Inlägg från: Aquagreen |Visa alla inlägg
  • Aquagreen

vuxna med adhd add as

Anonym (Hej) skrev 2009-04-09 10:35:24 följande:

Ja kan vissa dagar då ja är känslig känna av det mera annars känner ja inte alls mkt.Så jag ska väl höja dosen nästa vecka. allt beror lite på hur min undersökningen ger för resultat i nästa vecka..Lamictal är de inte neuroleptika? ep medicin?  *förlåt om ja tar fel*
    Ingen fara Stämmer, Lamictal är EP medicin i grunden som visat sig ha god effekt på Bipolära pat.
    ensamhemma skrev 2009-04-09 08:46:43 följande:
    jag känner inte av concertan 2 ggr 18 mg om dagen.har en vän som tar lamictal och hon verkar tycka att den funkar men lithiumet funkade ännu bättre men tyvärr fick hon hemska biverkningar som värsta acne problemet som hon fortf äter antibiotika för sen gick hon upp i vikt 15 kg så nu äter hon en medicin som heter topimax.
    Hell no inte vill jag ha Acne o bli tjock :-O men kan kanske vara värt att prova, fasen att d ska vara så jäkla mycke biverkningar på bra medicin
    Ingen Acne o viktuppgång på Lamicta o Topimax då?
  • Aquagreen

Anonym (Hej) skrev 2009-04-10 00:54:25 följande:

1045Ingen fara Stämmer, Lamictal är EP medicin i grunden som visat sig ha god effekt på Bipolära pat.DU försökte inte bli gravid? *har lite svårt att hålla koll på vilka som försöker bli gravida och dem som inte vill bli de*vad är bipolär , va innebär de?
    Nej inga mer barn här inte på några år, om de ens blir mer
    Bipolär är en manodepresivitets sjukdom

Anonym (concerta) skrev 2009-04-09 23:45:02 följande:
    men ursäka man kanske inte alltid läser hela tråden och allt svammel...surpuppa.jag kanske går in på profilen och läser presen och är det så känsligt kanske man kan ändra den.....
    Surpuppa? nä de kanske man inte gör men man såsar ju igenom sidan o ser om det finns något svar,
  • Aquagreen
    minoosmamma skrev 2009-04-11 19:58:06 följande:
    Hej alla!Inte nog med att jag påbörjar utredningen i höst, nu vill dom skicka remiss ang. min dotter. Hennes pappa har redan diagnosen sen -05.Men min dotter är bara 1,5 år. Hur funkar det? Gör man utredning på så små barn? Någon som vet hur dom går till väga?Trevlig kväll!
    Men hallå, hur tänkte dom nu eg? det behöver ju inte betyda att hon har/kommer få det om de nu visar sig att du har det, liksom hennes far.
    Man utreder inte barn under 6-7 år.
    Det är ju du som ska vara prio i utr först, ring o fråga vad dom eg tänkte med :-O

Jag upplever allt som en aning lättare när det börjar bli ljusare o varmare
  • Aquagreen
    Ysta skrev 2009-04-12 19:52:42 följande:
    Vet ni om man har rätt att få sina journaler utskrivna? Jag skulle vilja veta vad som kom fram av de samtal som jag gick på hos PBU när jag var barn/tonåring på 90-talet. Skulle även vilja ta del av vad det finns om mig på den skola jag gick på när jag hade som mest problem och fick träffa skolkuratorn två gånger i veckan för samtal. Tror ni man kan få reda på det så här många år efter och hur gör man? Har jag rätt att få ta del av det ens?
    Jag fick mina journaler utskrivna från barnpsyks tiden för 2 veckor sen, intressant läsning minst sagt, att ingen fattade då att d var ngt med mig, jag bad själv om att bli inlaggd då för att bli utredd.
    Känns sorgligt.
    Skriv ett papper där du skriver vilka delar av journalen du vill ha, ditt namn, tel nummer o underskrift o tel nummer.
  • Aquagreen
    Fjärilen72 skrev 2009-04-13 17:59:14 följande:
    Jag hör många som (fortfarande) använder ordet cp som skällsord. Jag är benhård på att jag absolut inte vill höra sådant i min närhet. okej om man diskuterar cerebral pares eller liknande men inte som skällsord. Jag reagerar på samma sätt om någon säger "damp barn", "adhd unge" eller liknande.De flesta i min omgivning vet om detta och använder inte dom orden/uttrycken i min närhet eller rättar sig själva väldigt snabbt om dom säger någonting sånt. (Det kan ju ha att göra med dom onda blickarna från mig med )Men det är också just för att "folk" använder dessa uttryck som man skulle kunna "vinna" på att starta en tråd där "folk" kan inse att "vi" faktiskt är normala. (Vad nu normalt är) Och att det är en "skämttråd" tror jag gör mer att andra som inte är insatta i de olika diagnoserna/problematiken i större grad skulle läsa den jämfört med om det var en "väldigt seriös" tråd med statistik mm.Eller låter det helt galet?
    Skulle vara kul med en ADHD tråd i sandlådan Kanske vi med AS kan bidra med lite tokigheter vi har för oss
  • Aquagreen

Idag är dagen då de känns som mitt liv kan börja om, ska till läkaren på Neuropsyk o få mediciner, nu kan de väl bara bli bättre?! Jg hoppas o tror så mycke på medicinerna men är rädd att det inte ska hjälpa, då är det verkligen "kört" finns inte så mycke mer att ge än de jag ska få, nåja positivt tänk var det
    Tänk på mig kl 15.

Vad gör ni andra idag? Har ni härlig sol hos er med?

• Aquagreen

Tack tjejer

Ensamhemma - Ni har ingen privat GYN i din stad? dom brukar ha abort, el vad man ska säga, samma kostnad som på sjukhus, kolla upp det. *Kram*

• Aquagreen

Anonym (Hej) skrev 2009-04-14 18:55:37 följande:

Med risk att jag avslöjar "mig".har idag fått ett för mig oehört tungt bsked, som nog innebär att de nog kommer krävas en operation, så att jag inte kommer kunna få bli gravid av mig/oss själva mer. en stor jevla sorg.är så trött och illamående efter all morfin och  domicum. och kräkts,
    Åh nej, stor kram till dig!

Ysta - Var ska du flytta? fråga honom rakt ut, berätta din magkänsla, att du tror han kommer lämna dig.

Det gick bra igår, läaken var en mycket trevlig man, lite förvirrad men hemsk bra.
    när jag berättade om att jag äter concerta utan recept hade jag väntat mig onda blickar men inte det.
    fått upphöjd dos till 72 mg 54 på morgonen o 18 innan lunch, nu borde jag känna av den.
    ska få hjälp o stöd LLS o terapi.
    Era tankar jag bad om igår hjälpte
  • Aquagreen
    Kaldorei skrev 2009-04-15 19:51:15 följande:
    Folk ifrågasätter mig helatiden när jag säger att jag står i kö för utredning *nämen du e väl inte hyperaktiv* Nä, jag kanske inte är det utanpå så det synd, men dem får gärna hoppa in i min torktumlarskalle å prova på en riktigt *rolig* karusell om dem vill.Anonym (sjuk?) skrev 2009-04-15 10:29:37 följande:
    Åh jag känner så väl igen det där, du är inte hyperaktiv bla bla bla, då är halva svenska folket ADHA're, el ja de verkar vara på modet med diagnoser nu osv.

Vad ska man kontra med när man får såna idiotiska kommentarer?
Svar på tråden vuxna med adhd add as