Inlägg från: ensamhemma |Visa alla inlägg
  • ensamhemma

vuxna med adhd add as

Anonym (ADHD?!!) skrev 2009-05-04 11:12:38 följande:

har du concerta?
    nä ritalin, ska ta 10 mg 3 ggr om dagen men jag e som en zombie hela tiden,trött o omotiverad.
    orkar inte ta mig ut längre...har verkligen noll energi.
  • ensamhemma

Anonym (ADHD?!!) skrev 2009-05-04 11:43:46 följande:

usch va jobbigt. det finns ju inget värre än att vara trött. jag hatar att vara trött. men har du testat concerta eller nått annat?
    jag började med concerta men det funkade inte övht....det var som o åka bergodalbana varje dag.
    hade 2 ggr 18 mg men effekten gick ur redan efter 3-4 timmar..min kropp absorberar allt så snabbt verkar det som...fick jobbiga avtändningar av concertan..kändes som tjack at 2 gånger om dagen.....inte kul alls
  • ensamhemma

Anonym (ADHD?!!) skrev 2009-05-04 12:27:19 följande:

jasså hur då menar du? hur kändes avtändning? min concerta går ur kroppen med tidigt, äter 18 mg nu men den hjälper ju inte. bara aptiten som avtar. och det är ju kanon hade du biverkningar?
    avtändning,fick frossa och ångest...rastlös.
    jag hade konstant oro när jag åt concerta och var på helspänn men jag är mer avslappnad av ritalin,sitter och väntar på att läkaren ringer så vi kan diskutera doshöjning.
    jag har inte märkt nån skillnad med aptiten men jag har fått sockersug så nu är jag coca-cola beroende hahahaha skumt va?
  • ensamhemma
    Aquagreen skrev 2009-05-04 14:04:28 följande:
    Väntar på att dom ska ri nga från sjukhuset ang Concertan, är det rimligt att höja dosen? äter 90 mg som går ut innan kl ens är 14 o jag har provat ta den senare typ 10 ist för 8. ska jag ta att de fortsätter höja den el fråga om att gå över på Ritalin?Ngn som kan "tipsa" om ngt bra ångestdämpande till kvällen?Snabba svar tack.
    lergigan har jag nu och dom dämpar min ångest faktiskt,trodde inte att dom skulle göra det men det visade sig att dom är bra och inte beroendeframkallande.
  • ensamhemma

idag fyller min dotter 10 år hurra hurra hurra...tiden går så fort,det känns som om det var igår som hon var nyfödd.

jag har haft konstant ångest ett par dagar nu och vet inte vad jag ska göra för att bli av med den,det har hänt nåt riktigt jobbigt så därför mår jag crap..
    när jag e i det här tillståndet så kan jag inte vara bland folk för jag är rädd för att få en panikattack då så nu sitter man hemma o känner sig totalt värdo..

kan det inte bara gå över?

• ensamhemma
    carita1974 skrev 2009-05-05 18:44:47 följande:
    Heh hej tjejer..har en sån där ångest svacka igen...det kommer och går...ser ut som det är vanligt bland oss adhd´are? Eller?!Kram C
    ja jag tror att det är vanligt bland adhd:are,har också en svacka just nu en långdragen jäkel,har ingen energi alls o gå till affären känns som att åka på en jordenruntresa.

största problemet nu för mig är vad jag ska laga för middag...huh överkurs
  • ensamhemma
    carita1974 skrev 2009-05-06 13:29:08 följande:
    Anonym (ADHD?!!) skrev 2009-05-06 06:49:13 följande:
    Förlåt om jag säger det,men jag hoppas ni fattar vad jag menar...guu va skönt att inte vara ensam...och det där med middag...ett jädra aber...*suck* Sitter och funderar på middag just nu jag...SOM VANLIGT ....Kram o tack för alla inlägg!!!
    den här tråden är helt underbar,,,här är det ända stället som jag känner att jag blir förstådd på, mina närmaste vet att jag har adhd och vi kan prata om det men ändå så glömmer dom bort att jag har ett funktionshinder o inte är en neurotyp(normal)

så dom ställer fortfarande samma krav på mig fast jag har sagt tusen ggr att jag inte orkar eller klarar av vissa saker som dom gör men ändå så håller dom på o irriterar mig tills jag får utbrott.

det värsta jag vet är när nån säger till mig hur jag ska tänka känna eller göra,då blir jag helt galen o kan be folk fara åt helskotta, jag fixar mitt o min familjsliv men lite annorlunda bara,ska det vara så svårt att förstå att alla inte lever helylle svensson rutiner.????

förlåt för mitt babbel men behövde skriva av mig lite...kram
  • ensamhemma
    Ysta skrev 2009-05-07 13:59:06 följande:
    Om man kommer till insikt att man har någon form av ätstörning eller iaf ätproblematik, hur går man tillväga för att få hjälp? Något fel är det på mig när det gäller mat och jag börjar inse det mer och mer men jag vet inte vad jag ska göra åt det... Tyvärr så har jag noll förtroende för vården där jag bor, däremot så har jag börjat gå hos en jättefin kurator som jag har förtroende för redan efter en träff men vet inte om jag kan ta upp det här med henne.
    jag fick en remiss från VC till ätstörningsenheten på sjukhuset,så ta upp det med din kurator för hon kan säkert hjälpa dig med det.kram
  • ensamhemma

igår tog det hus i helvete när det var läggdags för dottern,hon ville ha pengar för att köpa ett par nya hiphop-byxor o sa att dom kostade bara 200 kr okej det gick jag med på att hon skulle få men plötsligt så vart det 300kr dom kostade o då sa jag ifrån,hon fick 200 som jag lovade osen sa jag att hon får vänta till månadspengen eller tjäna ihop resten av pengarna.

men hon blev helt galen och skrek att hon hatar mig o ska döda mig och kastade en stor nalle på mig.

hon höll låda i 2 timmar och jag sa lugnt o stilla till henne att nu är det godnatt som gäller och inget bråk,men det funkade inte alls för hon skrek för fulla muggar o tillslut så vart jag förbannad och sa att slutar hon inte så blir det ingen musikal o tjejmiddag i helgen som det var bestämt för hon hade fyllt år..

men hon fortsatte o skrika o svära,då gick jag in o sa att hon kan glömma roligheterna på lördag.

jag tänker stå fast vid det..men det känns ändå rätt hårt....men jag måste ju vara konsekvent för annars så sitter hon på mitt huvud...

• ensamhemma

faaaaaan jag blir inte bättre av ritalinet, så nu ska jag ta 3ggr 20mg om dagen men jag vågar inte.

innan jag började med medicinet så mådde jag ju bättre och fick saker gjorda nu har jag blivit en soffpotatis utan ork eller motivation...

man är ju så van vid att ha 50 000 tankar samtidigt i skallen men nu är det så tyst o tomt så jag har fått för mig att jag är deprimerad..men jag har blivit så introvert och tyst av medicinen så jag känner inte igen mig själv..
    jag vill inte ens träffa mina kompisar längre eller gå nånstans övht...

ska det vara såhär hela tiden eller går det över?????

Svar på tråden vuxna med adhd add as