vuxna med adhd add as
Anonym (ADHD?!!) skrev 2009-05-04 11:12:38 följande:
orkar inte ta mig ut längre...har verkligen noll energi.
Anonym (ADHD?!!) skrev 2009-05-04 11:12:38 följande:
Anonym (ADHD?!!) skrev 2009-05-04 11:43:46 följande:
Anonym (ADHD?!!) skrev 2009-05-04 12:27:19 följande:
idag fyller min dotter 10 år hurra hurra hurra...tiden går så fort,det känns som om det var igår som hon var nyfödd.
jag har haft konstant ångest ett par dagar nu och vet inte vad jag ska göra för att bli av med den,det har hänt nåt riktigt jobbigt så därför mår jag crap..
när jag e i det här tillståndet så kan jag inte vara bland folk för jag är rädd för att få en panikattack då så nu sitter man hemma o känner sig totalt värdo..
kan det inte bara gå över?
igår tog det hus i helvete när det var läggdags för dottern,hon ville ha pengar för att köpa ett par nya hiphop-byxor o sa att dom kostade bara 200 kr okej det gick jag med på att hon skulle få men plötsligt så vart det 300kr dom kostade o då sa jag ifrån,hon fick 200 som jag lovade osen sa jag att hon får vänta till månadspengen eller tjäna ihop resten av pengarna.
men hon blev helt galen och skrek att hon hatar mig o ska döda mig och kastade en stor nalle på mig.
hon höll låda i 2 timmar och jag sa lugnt o stilla till henne att nu är det godnatt som gäller och inget bråk,men det funkade inte alls för hon skrek för fulla muggar o tillslut så vart jag förbannad och sa att slutar hon inte så blir det ingen musikal o tjejmiddag i helgen som det var bestämt för hon hade fyllt år..
men hon fortsatte o skrika o svära,då gick jag in o sa att hon kan glömma roligheterna på lördag.
jag tänker stå fast vid det..men det känns ändå rätt hårt....men jag måste ju vara konsekvent för annars så sitter hon på mitt huvud...
faaaaaan jag blir inte bättre av ritalinet, så nu ska jag ta 3ggr 20mg om dagen men jag vågar inte.
innan jag började med medicinet så mådde jag ju bättre och fick saker gjorda nu har jag blivit en soffpotatis utan ork eller motivation...
man är ju så van vid att ha 50 000 tankar samtidigt i skallen men nu är det så tyst o tomt så jag har fått för mig att jag är deprimerad..men jag har blivit så introvert och tyst av medicinen så jag känner inte igen mig själv..
jag vill inte ens träffa mina kompisar längre eller gå nånstans övht...
ska det vara såhär hela tiden eller går det över?????