont i rygg o mage.

• Aquagreen

Anonym (anhörig) skrev 2009-05-01 22:18:12 följande:

Vet du hur det gick?Jag har förstått att många börjar med 18 mgUndrar varför vissa går in på 36 direkt?
    Jag gick in på 72 mg direkt, undrar oxå varför vissa får höga doser direkt.
  • Aquagreen
    Anonym skrev 2009-05-02 09:31:16 följande:
    aquagreen:har concertan hjälpt dig mot din ångest oxå? eller har du ångest?
    Jag har ÅNGEST, ska ringa imorgon o få nft mot den, jag vet inte om de har med min höga dos o snabba upptrappning att göra.
  • Aquagreen
    Himmelkropp skrev 2009-05-03 10:40:36 följande:
    Känner igen mig i dig! Skulle du vilja inboxa mig? Skulle vilja veta vem du är och snacka privat. Som sagt, känner igen mig i de du beskriver (speciellt när jag jobbade)
    Och jag känner så igen mig i det med :-O
Svar på tråden vuxna med adhd add as